Haven van Halifax e.o.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Dit sleepbootje is vrijwel zeker afgeleid van een stripverhaal uit de jaren '50 waarvan ik als kind ook één of meer afleveringen gelezen heb.

Ik kan me de naam van de strip niet meer herinneren maar het ging over een grote (vader) sleepboot en een kleintje (zoon). (zou van Walt Disney geweest kunnen zijn??)

Die op de foto is dus het kleintje en het gezicht herkende ik onmiddelijk.


Groetjes,
Bert de Boer

Huib
Berichten: 84
Lid geworden op: 22 jul 2004 16:56
Locatie: Stad aan 't Haringvliet
Contacteer:

Bericht door Huib »

Bert, die strip en film heet "Little Toot" en is naar ik meen een paar jaar geleden nog op video en dvd uitgebracht.
Gr, Huib
Jan Vos

Bericht door Jan Vos »

Het verhaal heb ik vorig jaar nog regelmatig op TV gezien.
Het gaat daar om meerdere slepertje.

Gr Jan
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Bericht door Eric »

Een (paar) jaar terug is het inderdaad nog op de TV geweest.
In het Maritiem Museum van Halifax is er meer info over te vinden.
Toen ik daar in sept 2001 met de Marissa Green was heb ik het gezien.
In NL heeft de KRO het uitgezonden, en het heette gewoon Sleepboot Theodore.

Afbeelding

Groeten,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
Gast

Bericht door Gast »

Hallo allemaal,
ik moet een jochie van een jaar of 5 geweesd zijn toen ik de eerste
Donald Duck kreeg en daar stonden de belevenissen in van kleine Toet
en Grote Toet(vader en zoon sleepboot)
Toen ik de foto zag herkende ik het meteen en dat na 54 jaar.
gr.Rob
Rob Deelder (RIP)

Bericht door Rob Deelder (RIP) »

Sorry vergeten in te loggen.
Rob
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Theodore TOO

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Kombuis!

Weet je wat het mooiste is van "Theodore TOO" ; de film serie is van een kluppie hier uit Halifax en speelt in de haven van Halifax!!
EN!
"Theodore TOO" is gebouwd bij Snijders Boatyard aan de LaHave River hier aan de "Southshore" en het ontwerp is van Marius Lengkeek die hier ook al weer jaren woont maar afkomstig is uit de Lage Landen.
Als je goed kijkt kun je de BotterKONT en KOP scheepje herkennen en dat zijn weer lijnen die uit mijn verzameling komen en door Marius in het uiteindelijke plan zijn "ingebouwd"
Het schip is nog ouderwets van hout gebouwd.
mvg
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Van Harry H.
Volgens mij is dit de "Repulse Bay", die ook bij de mooie kontjes staat.
All the best
Jos

Afbeelding
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Van Harry G.Hogeboom

Jos,

Hier een plaatje van de aankomst van de veelbesproken (ook op Kombuispraat) Canadese (ex Limey) onderzee-er HMCS " Chicoutimi".
DE foto (uit de krant) lijkt een beetje "fuzzy" maar is dat niet echt, het was gisteren een kraakheldere winterdag en hardstikke koud, dus het water in de haven "rookte"

Ik had vorige week een praatje met een ouwe vriend van me die gedurende WW2 als jonge knakker op Engelse onderzee-ers voer, zoals hij zo droog opmerkte, OOK toen kwam er NAT water door de luiken naar binnen en toen donderden de Moffen of de Jappen er nog een paar dieptebommen achteraan als ze de kans kregen.
Hij vertelde me in detail hoe ze toendertijd een soortement kanvas fuik in de toren van de onderzee-boot tot op het dek van de controle centrum handen hangen, zodat "onverwachts binnen komend water geen schade kon doen"
Ouwe Chris is er eentje "van de ouwe hap" en maakte er verder weinig drukte over, maar vroeg zich wel af "waar het gezonde verstand was gebleven"
Hij tekende het met een stompje potlood op de achterkant van een bierviltje in de bar en wist ook nog op te merken dat "ze er geen studie van hadden gemaakt maar op iedere boot hadden ze dat!"
Dus???
MVG HH

Afbeelding


Plaats reactie