Haven van Halifax e.o.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Breeze »

Zonder dat Amerikaanse interieur is het best een aardig huis.

Adri

Jos Komen (R.I.P)

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

dat Amerikaanse interieur
Ik kan me voorstellen dat de handen van een dronken Noor gaan jeuken als hij dit ziet. :lol:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

het halve jaar wonen in een poolklimaat
Tjaa Henk...zo af en toe in de winter krijgen we een wolkje sneeuw hier, maar ook dat went snel....dat " halve jaar" valt verder best mee.
de handen van een dronken Noor gaan jeuken als hij dit ziet.
Jaaa Jos....die zou daar snel kachelhout van maken! :lol:
Zonder dat Amerikaanse interieur
Wim Sonneveld zong iets over " hoe de plastic rozen staan op het dressoir bij Mien" of iets dergelijks.....daar heppie hier dus geen last van :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jacob Bothof
Berichten: 1481
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Jacob Bothof »

Harry,
heb je dat optrekkie overgehouden als massinissie op de grote lange omvaart oliepotjes :lol:
Dan heb ik toch op de verkeerde Zuid-Amerika lijndienst pakjesbootjes gevaren. :x
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

dat optrekkie overgehouden als massinissie op de grote lange omvaart oliepotjes
Dat tuinhuisje staat momenteel in de buurt te koop Jacob, mijn eigen hutje is heel wat minder opdringerig en past ook wat beter bij een ouwe gepensioneerde massinist, maar ik kan toevallig de trekker wel binnen zetten in de schuur :lol:
Trouwens ...als ik mijn mistige geheugen wat opschud...dan was dat Langen Omvaart gebeuren ook maar een " halen en brengen" verhaaal......ik had op de valreep nog wel een beetje mazzel toen Muller & Co de " Reuzen van Heusden" toko sloot en we nog een paar stuivers in het handje meekregen en in mijn geval hoefde ik ook m'n kersverse studievoorschot niet terug te betalen......al met al toen dus net genoeg voor de aanbetaling om een zgn. " Wim Sonneveld huissie" te kopen....maaar dan zonder de "plastic rozen en zeker geen dressoir" :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Allen »

Staat het woninkje achter en vast aan een kerk en zit het kerkgebouw bij de prijs inbegrepen? :shock:

Dan kan je beter je trekker hier parkeren, alleen ligt er een bos hout voor de deur. 🚜


Trekker001.JPG
Trekker001.JPG (53.42 KiB) 4191 keer bekeken
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

...woninkje achter en vast aan een kerk en zit het kerkgebouw bij de prijs inbegrepen? Dan kan je beter je trekker hier parkeren, alleen ligt er een bos hout voor de deur
Ik heb geen idee Allen.......ik ben niet in de markt voor een verhuizing en meende slechts mijn Kombuis vrienden een goede deal voor te schotelen....al of niet met kerkgebouw :lol: :roll:

https://www.huffingtonpost.ca/2018/09/1 ... _23526185/
maar het halve jaar wonen in een poolklimaat houdt mij tegen.
Speciaal voor Henk opgezocht om die poolklimaat misverstanden te ontzenuwen staan hieronder de gemiddelde temperaturen hier rond de deur.

https://www.holiday-weather.com/halifax/averages/

The Climate and Weather of Halifax, Nova Scotia

Halifax’s climate is less severe than might be expected.
This is a result of its location on the shores of the Atlantic Ocean. Winter temperatures are higher and summer temperatures are lower than those encountered in towns farther inland.
Halifax has an eastern-maritime climate, with a short, warm summer and a cold winter.
Disturbed, changeable weather is common throughout the year.( We zeg'n hier dat "als je het weer niet aanstaat, moet je gewoon 5 minuten wachten! :roll: )
Snow depths of greater than 1 cm are seen on about 85 days each year in Halifax.
Comparing Halifax with some other Canadian cities, snow depths of greater than 1 cm are seen on about:
10 days each year in Vancouver,
35 days in Penticton,
53 days each year in Windsor,
65 days in Toronto,
88 days in Calgary,
105 days each year in Fredericton,
109 days in Montreal,
120 days in Ottawa,
132 days in Winnipeg.
Sunshine is somewhat less common in Halifax than in most Canadian cities owing to Nova Scotia’s notorious fogs. Halifax has over 100 days of mist or fog each year.
Summers in Halifax are pleasantly warm. The best summer weather is usually encountered in mid-summer and late summer when, compared with earlier in the season, fogs are rare.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door jdbvos »

In Nova Scotia kreeg ik ooit een placemat (of zoiets) over die Blauwe Neus....
Bijlagen
IMG_20180915_150102B.jpg
IMG_20180915_150102B.jpg (104.93 KiB) 4042 keer bekeken
IMG_20180915_150118B.jpg
IMG_20180915_150118B.jpg (100.91 KiB) 4042 keer bekeken
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Tjaaa Jan.....die " Blauwe Neuzen"....er was kennelijk een tijd - mid tot laat 1800's- dat "ze" bekend waren als zeelieden " the world over"....voornamelijk omdat er hier toen hooooopies hout was om schepen van te bouwen, die dan werden ge-exporteerd, VOL geladen met hout!!.......maaar net als in HET Schotland van de originele Schotten hebben "ze" de boot gillend gemist toen de rest van de wereld ijzeren scheepies ging bouwen en ooook " de Schotten" konden hier door hun conventionele instelling van " ZO deden we dat thuis en ZO doen we dat hier NU nog" niet boven water houden zonder ontiegelijke suppleties van poen van Jan met de Pet belastingbetaler!!Wat dat betreft kunnen "ze" nog HOOOOPIES leren van die zuuunige Grunningers!!! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Haven van Halifax e.o.

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Pugwash Quay.jpg
Pugwash Quay.jpg (153.03 KiB) 3935 keer bekeken


Plaats reactie