Wijsmuller en oud collega's

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Jaap5 »

Het gehele bericht na gelezen en ik zag dat ik Dirk de Boer antwoorde,maar dat was dus bedoeld voor Dhr Lauwers die om info had gevraagd.

j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door j.haver »

Jaap, Nestor II is na aankomst in Iraq verkocht aan Raymond Costain de Long - Basrah (zal de voorloper van Costain Blankevoort zijn geweest ?).
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Update sit Bureau Wijsmuller

Bericht door proet »

Na een heerlijke rondreis door Spanje en Portugal wordt het weer tijd om bezig te gaan met de site.

De afgelopen weken ben ik bezig geweest met alles wat ik wist en verder heb gekregen omtrent de Ise te plaatsen.

Verder is de Tempest helemaal herzien zowel de geschiedenis als de foto's.
Er bleken een aantal foto's te staan waarop niet de Tempest voorkwam maar haar zus de Typhoon.

Er is eigenlijk vrij weinig materiaal beschikbaar van en over de Tempest, wat er allemaal door de Tempest aan werkzaamheden is verricht daarover is vrijwel niets bekend. Ja wat informatie over in charter van Shell etc.

Ook de bemanningslijst is erg summier en ik had altijd de hoop dat daar vanuit de opvarenden meer informatie zou komen maar ik vrees dat het mosselvirus heeft toe geslagen wat de schelpen bleven en blijven helaas dicht.

De In Memoriam pagina is weer aangevuld, het overlijden van Thijs van Luik is daarin opgenomen.

Ik ga weer verder met de het herzien van een aantal sleepboten en met de gecharterde sleepboten. Ik ga nu bezig met de M.C. Thunder en M.C.Cyclone volgens wat ik weet voeren die in dienst of waren eigendom van Renier Meuleman en was er een contract/overeenkomst met Wijsmuller Salvage. Maar dat is gissen wie mij verder kan helpen is heel erg welkom.

Informatie en foto's zijn altijd welkom en ook informatie uit monsterboekjes, wanneer en waar gemonsterd en wanneer en waar afgemonsterd.
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Geert Woord

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Geert Woord »

Beste collega's

Vanmorgen het droeve bericht gelezen van een vriend van mij,

Ton van Aarle is overleden in de leeftijd van 66 jaar.
Ton was in de jaren 80 bootsman op diverse provincie schepen.
Zelf heb ik met hem op de Groningen gevaren en daar Ton ook in den Helder woonde hebben we ook van menig stapavondje genoten.

De afscheidsdienst wordt gehouden op zaterdag 13 aug om 14:30 uur in Aula 1, Aurora van het crematorium,Karel Boddenweg 5 te Tilburg.
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Wijsmuller en oud collega's

Bericht door proet »

Vandaag kreeg ik een telefoontje waarin werd gevraagd naar M.M. Speelman. Ik kon aleen vinden dat hij in maart 1977 werkzaam was in Marsa el Brega. Is er iemand die mij wat meer over hem kan vertellen?

Groet,

Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door proet »

Kan ik nog mensen blij maken met munten van de reunië ?
Munten.jpg
Munten.jpg (10.87 KiB) 12669 keer bekeken
Geheel gratis tegen verzendkosten.

Stuur dan even een mailtje met adres naar piet.voorburg@smitsbrink.nl

Groet,

Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Ron Swaab »

Ik vraag mij toch af of er nog mensen zijn die ooit met mijn vader S.Swaab hebben gevaren.
Iedereen noemde hem Joop.
Hij heeft denk ik alle rederijen gehad in Nederland,maar wel veel bij Wijsmuller,Spliethof,Smittak,HSM en Vincke gevaren.
Die ouwe heeft zo,n 42 jaar op zee doorgebracht en ik was 14 maanden toen hij afmonsterde van een Noor en mij voor het eerst zag.
Ikzelf ben van 1956 en mijn vader van 1924.

Bij de KNSM heb ik destijds (1971/1975) wel met een paar jongens/mannen gevaren die mijn "ouwe" wel konden.
Bij de HSM had hij een walverbod gekregen ergens in Afrika,aangezien hij een grote braadvork bij een bootwerker in zijn hand had gestoken die een kip uit de kombuis probeerde te jatten.........dit weet ik door overlevering van mijn moeder.

Joop stond wel bekend om zijn "Korea kolder".........maar was een voortreffelijke kok is mij verteld.
Zie hier op dit forum dat hij wel op de bemanningslijsten voorkomt,maar daar houdt het mee op helaas.
Niet geschoten is altijd mis,dus vandaar mijn oproep.

ps:mijn vader was Chefkok en een paar reizen Hofmeester

Groet Ron Swaab.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Ron Swaab »

Moest even een beetje kloten om de 1 van de enigste foto,s die ik van mijn vader heb op het net te krijgen.

Afbeelding
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
doppie
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 dec 2014 23:12

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door doppie »

hallo ron
heb met eene jean (jimmie) swhaab uit beverwijk
1n1960 op de scheepskok school door gebracht
had bij de knsm forum een foto geplaatst
helaas is hij weg
zegt het je wat
gr alex
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Ron Swaab »

Hi Alex

Nee zegt mij niks,maar ik was zelf destijds 4 jaar,dus............
Mijn vader heette eigenlijk Salomon, maar wilde deze Joodse naam niet gebruiken en een ieder kende hem dan ook onder de naam van Joop.

Groet Ron.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....


Plaats reactie