Wijsmuller en oud collega's

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Derk Gotink
Berichten: 1379
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
Locatie: Hilversumse Meent

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Derk Gotink »

Zie ook Shipping News nr 122 van Piet Sinke

En nu maar wachten op de foto's.
Morse is uit !!
Mayday is in !!

Gebruikersavatar
Stavenuiter
Berichten: 1919
Lid geworden op: 22 jul 2004 15:00
Locatie: Enkhuizen

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Stavenuiter »

Derk,ik hoop met je mee.
Misschien dat Jaap Vijfhuizen,wat op de plaat heeft gezet. :-D :-D :-D

Groetz Nico.
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

site Bureau Wijsmuller

Bericht door proet »

Na de reünie op 30 april, die naar mijn beleving gezellig en druk was, is er eindelijk weer tijd en gelegenheid gekomen om verder te werken aan de site.


De "Amsterdam" 1986 – 1989 ex "Alice L. Moran"Alice L. Moran was verplaatst naar de afdeling gecharterde sleepboten. Want de "Amsterdam" werd van de GATX Leasing Corp gecharterd door Wijsmuller Salvage B.V. IJmuiden. En is nu geheel herzien en bijgewerkt.

Verder is bij http://bureau-wijsmuller.nl/?Gecharterde_sleepboten
geplaatst de "Fast Fox".
De "Winston Churchill" waarvan ik heel weinig foto's van heb gevonden waarin ze vaart met de Wijsmuller kleuren in de schoorsteen dus mocht iemand daar nog wat van hebben, ik plaats ze graag.

En de "Imsalv Lion" heeft een plekje gekregen op de pagina gecharterde sleepboten. Of ze per opdracht werd gecharterd of voor steeds een wat langere periode is mij niet duidelijk geworden, Wie het weet mag het zeggen.

De komende tijd ga ik wat rondtoeren door Spanje en Portugal en daar kijken naar het EK voetbal.

En dan gaan we vol goede moed verder met de site.

Iedereen die op vakantie gaat hele fijne weken en diegene die thuis blijven geniet van het voetbal en ook fijne weken.
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
Stavenuiter
Berichten: 1919
Lid geworden op: 22 jul 2004 15:00
Locatie: Enkhuizen

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Stavenuiter »

Piet fijne vakantie,toegewenst,we horen wel weer van je. :-D :-D :-D
dirk.de.boer
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2016 07:29

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door dirk.de.boer »

Jos Komen schreef:Onderstaand bericht heb ik verplaatst naar dit topic.
Jos

Hallo ik ben john lauwers ,en ik heb een vraag voor jullie
In november 1959 had de sleper titan de zuiger port sunlight op sleeptouw,de sleep is losgeslagen op 7 dec 1959 en terechtgekomen op de rotsplateau bij flamborough head,waarbij een aantal runners zijn omgekomen,weet iemand van jullie of daar ene ari de back [bak] er 1 van is geweest.Hij kwam uit ijmuiden,en was een oom van mij.Alle informatie hieromtrent is van harte welkom.
vr gr john l.
Beste John,
Je bericht is van lang geleden dus of je dit nog leest....
Maar dit is wat de reddingsbrigade van Flamborough zegt over wat er is gebeurd: http://www.sprobson.f2s.com/t1959.html

Groet, Dirk de Boer (kleinzoon van....)
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Jaap5 »

Dirk de Boer Ik hrerinner mij heel goed die rampnacht in de nacht van 6 op 7 December. Ik zat toen zelf op de Cycloop als 2e wtk aan lager wal ln de Torbay Wij verloren toen 1 man maar op de Port Sunlight die gestrand was bij Flamborough had kostte het drie levens. Onder ander Cor de Back Cor was nog een stoomman van Wijsmuller Ik ben in 1958 bij Wijsmuller begonnen. Voor dat wij toen een reis gingen maken en we aan de overkant van het steiger bij de sluis in de hoek lagen heb ik enkele weken met hem gewerkt aan de revisie van de hoofdmotoren. Dus zo heb ik hem leren kennen. Nu aan het eind van die reis kreeg ik Cor de Back als extra samen met nog twee andere stokers in Kharg eiland aan boord van de Cyloop Zij waren uit Ymuiden met een sleep van twee barges naar Kharg Island in de Perzische Golf op eigen kracht met de Oude Stentor,die toen verkocht was aan een aannemer en Stentor 2 hernoemd was Wij hebben toen halfverwege Aden en Suez kanaal op die sleper vast gemaakt en naar Kharg Island gebracht. Ik kreeg dus toen op de terugreis naar Holland Cor in mijn ploeg. wat ik me herinner was dat het een goedlachse man was,een heel mooie kop met haar had en een harde werker.Had vele verhalen enz. Kortom een hele fijn man om aan boord te hebben.
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door j.haver »

Jaap , kleine correctie het was de Nestor II die op sleep was naar Kharg Island.
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Jaap5 »

Jos Je hebt helemaal gelijk . Was die niet verkocht aan Blanjkevoort of zo iets?
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Jaap5 »

Het gehele bericht na gelezen en ik zag dat ik Dirk de Boer antwoorde,maar dat was dus bedoeld voor Dhr Lauwers die om info had gevraagd.
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door j.haver »

Jaap, Nestor II is na aankomst in Iraq verkocht aan Raymond Costain de Long - Basrah (zal de voorloper van Costain Blankevoort zijn geweest ?).


Plaats reactie