Effe Apeldoorn bellen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

de roerkoning was 30 graden getordeerd,
Interessante klus Andrekik, heppie ook nog plaatjes van de roerkoning reparatie/spie modificatie??
Ik neem aan dat de roerkoning NA het oplassen wel eventjes is uitgegloeid, voor dat de nieuwe spiebaan er in werd gefraisd.??
Ik heb dat soort zaken meerdere malen meegemaakt hier op de kust " in the nineties" toen er met de regelmaat van de klok ijsschade klussen op de werf kwamen. Ik herinner me trouwens geen 30 graden :roll:
De tiller uitvoering met die rollen is trouwens een bekende uitvoering Jan.

Hier helpt een neiuwe spiebaan niet meer.
Bijlagen
Spiebaan-helptnietmeer.JPG
Spiebaan-helptnietmeer.JPG (161.55 KiB) 3942 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

De kapitein van de SEMINOLE moest ook even deze en gene bellen...! :shock:
Wel even wachten tot na de reclame.
Die tegenwoordige schepen hebben volgens mij een boidpapieren opbouw!
Gebruikersavatar
andrekik
Berichten: 493
Lid geworden op: 04 okt 2007 04:40
Locatie: Houston, Texas
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door andrekik »

heppie ook nog plaatjes van de roerkoning reparatie/spie modificatie??
Nee Harry, ik werd per uur betaald en was alleen aanwezig bij het ontmantelen zodat ze de tiller er af konden halen en de nieuwe spiebaan konden fraisen. Toen de werf met hun werk klaar was weer terug a/b om alles terug te plaatsen. Heb alleen foto's van alle aansluitpunten en vooral van mechanische afregeling van de armen en benen beweging van het floating lever system en de auxiliary hydraulic power units die bestuurd werden vanaf de brug door de steering stand, dit om het afregelen later tot een minimum te beperken. De werf is dagenlang bezig geweest om die tiller erop terug te krijgen. De laatste paar centimeters gingen niet. Eerst dry ice, daarna verhitten, en 160 of 180 ton druk op de tiller en ineens ging hij. Toen ik terugkwam a/b was de tiller nog zo heet dat je je jatten er aan brandde.

Dit soort stuurgerei komt vaak voor, hoewel ik op de chemical tankers veel rotary vane types zie.
Ik word er vaak bijgehaald als de autopilot man zegt het is het stuurgerei en de WTK's zeggen het stuurgerei is ok. :shock: Interessante toestanden, soms.

Andre'
Live life to the fullest!
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door v+d »

Op de Seminole doen ze het met de Franse slag, aan stuurboord achter lag er ook nog een sleepboot te drukken?
De buurman heeft wel zijn vuiltonnetjes netjes over de muur zien gaan, het lijkt wel een blikopener :-D

Ik geloof direct dat zo'n " floating tiller" vaak voorkomt, ik heb zoiets nog nooit in het echt gezien wel op plaatjes
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

De werf is dagenlang bezig geweest om die tiller erop terug te krijgen.
en 160 of 180 ton druk op de tiller en ineens ging hij.
DAN heeft het hele zooitje waarschijnlijk goed " gevreten"...........maar bij de sloop zetten ze daar dan de snijbrander erin, dus " so what" :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10599
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door jdbvos »

Ik weet niet of zo'n Veesboek-koppeling hier ook werkt, maar probeer het hier eens.....
Gek he....doet mij toch aan sommige sparksen en/of elecs denken.....alhoewel.....ook ikzelf heb wel eens flinke tikken gehad... :oops:
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door v+d »

Jan, het werkt! Wat mensen al niet doen om dat feestboek te komen :roll: :-D
Gebruikersavatar
Eivogel
Berichten: 291
Lid geworden op: 12 feb 2013 22:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Eivogel »

proet schreef:Eivogel ga door dit moet de EMPIRE JAMAICA zijn IMO 5090957 1945
Helemaal correct !!
Bijlagen
Naamloos.tiff
Naamloos.tiff (650.2 KiB) 5606 keer bekeken
Gebruikersavatar
andrekik
Berichten: 493
Lid geworden op: 04 okt 2007 04:40
Locatie: Houston, Texas
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door andrekik »

Jones Act ATB Peter F. Gellatly met barge Doubleskin 504 hoog en droog op de beach aan de Galveston kant van de Bolivar roads. Afgelopen zondag van zijn ankers gewaaid door de overblijfselen van hurricane Patricia met windstoten van 90 km/u. Gisteren vlot getrokken.
P1030219a.jpg
P1030219a.jpg (114.13 KiB) 5266 keer bekeken
P1030226a.jpg
P1030226a.jpg (96.57 KiB) 5266 keer bekeken
Groeten, Andre'
Live life to the fullest!
Gebruikersavatar
Nick
Berichten: 887
Lid geworden op: 02 jul 2005 23:26
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Nick »

The Roumasse Gestrand
The "Roumasse" which ran aground on the beach of Saint-Gilles-Croix-de-Vie upon returning to port on Oct 29 at 5 a.m. was refloated with the high tide at 5 p.m. after excavators of the Merceron TP company which were working on a construction site at a nearby pier, dug a channel in the sand.
Afbeelding


Plaats reactie