Wijsmuller en oud collega's

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
doppie
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 dec 2014 23:12

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door doppie »

hallo ron
heb met eene jean (jimmie) swhaab uit beverwijk
1n1960 op de scheepskok school door gebracht
had bij de knsm forum een foto geplaatst
helaas is hij weg
zegt het je wat
gr alex

Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Ron Swaab »

Hi Alex

Nee zegt mij niks,maar ik was zelf destijds 4 jaar,dus............
Mijn vader heette eigenlijk Salomon, maar wilde deze Joodse naam niet gebruiken en een ieder kende hem dan ook onder de naam van Joop.

Groet Ron.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door proet »

Er is weer een hoop werk verricht op de site van Bureau Wijsmuller. http://www.bureau-wijsmuller.nl

Eind september is onder de kop gecharterde sleepboten de Manta geplaatst, wat ze heeft gedaan, voor zover bij mij bekend, aanvullingen zijn welkom en enkele foto's.

Daarna is de Nice Tango geplaatst, wat ze heeft gedaan tijdens haar charter periode. Ook weer voor zover mij bekend en ook hier zijn aanvullingen welkom. Ook zijn er een paar foto's van de Nice Tango geplaatst.

Toen kwam ik de Brabant -1982- tegen en ook die heb ik helemaal doorgewerkt en fouten en foutjes verwijderd. En de pagina met foto's is helemaal herzien.

En toen een beren klus de Cycloop -1953- de eerste nieuwbouw voor Bureau Wijsmuller na de 2e wereld oorlog. En ik vind en vond het een pracht van een schip. Maar de geschiedenis is helemaal doorgewerkt en er is heel veel toegevoegd aan reizen en werkzaamheden.
De pagina met foto's is helemaal nagekeken en er zijn een aantal slechte/onscherpe foto's afgehaald en er zijn andere foto's bijgekomen.
En een aparte pagina met foto's van de bemanningsleden aan boord van de Cycloop. Van een aantal foto's zijn 'nog' geen namen bekend maar met jullie hulp komen die er wel.

Komende tijd ga ik weer verder met het herzien en bijwerken van een aantal eigen sleepboten en ik ga verder met de gecharterde sleepboten.

Ik heb al een blik geworpen op de Ribut en ik kwam tot de conclusie dat ik nog een hoop mis van en over haar werkzaamheden. Wie heeft informatie over haar periode vanaf 1978 tot begin 1984? En ik heb ook erg weinig informatie van wie er op de Ribut hebben gewerkt. Het zou heel erg fijn zijn als iedereen die informatie heeft dit door wil geven. Want dit is toch een sleepboot met een heel bijzondere historie in dienst van Bureau Wijsmuller en of Wijsmuller Salvage.

En verder in het algemeen is informatie en foto's van welk schip dan ook altijd welkom en ook informatie uit monsterboekjes, wanneer en waar gemonsterd en wanneer en waar afgemonsterd. Dus als jullie de moeite willen nemen om die pagina's even te scannen maakt je mij enorm blij.
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
zeehavenmuseum.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 okt 2016 15:25

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door zeehavenmuseum.nl »

In het IJmuider Zee- en Havenmuseum zal van februari t/m augustus 2017 een overzichtstentoonstelling van Bureau Wijsmuller worden gehouden. Misschien ligt er bij u thuis nog een bijzonder object dat op deze tentoonstelling niet mag ontbreken. Denk daarbij aan foto’s, scheepsmodellen, klein en groot, memorabilia, zoals een asbak, een pet met embleem, bedrukte glazen, aanstekers etc. Misschien heeft u nog van uw vader of grootvader een oud monsterboekje met sleepboot/transport namen of oude journalen of wachtboekjes., een trui met opdruk. Ook foto´s van vóór de Tweede Wereldoorlog of oude filmpjes zijn zeer welkom.
Mocht u iets dergelijks in uw bezit hebben en bent u bereid dit aan het museum te schenken of voor een periode van 6 maanden in bruikleen te geven, neemt u dan contact op met het museum. Het liefst ontvangen wij eerst een foto via het emailadres: bestuur@zeehavenmuseum.nl of kom langs tijdens openingstijden. Zie http://www.zeehavenmuseum.nl
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De Zeeland in 1960 met het onttakelde vliegdekschip Saginaw Bay onderweg naar Rotterdam.
Zeeland met de Saginanaw Bay.jpg
Zeeland met de Saginanaw Bay.jpg (167.51 KiB) 12957 keer bekeken
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door jdbvos »

Die SaginawBay was wel bijzonder, ondanks haar korte loopbaan....
In slechts 3,5 maanden gebouwd, en nog eens 2,5 maanden later al opgeleverd !!
Althans: als ik Wikipedia moet geloven (wat ik overigens al gauw doe, met een hele kleine 'slag om de arm'...)
Oost, west...ook best
Dirk Dijksman
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 aug 2004 15:03
Locatie: Velserbroek

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Dirk Dijksman »

Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Update site www.bureau-wijsmuller.nl

Bericht door proet »

Als afsluiter van het jaar toch nog wat te melden vanuit de site http://bureau-wijsmuller.nl/

Ik ben nu begonnen om alle binnen gekomen informatie en foto's, wat binnen was gekomen nadat ze op de site waren geplaatst, van de sleepboten te verwerken.

Ook heb ik goed gekeken naar de geplaatste foto's, als gevolg daarvan zijn er een aantal verwijderd maar er zijn ook nieuwe geplaatst.

Tot nu toe zijn de volgende sleepboten helemaal klaar, althans ik heb verder geen informatie of foto's meer wat niet op de site staat.

Tot nu toe zijn de volgende sleepboten doorgewerkt:

Amsterdam ex Hamburg
Assistent
Brabant
Cornelis Willem
Cycloop
Cycloop ex Friesland

Bij een aantal sleepboten is een aparte pagina gekomen met daarop foto's met bemanningsleden van een aantal foto's weet ik 'nog' geen namen maar wie weet worden er nog mensen herkend en krijg ik die namen nog gemaild.

Ik ga de komende tijd door met het bijwerken van de sleepboten en doe dat op alfabet dus er komt nog een hoop aan.

Dus de volgende sleepboten zijn 3 X de Friesland, 2 X de Gelderland en 2 X de Groningen.

Wie nog foto's of informatie heeft van en over deze sleepboten is van harte welkom om ze te sturen en als dat niet lukt kom ik graag langs.
Voor contact mail info@bureau-wijsmuller.nl of bellen 0573450248


Ik wens iedereen een een goed en gezond 2017
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
Bart the second
Berichten: 810
Lid geworden op: 05 mar 2006 16:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Bart the second »

Daar sluit ik mij graag bij aan Piet,

Je blijft aan de gang en dat verdient respect!
Alle wijsmullertjes een goed 2017 tot tig toegewenst
groeten
van
Bart
meestertje....ik zeg het en ik blijf het zeggen in alle gevallen.
cormorant
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2009 22:15

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door cormorant »

Ook ik schrok van bericht dat Ton v Aarle is overleden. Was mijn zeevader op mn eerste 5 maandenreis in 1977.
Goede reis Ton


Plaats reactie