Stork Hotlo

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
henkiehenk
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 dec 2006 17:24
Locatie: Obdam

Re: Stork Hotlo

Bericht door henkiehenk »

Ik weet niet of deze al gepost is maar kwam het tegen ,,het liften van de hotlo

http://www.youtube.com/watch?v=_Lwrgjjjvt4

Gr Henk
power to the diesel

Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Stork Hotlo

Bericht door Allen »

HOTLO
Grtn @Allen
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Stork Hotlo

Bericht door v+d »

Met slopen bedoelt de douane ongetwijfeld iets met een snijbrander :roll:
Immers het voorzichtig demonteren maakt wederopbouw mogelijk en dat willen ze nu net niet.
Het is bijzonder triest dat de machine eerst geïmporteerd moet worden, terwijl men weet of de garanties kan krijgen dat het ding per eerste gelegenheid naar Nederland zal vertrekken.
Het zal mij niet verbazen als na import en onklaar maken, export alleen mogelijk is na betaling van de schrootboer en weer douane rechten.

Beetje veel bureaucratie en erg jammer, omdat de Hotlo er, op de kade in weer en wind, vast niet beter op geworden is.
Wellicht moet men proberen een zuiger met stang en kruishoofd, voering en complete kop te redden van de snijbrander( dat staat al keurig klaar in een container).
Van zoiets zijn de kosten van import, uitvoer en vervoer nog wel op te brengen en blijft er toch nog iets van die machtige Stork behouden.
Ik wens allen, die zich er daar in Brasil mee bezighouden, veel geduld en succes.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Stork Hotlo

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Inderdaad een trieste aangelegenheid,dit Hotlo project,onverschiligheid en onwil spelen weer eens een hoofdrol bij vooral de ambtenaarij alhier :oops:
Niets nieuws voor mij .Als engineer op diverse supplyboten hier in brasil indertijd kon ik lang wachten op spareparts die uit de U.S.A binnen gevlogen moesten worden,deze o.a een turbocharger lag weken in het douane magazijn .
Ook voor een belgishe rederij wat schepen Ro Ro's vaarklaar gemaakt in Rio,daar weinig douane problemen geloof ik.De almirante in charge interreseerde het weinig of ze al of niet verkocht werden...hij had er een stuk of 15 in zijn folder,zo werkt dat hier. :lol:
Toch hoop ik dat het nog goed komt met die HOTLO.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Stork Hotlo

Bericht door K.Brouwer »

Ja,die Brazilieaanse douane is enorm bureaucratisch. Wij hadden een m.k. reserve onderdeel nodig welke a/b van een zusterschip in
Brazilië aanwezig was.Die van ons was men na reparatie n.l. "vergeten" terug a/b te sturen.

Men heeft hemel en aarde moeten bewegen om toestemming te krijgen om dat reserve onderdeel van boord van dat schip en op het vliegtuig naar Puntarenas te krijgen. Na dagenlang ge-emmer is het gelukt. Alleen voor ons arriveerde het te laat. Toen de monteur met het onderdeel arriveerde kon hij niet eens meer a/b komen daar we met het schip de pier in het slechte weer aan het slopen waren :shock: .

Ook ligt het volgens mij ook met welke douaneambtenaar je te maken krijgt. De één is veel inventiever met de regels dan de ander.
Zo arriveerden we eens met een lading bevroren koeien voor- en achterpoten in Rio Grande do Sul. Er was een staking aan de gang van ik meen de douane doch er kwam ereen a/b die nergens mee zat,zelfs de zegelkast hoefde niet op slot want de man kende mij van vorige (tonijn) reizen en we konden overdag met twee ( i.p.v. de gebruikelijke vier) ploegen alleen overdag lossen. Dit omdat hij hier toezicht op hield. De overige schepen lagen stil vanwege de staking...

Brazilië...het was voor mij vroeger wel het land waar alles te regelen was :mrgreen: .Maar hoop wel dat ze dat Storrekie daar snel wegkrijgen,daar het hoe langer het duurt het al lastiger wordt.

Groeten,K.Brouwer
Jos Komen (R.I.P)

Re: Stork Hotlo

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

In- en intriest dat na al die jaren waar velen hun ziel en zaligheid voor deze Hotlo gegeven hebben het zo moet aflopen. :cry:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Stork Hotlo

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ik lees dit net op het Bagger gebeuren , DIT helpt natuurlijk niet, stel ik me zo voor!!

In het AD :
Nederland en Brazilië zijn in een handelsgeschil verwikkeld omdat de Rotterdamse waterbouwer Van Oord niet betaald krijgt voor een grote baggerklus in de Braziliaanse haven van Suape.
De opdrachtgever weigert een uitstaande rekening van 40 miljoen euro te betalen, meldt Het Financieele Dagblad.
Het contract is via de exportkredietverzekeraar Atradius Dutch State Business verzekerd bij de Nederlandse Staat. Daarom heeft de Nederlandse regering Brazilië onder druk moeten zetten om aan zijn verplichtingen te voldoen.
Van Oord heeft vanwege de betalingsachterstand het werk in mei stilgelegd.
Het bedrijf heeft de verzekering bij Atradius DSB nog niet aangesproken.

De kwestie stelt de betrekkingen tussen Nederland en Brazilië op de proef. 'Via alle diplomatieke kanalen wordt geprobeerd om Brazilië tot betaling te bewegen', aldus Bert Bruning, directeur van Atradius DSB.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Stork Hotlo

Bericht door v+d »

Vandaag ook nog maar even een ernstig berichtje: SOS- Hotlo liet weten dat de sloper begonnen is met het in stukken snijden van de laatste(?) SW-Hotlo :cry: :cry: .

Er worden verder geen bijzonderheden gegeven waar we iets aan hebben, maar het lijkt erop dat de bureaucratie weer eens een overwinning heeft behaald :evil:

Een kwart Hotlo is natuurlijk niets, maar een paar van die grote onderdelen zouden in een techniekmuseum niet misstaan.
Jammer voor iedereen die zich op een of andere manier ervoor ingespannen heeft.
Ik had graag een paar foto's gemaakt als de Hotlo bij Eefde door de sluis moest.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Stork Hotlo

Bericht door Mart Hoogedoorn »

In en In triest dat zulke zaken gebeuren door bureaucraten over de hele wereld. Ik laat dan ook een GROOTE SCHEET, OP DE MEESTE AMBTENAARTJES VAN DEZE VERZIEKTE WERELD :evil:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Stork Hotlo

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Al met al een treurig eindresultaat.......of in feite "helemaal geen resultaat" en het heeft ook absoluut geen zin om hier nu "achteraf te gaan zitten ouwehoeren" en zeker niet op afstand ( Monday morning quarterbacking" noemen ze dat hier :roll: )
Maar hoe nou een paar douane knakkers in een apenpakkie in Brazilie een scheepskomponent -in dit geval dus een ouwe diesel- welke absoluut NIET Braziliaans was en ook nog van een buitenlandse eigenaar die een schip-wederom onder buitenlandse vlag- het land IN bracht om er betaald werk aan te laten verrichten.....hoe die knakkers nou kunnen verbieden om die ouwe kar het land weer te laten verlaten zal mij voorlopig nog wel een raadsel blijven.
Ik heb zomaar een donkerbruin vermoeden dat dezelfde tijd die de Hotlo jongens hebben besteed om die kar naar Nederland te halen, diezelfde tijd hebben die knakkers in Braziel besteed om achter de schermen te voorkomen dat "ze" daar suksesvol in zouden worden, dat hele Brasso zooitje is daar " in cahoots". Er worden heden ten dage giga hoeveelheden goederen, machines en weet ik veel over de hele wereld verscheept, goederen welke dan " In transit" zijn bij het binnenkomen en vervolgens weer verlaten van een bepaald land.......aahwel........van achteren kijk je........ enz. enz. :(

De hele scheepvaartwereld mag wel uitkijken dat "ze" in Egypte, of in Panama of in het Kieler Kanaal dit fraaie voorbeeld van Mafia-achtige praktijken niet ontdekken.......... :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie