Effe Apeldoorn bellen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Van Aad van Staveren.
All the best
Jos

Jos hier een paar foto's van een aanvaring in het Engels Kanaal bij Dover. Niet wie zijn aangezicht schendt maar wie zijn achterste schendt.
De sleepboot is de Anglian Monarch en het schip de Star Herola
HG Aad
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Nick
Berichten: 887
Lid geworden op: 02 jul 2005 23:26
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Effe Apeldoorn bellen #2

Bericht door Nick »

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
cor
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Tanker

Bericht door cor »

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Van dit schip op dit steigertje zijn al diverse foto's geplaatst.
Hier een hele serie, opgestuurd door Cor Boer.
Ik heb me laten ontvallen wereldwijd links en rechts wat steigertjes in de kreukels gevaren te hebben, die naam raak ik toch nooit meer kwijt. :(
Oorzaak: "Drank"
Bram

Bericht door Bram »

:D Dankzij de cursus ervaring opdoen met calamiteiten,en beruchte namen als het om steigers gaat,zijn de kaden verstevigd met een messcherpe oprijplaat,en is de dikte van de huidplaten met enige millimeters {minimaal 5mm} dunner geworden ,zodat het even goed kostendekkend is{zo niet meer winst opleverd "verzekering"}om de voorpiek maar even te verbouwen.{Enne Jos je hoeft je niet te schamen,ik heb het al drie keer meegemaakt de telegraaf op vol achteruit en terwijl ik de slinger naar vol achteruit zette,lag ik gelijk in de schroefas tunnel of voor de achterpiek}terwijl het karretje rustig door tsjoekte op half of langzaam vooruit.
dat ik in die momenten godsdienstigge woorden uitkraamden zal me wel ter eeuwige dagen nog kwalijk worden genomen.
Groerts Bram :D
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Bloep.....

Bericht door K.Brouwer »

Hallo Bram......

Tja...die woordjes kan ik mij zo een twee drie niet herinneren..(black out?).

Wat ik mis bij die foto's is hetvolgende. Heb eens een Italiaan de kaai in zien schuiven zoals bij die Mearksboot. Doch die schuit had nog ...honderd ton ballastwater in z'n voorpiek zitten die opeens "loskwam".....Heb toen twee "linesmen"het wereldrecord hardlopen zien verbeteren!!!!!Vergeet dat nooit meer! :lol: :lol:

groeten,K.Brouwer.
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

In navolging op de "Noordse Combinatie" (Langlaufen/Schansspringen) werd in het geval van K. Brouwer waarschijnlijk de "Nautische Combinatie" (Hardlopen/Pootjebaden) spontaan uitgevonden.

Groeten,
Bert de Boer
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Tja, die steigers van tegenwoordig, t'ís ook meer niet wat het geweest is. :(
Het mooiste steigertje vond ik toch wel die in Port Lincoln. :wink:
Mooi gammel houtwerk. Er dwars doorheen en de "Voorne" had alleen maar wat verfschade. :lol:
All the best
Jos
Bob

Bericht door Bob »

Hallo Jos,

Een heel mooi steigertje, eigenlijk een remwerk, om te voorkomen dat je de spoorbrug mee nam lag in het Manchester Shipping Canal. Precies in de bocht lag de brug. Op het uiteinde van het remwerk stond een olielantaarntje. Electrisch was te duur omdat die lamp er om de haverklap vanaf werd gevaren, samen met een deel van het remwerk. Zo'n brandend olielampje was natuurlijk ook poeplink, want dat Manchester Shipping Canal was in de jaren 60 een open oliepijp.
Was het stuurmanskunst of mazzel, maar we hebben de lamp er niet afgevaren.

Bob
Gebruikersavatar
kees
Berichten: 228
Lid geworden op: 22 jul 2004 19:56
Locatie: klundert

Kreukelzone

Bericht door kees »

Lijkt wel op een kreukelzone zo mooi zijn de spantjes en schoten naar binnen gekreukeld!
Ja gaat niet hard, maar met die gewichten gaat het wel door, nog mazzel niet te veel getij anders ook nog de kop omhoog gedrukt of spul daar onder omlaag.
Nu alleen nieuw plaatjes er in en gaan met die banaan!

Kees


Plaats reactie