Haven van Halifax e.o.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

diep door het stof te gaan
Daaaar beginnen we dus nait an hier op het digitale Leugenbankie bij de buitendeur van het Kombuis Allen......niks van de stoffige gedoe OF zelfs maar vergelijken met politici :roll: Zo'n mooi plaatje grijnzend achter een draaibankie spreekt ook al weer " bankschroef-delen" zogezeid. :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Jos Komen (R.I.P)

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Enkele honderden mijlen naar het noorden ligt de Canadese stad Halifax, Nova Scotia - als een Nova Sibirsk in de Russische steppen - aan de rand van de arctische ijsvlakten die als gletsjers omlaag lekken en het totale noordelijke halfrond beïnvloeden.

"Cruiseschip" geschreven door Jan Noordegraaf. :wink:

https://www.marinanoordegraaf.nl/DHTML/ ... _Schip.pdf
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

aan de rand van de arctische ijsvlakten
Ik moet nog aan dat boek van Jan Noordergraaf beginnen Jos.........maaaaar we moeten natuurlijk jaaa nait vergeten dat het verhaal geschreven is door een ouwe vonkentrekker :lol:
Ik hepper jaa met zo'n vonkentrekker gevaaarn die hield hele gesprekken met de ventilator in de mess room! :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

die hield hele gesprekken met de ventilator in de mess room!
Ach, het waren niet alleen vonkentrekkers die zich te buiten gingen aan drank, Harry.
Ik heb met twee kapiteins gevaren die met zware delriumverschijnselen van boord werden gehaald.
Op de Caltex Arnhem maakten we 3 reizen van Ras Tanura naar Bahrain en al die tijd was de zegelkast op slot.
Op de Carchester kwam die ouwe 's nachts op de brug, zag vissermannetjes in the middle of the North Atlantic, die ik zelf dus niet zag.
Toen hij aan de telegraaf begon te scheuren omdat hij roze olifantjes aan dek zag rond hobbelen heb ik de eerste stuurman maar gebeld die hem in zijn hut wist te krijgen en daar verder voor hem gezorgd.
Ook HWTK's die geen wacht liepen hielden soms hele gesprekken met ventilatoren, dus dit had verder niets met de functie aan boord te maken. :wink:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

het waren niet alleen vonkentrekkers etc. etc.
For sure for sure..... :lol:
Waar is de tijd gebleeev'n dat de hofjood een doossie bier per dag voor me koud zette :lol: In die Tuborg tiet was een doossie dus 24 flessies :lol: :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door v+d »

Er was hier sprake van een handgemaakt bankschroefje en een gegoten bankschroefje dat handgemaakt zou zijn.
Nou ja met drie jaar MULO A had ik natuurlijk niet veel met dat ijzervreten en bovendien werkte ik na schooltijd bij een slager dus alleen in uitbenen had ik wel een stevige opleiding gehad. Dat is mij later nog vaak van pas gekomen :lol:
Een mens moest wat dus het werd de machinistenschool in Scheveningen, lekker dicht bij huis, geen uniformkosten en ik kon het doel lopend bereiken, geld voor iets anders was er toch niet dus je moet het optimistisch bekijken :wink:

Motoren vond ik prachtig, stoommachines ook terwijl de rest van al dat gesnor mij niet zo kon boeien.
Lassen is een kwestie van geduld, de juiste stroominstelling en een vaste hand, ook leuk.
Smeden ook prima maar aan dat onnodig vijlen, zagen en hakken had ik echt een gruwelijke hekel.
Machinebankwerken vond ik wel aardig, nou ja van mij is er dus geen bankschroefje te vinden, ook niet op zolder.
Wel een paar kaarsenhouders, een dobbelsteen en zowaar een drijfstangetje met een miniatuur oliepotje.

Wat dat nu allemaal met de haven van Halifax te maken heeft, ik zou het niet weten...
DSC07668werkstukkies.JPG
DSC07668werkstukkies.JPG (128.82 KiB) 5186 keer bekeken
DSC07669werkstukkies.JPG
DSC07669werkstukkies.JPG (123.39 KiB) 5186 keer bekeken
DSC07670werkstukkies.JPG
DSC07670werkstukkies.JPG (89.69 KiB) 5186 keer bekeken
DSC07671werkstukkies.JPG
DSC07671werkstukkies.JPG (70.82 KiB) 5186 keer bekeken
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Wat dat nu allemaal met de haven van Halifax te maken heeft, ik zou het niet weten..
.
IK dus ook niet Jan...maaar zigzaggen is hier toegestaan-vanmiddag nog een zigzag koersje gevaaarn! :lol: - onder het wakende oog van Martje in Braziel...DUS niks in de weg.Toch mooi dat die met veel vlijt geproduceerde al/niet glimmende werkstukkies weer van de zolder zijn gekomen...met name dat drijfstangetje met dat oliepotje spreekt me bijzonder aan, om dat verchroomde dobbelsteentje maar niet uit te vlakken!! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jacob Bothof
Berichten: 1474
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Jacob Bothof »

Dan nog maar even verder ziggezaggen,
als dat dobbelsteentje "HandMade"is, Chapeau :) Mij is het nooit gelukt om z'n brokje ijzen in zes gelijke
vlakken te krijgen :mrgreen: , tegen de tijd dat het er op begon te lijken was het zo groot geworden
dat het niet meer zou passen in het "HandMade"bankschroefje van Harry :lol:
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Allen »

Harry G. Hogeboom schreef: 24 aug 2018 02:35
Wat dat nu allemaal met de haven van Halifax te maken heeft, ik zou het niet weten..
.
IK dus ook niet Jan...
Heer Hogeboom ik verwijs u voor reactie naar de Ambuggiebar.
Grtn @Allen
Jos Komen (R.I.P)

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Halifax Docks.jpg
Halifax Docks.jpg (160.67 KiB) 5043 keer bekeken


Plaats reactie