Wijsmuller en oud collega's

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door j.haver »

Bob Rodenburg schrijft op het volgende Facebook bericht mbt sleepboot Wijsmuller terughalen naar IJmuiden ;

Maandag 12 januari is dus de bijeenkomst.
Wil iedereen die echt van plan is te komen zich met naam, adres en 06 nummer opgeven naar sleepbootsimson@gmail.com ?
Ook als je dat al gedaan hebt.
Het is dus op maandag 12 januari 2015, van 19.30 - 22.00 uur
Hogeschool Inholland
Wildenborch 6
1112 XB Diemen
Na aanmelding stuur ik nog wat extra gegevens via email o.a. mijn 06.

BaCo

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door BaCo »

Pracht foto, Bart! 8)
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Update site Bureau Wijsmuller

Bericht door proet »

Verleden jaar nam ik afscheid van 2014 met de geschiedenis van de Utrecht die vanaf 1960 tot 1964 in dienst is geweest van Bureau Wijsmuller.

Na een erg roerig begin van 2015 waarin de wereld even letterlijk op zijn kop stond gaan we verder waar we zijn gebleven en wel met de sleepboot Utrecht maar nu de Utrecht die vanaf 1965 tot begin 1977 in dienst is geweest van Bureau Wijsmuller. Voor mij een bijzonder schip waar ik met veel plezier, zeker als je na jaren terug kijkt, enkele reizen op heb mogen maken.

Dus met vreugde kunnen we mededelen dat vandaag op de site van Bureau Wijsmuller de geschiedenis van de Utrecht 1965 – 1977 is geplaatst.

http://bureau-wijsmuller.nl/?T_Z/Utrecht_IV_1965_-_1977

Ik heb een hoop kunnen vinden van en over deze Utrecht, en het is volgens mij een bijzondere geschiedenis geworden.

Er is prachtig fotomateriaal binnen gekomen, waarvoor ik de inzenders bijzonder dankbaar ben, en geplaatst. En er is ook een aparte bladzijde met foto's waarop bemanningsleden van de Utrecht staan, sommige met naam en anderen waarvan de naam -nog- niet bekend is. En er is een aparte bladzijde met modellen van de Utrecht.

En er zijn 4 verslagen/verhalen die de moeite van het lezen waard zijn.

De komende tijd ga ik verder met de Utrecht uit 1981 die in 1982 naar Libië vertrok als Bishr. Van deze sleepboot is er 'veel' informatie die mist en ook het fotomateriaal schaars. dus is elke aanvulling altijd erg welkom.

En namen van opvarenden, zeker na van na 1970, zoek ik nog steeds.

Dus heeft u gevaren op deze Utrecht geef dat even door dan kan ook uw naam op de bemanningslijst en weet u nog namen van collega's ook die zijn welkom, de namen in iedergeval.

Andere informatie, van en over andere schepen of bergingen van Bureau Wijsmuller, is ook altijd welkom.

Verder is is men druk doende om een werkgroep op te zetten om te trachten een oud Wijsmuller sleepboot naar Nederland te krijgen. Voor de belangstellenden informatie is te vinden op Facebook:

https://www.facebook.com/groups/sleepbootsimson/

En natuurlijk op het WWW http://museumsleepboot-wijsmuller.webnode.nl/

Heeft u interesse en of ideeën geef het daar aan.



Voor de inzenders van materiaal foto's etc. het volgende, ik ben ontzettend blij met alles wat binnen komt en sla het ook meteen op.

Het plaatsen van dat materiaal gebeurt op het moment dat de schepen, waarover het materiaal gaat, aan de beurt zijn.

Momenteel werk ik de schepen af alfabetisch, dus alles wat volgt na de U, komt de komende maanden nog aan bod. De andere schepen A tot en met de T die worden weer bij gewerkt als het hele alfabet is afgewerkt. Maar alles wat binnenkomt wordt geplaatst.
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Update website Bureau Wijsmuller

Bericht door proet »

De afgelopen week ben ik in Las Palmas Gran Canaria op zoek geweest of er informatie was te vinden van en over sleepboten van Wijsmuller die die haven hadden aangedaan. Helaas de krant van Las Palmas heeft wel een archief maar niets digitaal dus niets te vinden.

Wat mij wel verraste was het feit dat in de haven van Las Palmas veel werk wordt verricht voor de Offshore. Buitengaats lagen 2 boorschepen voor anker. In de haven lagen 2 boorschepen voor de kant en verder lagen er 3 booreilanden in de haven voor onderhoud etc.

Verder heb ik veel vitamine D opgedaan en genoten van een korte vakantie.

Maar vandaag is de geschiedenis van de Utrecht/Bishr geplaatst. Ik wou eerst de Utrecht en de Bishr apart op de site plaatsen maar er was en is zo weinig te melden dat ik er een geheel van heb gemaakt.

http://bureau-wijsmuller.nl/?T_Z/Utrecht_-_Bishr

Ik heb vrijwel niets kunnen vinden van en over deze Utrecht/Bishr, en het is niet anders.

Er is fotomateriaal binnen gekomen, waarvoor ik de inzenders bijzonder dankbaar ben, en geplaatst.

De bemanningslijst is eigenlijk een treurig stuk, maar ook daarvoor geld het is niet anders. Want verder is er niemand die heeft willen of kunnen melden 'ook ik was daar'.

Ik ga nu bezig met de laatste Utrecht die in dienst van Wijsmuller heeft gevaren, de zesde Utrecht 1989 – 1990.

Ik blijf hopen dat er nog wat informatie, foto's en namen van bemanningsleden binnenkomen. Zodat er in ieder geval wat van en over deze Utrecht te plaatsen valt. En dat er een bemanningslijstje gemaakt kan worden. Maar ook daar voor ben ik afhankelijk van U.

Andere informatie, van en over andere schepen of bergingen van Bureau Wijsmuller, is ook altijd welkom.

Verder is is men druk doende om een werkgroep op te zetten om te trachten een oud Wijsmuller sleepboot naar Nederland te krijgen. Voor de belangstellenden informatie is te vinden op Facebook:

https://www.facebook.com/groups/sleepbootsimson/

En natuurlijk op het WWW http://museumsleepboot-wijsmuller.webnode.nl/

Heeft u interesse en of ideeën geef het daar aan.



Voor de inzenders van materiaal foto's etc. het volgende, ik ben ontzettend blij met alles wat binnen komt en sla het ook meteen op.

Het plaatsen van dat materiaal gebeurt op het moment dat de schepen, waarover het materiaal gaat, aan de beurt zijn.

Momenteel werk ik de schepen af alfabetisch, dus alles wat volgt na de U, komt de komende maanden nog aan bod. De andere schepen A tot en met de T die worden weer bij gewerkt als het hele alfabet is afgewerkt. Maar alles wat binnenkomt wordt geplaatst.
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Update website Bureau Wijsmuller

Bericht door proet »

Het is vandaag Valentijn en om wat te doen aan deze 'commerciële' dag heb ik vanmorgen de bijgewerkte geschiedenis van de laatste Utrecht geplaatst.
Dit was de zesde sleepboot die heeft mogen varen onder de naam Utrecht en ik denk dat ze allemaal deze naam met liefde hebben gedragen. De een wat langer en de ander wat korter.

http://bureau-wijsmuller.nl/?T_Z/Utrecht_1989_-_1990

De geschiedenis is bijgewerkt en ook het bemanningslijstje kreeg nog een paar namen er bij.

En de foto pagina is gevuld, waarvoor de inzenders van de foto's veel dank verschuldigd is, want zonder hun geen foto's.

Ook de In Memoriam pagina is weer bijgewerkt, heeft u nog namen van collega's die zijn overleden waarvan u vind dat ze er bij horen stuur dan even de gegevens en dan zorg ik weer voor plaatsing.

De komende tijd gaan we weer een poosje een duik nemen in het verleden wan we gaan beginnen aan de letter V.

En de sleepboot Van Galen en de Vlaanderen zijn de sleepboten die de komende tijd het dok ingaan.

Heeft u nog fotomateriaal van deze sleepboten dan zou ik u zeer erkentelijk zijn als u die zou willen delen.
Andere informatie, van en over andere schepen of bergingen van Bureau Wijsmuller, is ook altijd welkom.

De werkgroep om een ex Wijsmuller sleepboot naar Nederland te krijgen is vandaag naar Maassluis om daar informatie in te winnen.

Voor de belangstellenden informatie over deze werkgroep is te vinden op Facebook:

https://www.facebook.com/groups/sleepbootsimson/

En natuurlijk op het WWW http://museumsleepboot-wijsmuller.webnode.nl/

Heeft u interesse en of ideeën geef het daar aan.

Voor de inzenders van materiaal foto's etc. het volgende, ik ben ontzettend blij met alles wat binnen komt en sla het ook meteen op.

Het plaatsen van dat materiaal gebeurt op het moment dat de schepen, waarover het materiaal gaat, aan de beurt zijn.

Momenteel werk ik de schepen af alfabetisch, dus alles wat volgt na de U, komt de komende maanden nog aan bod. De andere schepen A tot en met de T die worden weer bij gewerkt als het hele alfabet is afgewerkt. Maar alles wat binnenkomt wordt geplaatst.


PS: het is natuurlijk wel leuk als je (bijna) de enigste gebruiker/schrijver bent op deze pagina maar het voel ook wel een beetje alleen op het WWW
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Update website Bureau Wijsmuller

Bericht door proet »

Vandaag is de geschiedenis van de geschiedenis van de "van Galen"
bijgewerkt en geplaatst. De "van Galen" zou mooi passen in een afdeling
'Mistery ships' want er is buiten het feit dat ze gebouwd is en door Bureau
Wijsmuller verkocht niets van en over bekend.

http://bureau-wijsmuller.nl/?T-Z/Van_Galen_1917_-_1919

Ook de geschiedenis van de "Vlaanderen" is helemaal bijgewerkt en er is, in
mijn ogen, schitterend fotomateriaal geplaatst.

De "Vlaanderen" begint ook als 'Mistery ship' want van de eerste jaren na
de 1e proefvaart, november 1921 tot aan 1924 is er niets maar dan ook niets
te vinden van en over de "Vlaanderen". Maar daarna komt de "Vlaanderen" in
beeld en hoe, ze neemt deel aan bijzondere sleepreizen in de loop van haar
carrière.

http://bureau-wijsmuller.nl/?T-Z/Vlaanderen_1921_-_1933

Ook de 'In Memoriam' pagina is weer bijgewerkt, heeft u nog namen van
collega's die zijn overleden waarvan u vind dat ze er bij horen stuur dan
even de gegevens en dan zorg ik weer voor plaatsing.

De komende tijd gaan we nog een poosje door met de periode van voor de 2e
wereld oorlog want we gaan beginnen met de "Willem Barendsz" I 1917 –
1919 en de "Willem Barendsz" II 1921 – 1928.

Heeft u nog fotomateriaal en informatie over deze sleepboten dan zou ik u
zeer erkentelijk zijn als u die zou willen delen.

Andere informatie, van en over andere schepen of bergingen van Bureau
Wijsmuller, is ook altijd welkom.

Voor de inzenders van materiaal foto's etc. het volgende, ik ben ontzettend
blij met alles wat binnen komt en sla het ook meteen op.

Het plaatsen van dat materiaal gebeurt op het moment dat de schepen,
waarover het materiaal gaat, aan de beurt zijn.

Momenteel werk ik de schepen af alfabetisch, dus alles wat volgt na de U,
komt de komende maanden nog aan bod. De andere schepen A tot en met de T
die worden weer bij gewerkt als het hele alfabet is afgewerkt. Maar alles
wat binnenkomt wordt geplaatst.

Groet,

Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Geert Woord

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Geert Woord »

Voor het memoriam.
Ruud Zwart is verleden jaar ook overleden.
Ruud was oud bootsman bij Wijsmuller en woonde alleen in Den Helder.
Ruud was na zijn loopbaan bij Wijsmuller in dienst bij Seamar Shipping en later bij Switzer in IJmuiden.
Ruud had last van zijn hart, is daar aan geopereerd, maar is dus niet goed afgelopen.
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door proet »

Geert ik zet Ruud er bij maar weet je misschien een datum?
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Geert Woord

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Geert Woord »

Nee, maar ik zal proberen daar achter te komen.
Geert Woord

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Geert Woord »

Heb Ruud zijn laatste werkgever Svitzer gebelt.
Degene die daar over gaat is donderdag pas weer op kantoor.
Ze hebben beloofd mij te bellen ivm de datum.


Plaats reactie