Effe Apeldoorn bellen
Re: Effe Apeldoorn bellen
Het vracht/passagiersschip 'Tjibantjet' (1952) van de Koninklijke Java-China-Japan Lijn (KJCPL), op weg van Moji (Japan) naar Hongkong, raakt bij Jung Bay (Hongkong) tijdens een typhoon van zijn ankers en slaat op de rotsen bij Devil's Peak. In juni 1958 zal het schip weer kunnen worden vlotgebracht en vervolgens worden gerepareerd. Eerst in mei 1959 zal het schip weer in de vaart van de KJCPL. kunnen worden opgenomen.
(bron: Marhisdata)
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14438
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Effe Apeldoorn bellen
Jos, het staat me bij dat ik...jaren geleden en zo goed als zeker op Kombuis?...een verslag van die Typhoon stranding in HK door de Sparks a/b heb gelezen??? Ben ik in de war??Het vracht/passagiersschip 'Tjibantjet' (1952)etc.
Ik zou het trouwens wel op prijs stellen als jullie "met z'n allen" eens wat opschieten met die zgn, " Titania" uitzoekerij....op deze manier kom ik behoorlijk achter met m'n slaap!!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Effe Apeldoorn bellen
Harry,
hier staat het oog getuige verslag van de stranding van de Tjibantjet:http://www.varenisfijner.nl/stranding_tjibantjet.htm
Het is het verhaal van de sparks John Papenhuizen.
Groet,
Robert
hier staat het oog getuige verslag van de stranding van de Tjibantjet:http://www.varenisfijner.nl/stranding_tjibantjet.htm
Het is het verhaal van de sparks John Papenhuizen.
Groet,
Robert
Al vaar je in de goede richting, toch moet
je regelmatig bijsturen. http://www.varenisfijner.nl
je regelmatig bijsturen. http://www.varenisfijner.nl
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14438
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Effe Apeldoorn bellen
DAT was het verhaal Robert, bedankt.....heb het weer eens gelezen.....het zal je maar gebeuren!het verhaal van de sparks John Papenhuizen.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Effe Apeldoorn bellen
Poeh, wat een bizar verhaal, zoiets vergeet je je leven lang niet, wel heel erg spannend om aan je kleinkinderen te vertellen.
Het leven is geen facebook
Re: Effe Apeldoorn bellen
Sjit !...ik had nog goeie hoop op die Coronation, waarvan ik onder het zoeken zag dat die (ook) "on the rocks" was geweest....
Ook dát is onze XXIttania niet....
Btw: ze heeft dit akkefietje overleefd.... Zal -ook toen (1913)- wel een lief zakcentje gekost hebben....
Ook dát is onze XXIttania niet....
Btw: ze heeft dit akkefietje overleefd.... Zal -ook toen (1913)- wel een lief zakcentje gekost hebben....
- Bijlagen
-
- CORONATION1903.jpg (72.7 KiB) 4253 keer bekeken
Oost, west...ook best
Re: Effe Apeldoorn bellen
De Coronation is toch nog geborgen.
IDNo: 1114649 Year: 1903
Name: CORONATION Type: Cargo ship Flag: GBR Tons: 3920
Country of build: GBR Builder: Short Bros. Location of yard: Pallion
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1T-10
14 CORALIE HORLOCK - 19 RAMON MUMBRU
explosion & fire 4.6.21 & sank Cavalaire Bay 6.6.21 [Genoa-Barcelona, ballast]
IDNo: 1114649 Year: 1903
Name: CORONATION Type: Cargo ship Flag: GBR Tons: 3920
Country of build: GBR Builder: Short Bros. Location of yard: Pallion
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1T-10
14 CORALIE HORLOCK - 19 RAMON MUMBRU
explosion & fire 4.6.21 & sank Cavalaire Bay 6.6.21 [Genoa-Barcelona, ballast]
Re: Effe Apeldoorn bellen
Om dit dode paard nog één laatste zetje te geven: ik denk Kristiania te lezen. Oslo in vroeger tijden.
Maw; thuishaven ipv de scheepsnaam. Komen we dan ergens? Google slaat er niet op aan.
Re: Effe Apeldoorn bellen
Oehhh, da's een goeie !
Gauw weer zoeken...
EN DAT ISSUM!!! Wel de Tatjana, maar idd UIT Kristiania ! Tks to the brothers from StS ! Geweldig Janna !
Er is weer nachtrust in Nova Scotia !!
Dit is "het verhaal" dat erbij stond
The Tatjana of Winge & Co's D/S A/S, Kristiania, ashore on Village Island, British Columbia, on 27 February 1924. Completed in 1920 by Canadian Vickers, Montreal, she was 5329 gross and 8300 dwt tons with atriple expansion engine giving a speed of 11 knots. Refloated on 8 May 1924 she was declared a CTL but was bought in 1925 by the Norwegian America Line and renamed Drammensfjord,1949 Luciano, 1959 broken up at La Spezia.
Photo:- City of Vancouver Archives. Photographer:- Walter E. Frost.
ehhh mannen...wat gaan we nou doen ???
Gauw weer zoeken...
EN DAT ISSUM!!! Wel de Tatjana, maar idd UIT Kristiania ! Tks to the brothers from StS ! Geweldig Janna !
Er is weer nachtrust in Nova Scotia !!
Dit is "het verhaal" dat erbij stond
The Tatjana of Winge & Co's D/S A/S, Kristiania, ashore on Village Island, British Columbia, on 27 February 1924. Completed in 1920 by Canadian Vickers, Montreal, she was 5329 gross and 8300 dwt tons with atriple expansion engine giving a speed of 11 knots. Refloated on 8 May 1924 she was declared a CTL but was bought in 1925 by the Norwegian America Line and renamed Drammensfjord,1949 Luciano, 1959 broken up at La Spezia.
Photo:- City of Vancouver Archives. Photographer:- Walter E. Frost.
ehhh mannen...wat gaan we nou doen ???
Oost, west...ook best