Vraag over stuurhuis voorop

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Leo Starrenburg

Bericht door Leo Starrenburg »

Tussen Den Bosch en Rotterdam vaart een 1500 tons containerschip met een 'zakbare' brug aan de achterkant. Toen ik 'm bij sluis Engelen tegenkwam zag ik dat er aan bak- en stuurboord video camera's waren gemonteerd.
Bij de sluis ging de brug naar beneden tot onder de containers en de schipper stuurde op de beelden van de camera's het schip met zo'n 25 cm speling de sluis in.

charro

vraag over stuurhut voorop

Bericht door charro »

Iedereen bedankt voor de mogelijkheden.
Op de binnenvaart heb ik het inderdaad wel vaker gezien ivm bruggen
Maar niet op zeeboten
En al helemaal niet op zo`n paal lijkt met lastig varen op zee met buiswater en klappen van de golven

Danny
Aad v Staveren (RIP)

Brug voorop

Bericht door Aad v Staveren (RIP) »

De brug voorop wordt ook bepaald door wat voor soort schip het is.Kijk maar naar sleepboten,afzinkbare schepen zoals de Mighty en Super Servats van Dockwise,de Lashschepen,Ferry's,zware lading schepen.Ook heel wat sleephoppers hebben hun brug voorop staan.Dus het type schip of waar het schip voor bestemd is,bepaald of de brug voorop geplaatst wordt.
Hg Aad
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Van Aad van Staveren kreeg ik zojuist deze foto, gisteren gemaakt.
Hier is goed te zien dat hier de brug voorop staat in verband met de hoogte van de containers.
All the best
Jos


Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

Dat groene schip is een van de Buck schepen zal nu wel een andere naam hebben,er is ook een van deze schepen een keer op het strand gekomen van een van de waddeneilanden enkele jaren terug.
Huug
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 aug 2004 18:15
Locatie: Arkel
Contacteer:

Bericht door Huug »

Afbeelding

Als je het over een brug op de bak hebt is dit er een. Die Wagenborg heeft hem alleen voorlijker als midscheeps staan. Dit moet
zwaar kloten zijn bij slecht weer. Het Lash schip Spruce, enkele maanden geleden door mij gespot op de Waterweg.

Huug
jannuh
Berichten: 190
Lid geworden op: 22 jul 2004 06:38
Locatie: Midden-Limburg
Contacteer:

Bericht door jannuh »

Ook de "riverhoppers" (binnenvaart) varen met de stuurhuis voorop, vervoeren vooral bier, dus zullen het wel in hun nek hebben
van het achterom kijken... :lol:
gr., jannuh
------------
NL Maritiem Forum Archief
Aad v Staveren (RIP)

stuurhuis voorop

Bericht door Aad v Staveren (RIP) »

Het groene scheepje heet na Natali.
HG Aad
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Deze , niet echt moeders mooiste, is ook door Aad op de gevoelige plaat vastgelegd.
De Thai Shan.
Als je goed kijkt zie je een paar raampies voorop.
Dat is de brug.
All the best
Jos



Afbeelding
Joke

Bericht door Joke »

Niet moeders mooiste.... die boot is gewoon oer- en oerlelijk!!! Wat een monster!! :?

Enne... Huug, de Rhone- en Roerborg hebben de accomodatie zeker wel voorop staan. Die andere 2 hebben hem inderdaad wel
voor midscheeps, dat klopt.


Plaats reactie