Effe Apeldoorn bellen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 10967
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Harry G. Hogeboom » 23 aug 2017 23:10

Amerikanen hebben puur op de radar gevaren en die tanker, de ALNIC MC, is van de Griekse club Stealth Maritime Corp.
Bij die Aussie Cat ging de baas van de werf tijdens de proefvaart even op zijn "paper-thin" kompetentie streepen staan en "wilde ook even sturen" :lol:
Bijlagen
ISM1.jpg
ISM1.jpg (92.3 KiB) 3184 keer bekeken
ISM.jpg
ISM.jpg (68.28 KiB) 3184 keer bekeken
AussieCat.jpg
AussieCat.jpg (90.8 KiB) 3184 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
andrekik
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 okt 2007 04:40
Locatie: Houston, Texas
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door andrekik » 24 aug 2017 04:04

Toch stond er een baken op dat rif, een "stealth" baken weliswaar met van die platte schuine oppervlaktes :oops: .
Condor 11.jpg
Condor 11.jpg (127.96 KiB) 3149 keer bekeken

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 10967
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Harry G. Hogeboom » 24 aug 2017 14:37

Toch stond er een baken op dat rif
Die gozer dacht waarschijnlijk dattie precies daar de bocht om moest :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 971
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door peelander » 24 aug 2017 16:48

Harry G. Hogeboom schreef:
23 aug 2017 23:10
Stealth.
Is zo'n Stealth niet ontwikkeld om onzichtbaar te zijn op de radar :mrgreen: ?
groeten
Jan van der Pluijm

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 10967
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Harry G. Hogeboom » 24 aug 2017 23:33

Is zo'n Stealth niet ontwikkeld om onzichtbaar te zijn op de radar
IKKUH?? :roll: .......niks ter van Jan, dat was andrekik.........ik weet naks van stealth :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 453
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Knisten » 25 aug 2017 13:06

@ Andre

Bedankt voor de beide bijlagen. Verhelderend !

Met vriendelijke groeten,
Dirk
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten

Gert Schouwstra
Berichten: 120
Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Gert Schouwstra » 25 aug 2017 14:02

CONDOR 11 Builder: InCat Australia Limited, Hobart, Tasmania, Australia.
Yard numbers: 034.
Dimensions (length, breadth, depth): 77.5 x 26 x 3.5 metres.
Tonnages (gross, net, dead weight): 3,989, 1,382, 250.
Engines: Four Caterpillar diesel.
Power: 23.500 kW.
Speed (knots): 37.
Passenger certificate: 612.
Car capacity: 135.
21.7.1994: Condor 11 launched.
8.10.1994: During speed trials, hit rocks at Blackjack reef, Tasmania, causing severe damage.
3.3.1995: Delivered to Holyman Limited, Sydney, Australia.
18.5.1995: Chartered to Condor Ferries St. Helier (Jersey)/St. Peter Port (Guernsey)/Weymouth.
3.10.1995: Withdrawn from service.
18.12.1995: Sold to Cat Link, Denmark. Renamed Cat Link II.
5.1998: Chartered to EuroFerrys S. A., Santa Cruz de Tenerife, Spain. Renamed Euroferrys I.
12.5.2000: Renamed Euroferrys Primero.
5.2002: Laid up at Portland, England.
30.9.2002: Renamed Cat Link II.
2.12.2002: Renamed Elanora.
Gert
- Varen is Leven -
Neem gerust eens een kijkje op mijn website AA-Planadvies.

Patru
Berichten: 1668
Lid geworden op: 16 okt 2012 15:55
Locatie: Zwolle

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Patru » 31 aug 2017 10:01

Die Urker vissers hebben sterke urine. :)

https://www.destentor.nl/urk/tonnen-sch ... ~ae147555/

Groet, Paul G.

ArnoldW
Berichten: 265
Lid geworden op: 03 mar 2013 19:47
Locatie: rotterdam

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door ArnoldW » 11 sep 2017 20:21

Wie weet wat er aan de hand is op de Ridderkerk?
ridderkerk.jpg
ridderkerk.jpg (156.63 KiB) 2040 keer bekeken
Ik heb geen idee waar ik deze foto anders moet plaatsen
Groet Arnold

Patru
Berichten: 1668
Lid geworden op: 16 okt 2012 15:55
Locatie: Zwolle

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Patru » 11 sep 2017 21:05

Hoi Arnold,
Bericht uit het Nieuwsblad van het Noorden d.d. 12 oktober 1956.
Gelukkig is jouw foto veel mooier. :-D
Het onderwerp kan naadloos aansluiten op het topic VNS (bij de brand op de Meerkerk). :)

NvhN 12-10-1956.jpg
NvhN 12-10-1956.jpg (120.07 KiB) 2017 keer bekeken
Groet, Paul G.

Gebruikersavatar
Jos Komen
Berichten: 31016
Lid geworden op: 21 jul 2004 19:44
Locatie: Heiloo
Contacteer:

UNION MOON

Bericht door Jos Komen » 13 sep 2017 15:17

Een beschadigd neusje... :(

Union Moon.jpg
Union Moon.jpg (151.52 KiB) 1790 keer bekeken
IDNo: 8416839 Year: 1985
Name: UNION MOON Type: Cargo ship Flag: IRL DWT: 2362
Country of build: NLD Builder: Bodewes Volharding Location of yard: Foxhol
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-10
collision (STENA FERONIA) 54.41N/5.45W 7.3.12 & BU Flushing 10.12

https://www.gov.uk/maib-reports/collisi ... rn-ireland
Hij die nooit gevaren heeft
Weet niet hoe een zeeman leeft.


http://www.scheepspraat.nl/

Gebruikersavatar
Jos Komen
Berichten: 31016
Lid geworden op: 21 jul 2004 19:44
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Jos Komen » 27 sep 2017 16:45

De Iano, ex Terneuzen 1922.

Iano-01.jpg
Iano-01.jpg (240.74 KiB) 1372 keer bekeken
Iano-02.jpg
Iano-02.jpg (193.76 KiB) 1372 keer bekeken
Iano-03.jpg
Iano-03.jpg (232.25 KiB) 1372 keer bekeken
Iano-04.jpg
Iano-04.jpg (116.62 KiB) 1372 keer bekeken
Iano-06.jpg
Iano-06.jpg (94.62 KiB) 1372 keer bekeken
HIER de gegevens en de geschiedenis van het schip.
Hij die nooit gevaren heeft
Weet niet hoe een zeeman leeft.


http://www.scheepspraat.nl/

Gebruikersavatar
Jos Komen
Berichten: 31016
Lid geworden op: 21 jul 2004 19:44
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Jos Komen » 28 sep 2017 15:40

De OBO Igara


Igara.jpg
Igara.jpg (124.9 KiB) 1152 keer bekeken

HIER meer over deze scheepsramp.
Hij die nooit gevaren heeft
Weet niet hoe een zeeman leeft.


http://www.scheepspraat.nl/

Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 392
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Erikdepooter » 02 okt 2017 16:30

Die Igara heeft nog wel twee onmanoeuvreerbare ballen gehesen.
Mocht er twijfel zijn: Uitwijken deed ze niet meer . . . :mrgreen:
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 5762
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door jdbvos » 02 okt 2017 18:53

De mk is nog droog, lijkt me, dus wellicht nog vermogen....
Maar als er een Amerikaanse crew op zat, is die installatie allang getript: ze ligt meer dan 15 graden voorover, zo te zien.... :-D
Greetz!
Jan DB Vos

Gebruikersavatar
Jos Komen
Berichten: 31016
Lid geworden op: 21 jul 2004 19:44
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Jos Komen » 08 okt 2017 17:32

De Inverrosa1925 (een omgebouwde tanker).

Inverrosa-1.jpg
Inverrosa-1.jpg (220.43 KiB) 597 keer bekeken
Inverrosa-2.jpg
Inverrosa-2.jpg (180.05 KiB) 597 keer bekeken
Inverrosa-3.jpg
Inverrosa-3.jpg (209.86 KiB) 597 keer bekeken
IDNo: 5162176 Year: 1925
Name: INVERROSA Type: Tanker Flag: GBR Tons: 2372
Country of build: GBR Builder: Harland & Wolff Location of yard: Belfast
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2T-10.5
[1962 cv to ore carrier, re-engined 2D]
wrecked off Boca Raton 8.5.68, laid up & BU Tampico 1.73 [Ast.Huasteca]
Hij die nooit gevaren heeft
Weet niet hoe een zeeman leeft.


http://www.scheepspraat.nl/

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 26 gasten