Effe Apeldoorn bellen
-
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 03 sep 2006 17:02
Re: Effe Apeldoorn bellen
Ik vond nog een mooi plaatje van de Titania 1923 in het archief van Vancouver:
http://searcharchives.vancouver.ca/m-s-titania
Downloaden krijg je alleen een mini plaatje op de site kun je doorklikken naar full screen: Daar staat ook nog een Titanian maar die is duidelijk anders.
Ik vind zelf eigenlijk de Schoorsteen van deze Titania en die van Jos' eerste post zo anders.
Bij de gevonden Titania korter en dikker, steekt duidelijk niet boven de zalingen uit.
Laadgerei ook wat forser lijkt wel.
Heb zelfs nog even gezocht op " Grunstotting MS Titania" maar dat levert niks op. Pfff, we hebben het er maar druk mee.
http://searcharchives.vancouver.ca/m-s-titania
Downloaden krijg je alleen een mini plaatje op de site kun je doorklikken naar full screen: Daar staat ook nog een Titanian maar die is duidelijk anders.
Ik vind zelf eigenlijk de Schoorsteen van deze Titania en die van Jos' eerste post zo anders.
Bij de gevonden Titania korter en dikker, steekt duidelijk niet boven de zalingen uit.
Laadgerei ook wat forser lijkt wel.
Heb zelfs nog even gezocht op " Grunstotting MS Titania" maar dat levert niks op. Pfff, we hebben het er maar druk mee.
"Beauty is in the eye of the beholder"
Re: Effe Apeldoorn bellen
Inderdaad, Wim.Bij de gevonden Titania korter en dikker, steekt duidelijk niet boven de zalingen uit.Laadgerei ook wat forser lijkt wel.
Maar we blijven zoeken...
Schepen van British India SN Co Ltd komen ook nog in aanmerking...
http://www.biship.com/
Re: Effe Apeldoorn bellen
Deze Gharinda lijkt er ook wel een beetje op.
Owner: British India SN Co Ltd GBR Glasgow
IDNo: 1141926 Year: 1919
Name: GHARINDA Type: Cargo ship Flag: GBR Tons: 5306
Country of build: GBR Builder: Sunderland SB Co Location of yard: South Dock
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1T-10.5
sm/t (U-266) 53.10N/44.40W 5.5.43 [Glasgow-Portland ME, ballast]
Owner: British India SN Co Ltd GBR Glasgow
IDNo: 1141926 Year: 1919
Name: GHARINDA Type: Cargo ship Flag: GBR Tons: 5306
Country of build: GBR Builder: Sunderland SB Co Location of yard: South Dock
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1T-10.5
sm/t (U-266) 53.10N/44.40W 5.5.43 [Glasgow-Portland ME, ballast]
Re: Effe Apeldoorn bellen
Ik heb de foto niet aangetroffen, hoewel ik hem wel meende te 'herkennen'.
En dat NLse schip waarmee ik misschien in de war was, is de Tjibantjet…
Ik heb nog een paar die ik wat verder moet bekijken, oa de Porozina of de Coronation…
Ja, ik weet het: dat staat niet op de kont....maar dat kan ook de thuishaven zijn......
En dat NLse schip waarmee ik misschien in de war was, is de Tjibantjet…
Ik heb nog een paar die ik wat verder moet bekijken, oa de Porozina of de Coronation…
Ja, ik weet het: dat staat niet op de kont....maar dat kan ook de thuishaven zijn......
Oost, west...ook best
Re: Effe Apeldoorn bellen
Het vracht/passagiersschip 'Tjibantjet' (1952) van de Koninklijke Java-China-Japan Lijn (KJCPL), op weg van Moji (Japan) naar Hongkong, raakt bij Jung Bay (Hongkong) tijdens een typhoon van zijn ankers en slaat op de rotsen bij Devil's Peak. In juni 1958 zal het schip weer kunnen worden vlotgebracht en vervolgens worden gerepareerd. Eerst in mei 1959 zal het schip weer in de vaart van de KJCPL. kunnen worden opgenomen.
(bron: Marhisdata)
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14438
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Effe Apeldoorn bellen
Jos, het staat me bij dat ik...jaren geleden en zo goed als zeker op Kombuis?...een verslag van die Typhoon stranding in HK door de Sparks a/b heb gelezen??? Ben ik in de war??Het vracht/passagiersschip 'Tjibantjet' (1952)etc.
Ik zou het trouwens wel op prijs stellen als jullie "met z'n allen" eens wat opschieten met die zgn, " Titania" uitzoekerij....op deze manier kom ik behoorlijk achter met m'n slaap!!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Effe Apeldoorn bellen
Harry,
hier staat het oog getuige verslag van de stranding van de Tjibantjet:http://www.varenisfijner.nl/stranding_tjibantjet.htm
Het is het verhaal van de sparks John Papenhuizen.
Groet,
Robert
hier staat het oog getuige verslag van de stranding van de Tjibantjet:http://www.varenisfijner.nl/stranding_tjibantjet.htm
Het is het verhaal van de sparks John Papenhuizen.
Groet,
Robert
Al vaar je in de goede richting, toch moet
je regelmatig bijsturen. http://www.varenisfijner.nl
je regelmatig bijsturen. http://www.varenisfijner.nl
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14438
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Effe Apeldoorn bellen
DAT was het verhaal Robert, bedankt.....heb het weer eens gelezen.....het zal je maar gebeuren!het verhaal van de sparks John Papenhuizen.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Effe Apeldoorn bellen
Poeh, wat een bizar verhaal, zoiets vergeet je je leven lang niet, wel heel erg spannend om aan je kleinkinderen te vertellen.
Het leven is geen facebook
Re: Effe Apeldoorn bellen
Sjit !...ik had nog goeie hoop op die Coronation, waarvan ik onder het zoeken zag dat die (ook) "on the rocks" was geweest....
Ook dát is onze XXIttania niet....
Btw: ze heeft dit akkefietje overleefd.... Zal -ook toen (1913)- wel een lief zakcentje gekost hebben....
Ook dát is onze XXIttania niet....
Btw: ze heeft dit akkefietje overleefd.... Zal -ook toen (1913)- wel een lief zakcentje gekost hebben....
- Bijlagen
-
- CORONATION1903.jpg (72.7 KiB) 4250 keer bekeken
Oost, west...ook best