Stork Hotlo

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
v+d
Berichten: 7176
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Stork Hotlo

Bericht door v+d »

Even naar voren gehaald uit het dagboek van SOS-Hotlo, dit stukkie achterschip gaat ook mee naar Hengelo :-D
DSC_0402a.jpg
DSC_0402a.jpg (309.37 KiB) 3606 keer bekeken

Gert-jan
Berichten: 602
Lid geworden op: 08 nov 2005 19:23

Re: Stork Hotlo

Bericht door Gert-jan »

v+d

De foto die je geplaatst hebt is niet de juiste. Hier onder de foto van het deel wat naar Nederland komt, incl. het roer.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
v+d
Berichten: 7176
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Stork Hotlo

Bericht door v+d »

Mooi,staat Hotlo toch weer even bovenaan :lol:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14449
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Stork Hotlo

Bericht door Harry G. Hogeboom »

staat Hotlo toch weer even bovenaan
We houwen die Hotlo gewoon bovenaan Jan, of we nou OP of OFF topic zijn, tot ze dat zooitje oud ijzer naar Hengelo hebben gesleept komen "ze" niet meer van ons af :mrgreen: :lol:
Ik vroeg me al een tijdje af wat " die Tukkers" toch bezielde met zo'n ouwe kar en al die ouwe handel er om heen, allemaal ijzer waar we vroegaah " midden in de nacht van wakker schoten" :lol: ik werd er trouwens - via de bewuste achterdeur- even beleefd maar wel dringend op gewezen dat er " ook kollega's uit andere delen van den Lande" sterk bij zijn betrokken en dat dit niet een " Tukkers alleen" gebeuren is, hetgeen ik uiteraard bijzonder toejuich :lol:

Het doet me pijn dat er geen echte Sallandse massinist'n naar voren treden en - met de wijsheid van achteraf bezien, waar je dat Roodbonte Ijsselvee mee onder de staart kijkt :lol: - had ik m'n 2008 roeitocht over de Ijssel heel graag in het teken van "DE Hotlo" gezet.........aaahwel de KNRM voer er wel bij.
Ik ben nog van plan om weer eens een stukkie te gaan roeien op de Ijssel " vandaag of morgen" en wie weet kloppen we nog een paar centen uit diverse zakkies????Ik zal er eens over nadenken en zien of ik meeliggers kan opsnorren :roll: :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
v+d
Berichten: 7176
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Stork Hotlo

Bericht door v+d »

Harry, als je je komende roeitochtje(stroomafwaarts :lol: ) in het teken van SOS-Hotlo zet, bied ik hierbij aan je bij de organisatie te assisteren.
Met de Karakorum of de Hymer als volgboot/wagen, in beide zit een koelkassie :) .
Bij SOS-Hotlo kunnen ze nog wel wat sponsorinkomsten gebruiken, goed idee.
Wat betreft Tukkers of andere ....ers, het is wel een SW-Hotlo dus hebben er ook Mokummers ooit naar gekeken :roll:

Vandaag fietste ik even langs het Twentekanaal en de sluis bij Eefde, vandaar is het nog een aardig stukje roeien naar Hengelo.
Dat is natuurlijk ook een mooie uitdaging, met een oude reddingssloep van Eefde naar Hengelo roeien :wink:
Harry Bernd (R.I.P.)

Re: Stork Hotlo

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Met een beetje geluk wordt de machine per binnenvaart vervoerd en komt het nog even op de IJssel,dus toch nog een beetje Salland.
Harry
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Stork Hotlo

Bericht door Roy »

Het is inderdaad de bedoeling om de binnenvaart bij dit transport in te schakelen.
Ik zou trouwens niet weten hoe dit anders zou moeten. Per slot van rekening zijn het flinke brokken ijzer die vervoerd moeten worden. :idea: :wink:

Kennen we de slogan nog: Vervoer over water, de juiste weg !.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
v+d
Berichten: 7176
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Stork Hotlo

Bericht door v+d »

Om de Hotlo met binnevaart te vervoeren moet ie eerst na aankomst in Holland (Zuid)wat kleiner gemaakt worden, hapklare brokken zeg maar!
Zo nu staan we weer bovenaan :lol:
Jos Komen (R.I.P)

Re: Stork Hotlo

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Op de site van SOS-Hotlo staat een link naar Kombuispraat "Hoe het begon".
Leuk, dat we daar genoemd worden, helaas staat er een verkeerd topic op.
Het moet zijn:
http://www.kombuispraat.com/viewtopic.p ... 72&start=0
westeind

Re: Stork Hotlo

Bericht door westeind »

Hallo

Ik kreeg een mailtje van Roy om me op dit topic te attenderen ,evt met oog op transport van R-dam naar Hengelo,
ik heb in vogelvlucht even de laatste ontwikkelingen bekeken en ook de site van het project zelf ...

Als ik zo de afmetingen bekijk van deze enorme kar vraag ik me af of het uberhaupt wel in ons "westeindje" past ...
er komt zelfs een stukje kont mee en div containers las ik met onderdelen .

kortom ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de omvang, gewichten afmetingen van een en ander,
voor mij is een nadeel dat ik een nogal lage stuurhut heb en dus niet zo goed over hoge stukken kan kijken (2 hoog normale teu gaat net )hich cube niet .. :?

hieronder ons ruim afmetingen 61,5 m lang opening breedte 8,30 onderin ca 9,7 breed
Afbeelding

als er echt in de hoogte moet gegaan worden kan Hein met z`n Itasca misschien uitkomst brengen ,de ruimafmetingen zijn volgens mijn gelijk ,met dit verschil dat hij recht/dubbelwandig is,en daarin kan ballasten ,en die kan z`n hok omhoog doen :wink:
en heeft al ervaring met speciaal transport naar Hengelo :idea:
Afbeelding

grt Bram


Plaats reactie