Effe Apeldoorn bellen
Re: Effe Apeldoorn bellen
Nou die pleziervaarders reageerden in ieder geval snel, met dezelfde moeite ga je naar de kelder.
Je moet natuurlijk de stuurboordwal houden maar bootjes varen niet op de grasberm, de schipper van dat vrachtschip is onverantwoord bezig helaas zie je dat wel vaker. We worden met zijn allen kennelijk steeds driester.
Je moet natuurlijk de stuurboordwal houden maar bootjes varen niet op de grasberm, de schipper van dat vrachtschip is onverantwoord bezig helaas zie je dat wel vaker. We worden met zijn allen kennelijk steeds driester.
Re: Effe Apeldoorn bellen
Moet je de commentaren op dumpert lezen, over driest gesproken....
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Re: Effe Apeldoorn bellen
Zoiets heb ik aan de hand gehad bij Leeuwarden-Oost. Een luxe-motor haalt ons in, zit naast ons en gaat vol sb uit naar L.Oost.
Door vollekracht achteruit te slaan kon ik de schade beperken tot een verbogen preekstoel.
Ik riep hem op mbv de marifoon, en kreeg als antwoord: "Ik heb gelukkig met jou geen fuck meer te maken"
De nacht ervoor was het BPR ingegaan.
De waterpolitie, die toen nog bestond, haakte op de marifoon meteen af en deed of hun neus bloedde, en ook telefonisch na het aanhoren wat er was gebeurt, vielen ze me in de rede met "Daar hebben we geen zin in.."tuuut-tuuut-tuuut-tuuut"
Dus sinds die tijd schat ik de zaak ff in, en ga of langzamer, of sneller varen wanneer ik aan zie komen dat we alle drie tegelijk op hetzelfde punt aankomen.
Dus ik weet nu al wat de reactie van de schipper was, en de reactie van de politie (de waterpolitie bestaat niet meer)….
Wedden dat dat jachtje de schuld krijgt ?
Gaan ze op de weg vanwege de grote toename van het aantal ongelukken binnenkort ook invoeren: alle beroepsverkeer krijgt ALTIJD voorrang, en een Fiat500 wijkt uit voor een Mercedes.
Je hebt de 1e-rangs vaart: de beroeps + de 2e-rangs: alles niet professioneel maar groter dan 25m + en de volkomen rechteloze-rang.....
Door vollekracht achteruit te slaan kon ik de schade beperken tot een verbogen preekstoel.
Ik riep hem op mbv de marifoon, en kreeg als antwoord: "Ik heb gelukkig met jou geen fuck meer te maken"
De nacht ervoor was het BPR ingegaan.
De waterpolitie, die toen nog bestond, haakte op de marifoon meteen af en deed of hun neus bloedde, en ook telefonisch na het aanhoren wat er was gebeurt, vielen ze me in de rede met "Daar hebben we geen zin in.."tuuut-tuuut-tuuut-tuuut"
Dus sinds die tijd schat ik de zaak ff in, en ga of langzamer, of sneller varen wanneer ik aan zie komen dat we alle drie tegelijk op hetzelfde punt aankomen.
Dus ik weet nu al wat de reactie van de schipper was, en de reactie van de politie (de waterpolitie bestaat niet meer)….
Wedden dat dat jachtje de schuld krijgt ?
Gaan ze op de weg vanwege de grote toename van het aantal ongelukken binnenkort ook invoeren: alle beroepsverkeer krijgt ALTIJD voorrang, en een Fiat500 wijkt uit voor een Mercedes.
Je hebt de 1e-rangs vaart: de beroeps + de 2e-rangs: alles niet professioneel maar groter dan 25m + en de volkomen rechteloze-rang.....
Oost, west...ook best
Re: Effe Apeldoorn bellen
excuses voor het (haast gebruikelijke) doorschieten in de vorige posting....
Ik kan het niet hebben, zoiets.. Maar het is sterker dan mezelf.
Wat is er nou mis met dat iedereen, die het water op wil, een vaarbewijs dient te halen ? Net zoals op de weg met het rijbewijs...
Iedereen dezelfde regels, rechten en (vooral !!) plichten...
Een BPR instellen om alleen maar internationale nullen en imbecielen op vaargebied, die nergens anders mogen varen, in Nederland een boot te kunnen verhuren van 14,99999m, en ze zelfs de Rijn of Rotterdam legaal te laten doorkruisen ?? Als de temperatuur boven de 15 graden uitkomt is zo'n huurflottielje al 15m+ vanwege de uitzetting...
Afijn...'t is dat deze mensen van dit filmpje naar de wal konden springen, anders konden we zeggen: "zand erover"...
De mensen die overboord sprongen in dat akkefietje dat Jan V&D beschreef hadden ook al zo'n mazzel....
We wachten gewoon op het volgende voorbeeld.
Ik beloof me in te zullen houden !
Ik tandenknars wel in stilte...
Ik kan het niet hebben, zoiets.. Maar het is sterker dan mezelf.
Wat is er nou mis met dat iedereen, die het water op wil, een vaarbewijs dient te halen ? Net zoals op de weg met het rijbewijs...
Iedereen dezelfde regels, rechten en (vooral !!) plichten...
Een BPR instellen om alleen maar internationale nullen en imbecielen op vaargebied, die nergens anders mogen varen, in Nederland een boot te kunnen verhuren van 14,99999m, en ze zelfs de Rijn of Rotterdam legaal te laten doorkruisen ?? Als de temperatuur boven de 15 graden uitkomt is zo'n huurflottielje al 15m+ vanwege de uitzetting...
Afijn...'t is dat deze mensen van dit filmpje naar de wal konden springen, anders konden we zeggen: "zand erover"...
De mensen die overboord sprongen in dat akkefietje dat Jan V&D beschreef hadden ook al zo'n mazzel....
We wachten gewoon op het volgende voorbeeld.
Ik beloof me in te zullen houden !
Ik tandenknars wel in stilte...
Oost, west...ook best
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14439
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Effe Apeldoorn bellen
"In houden" is slecht voor de bloeddruk op je ouwe dag Jan en van dat "tandenknarsen" hoor ik toch geen moer.....al dat lawaai in die MK haalt me behoorlijk in met " WAT seggie??"....alhoewel ook daaar wel weeer een voordeel aan zitIk beloof me in te zullen houden ! Ik tandenknars wel in stilte...
EN....een beetje rumoer in het pikheethok hoort er bij, ander ga ik " aan de wal"
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Effe Apeldoorn bellen
Wat het huurflottieltje aangaat hebben wij met de 'Twei Woiven' geleerd om die op grote afstand te houden...
Niet te vertrouwen...
Niet te vertrouwen...
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Re: Effe Apeldoorn bellen
De Kerkplein 1921 was een goede klant van Apeldoorn.
4 keer aan de grond gezeten, zie HIER in Marhisdata, maar over een stranding op Zandvoort wordt niet gerept.
Deze foto staat op http://www.zandvoortvroeger.nl/strand.html
Weet iemand hier meer van? Op Kombuispraat is veel te vinden over de stranding op Egmond aan zee, zou deze foto daar misschien gemaakt zijn en per ongeluk tussen de foto's van Zandvoort geraakt zijn?
4 keer aan de grond gezeten, zie HIER in Marhisdata, maar over een stranding op Zandvoort wordt niet gerept.
Deze foto staat op http://www.zandvoortvroeger.nl/strand.html
Weet iemand hier meer van? Op Kombuispraat is veel te vinden over de stranding op Egmond aan zee, zou deze foto daar misschien gemaakt zijn en per ongeluk tussen de foto's van Zandvoort geraakt zijn?
Re: Effe Apeldoorn bellen
@Jos, ik kan er ook niets over vinden.
Zoals je schreef, wel KERKPLEIN bij Egmond aan Zee, waar ook de sleper DRENTHE bij betrokken was.
Zoals je schreef, wel KERKPLEIN bij Egmond aan Zee, waar ook de sleper DRENTHE bij betrokken was.
Grtn @Allen
Re: Effe Apeldoorn bellen
Dan houden we het maar op een foutje op de site van Zandvoort, Allen.
Ook een foutje?
IDNo: 5605583 Year: 1921
Name: PIOMBINO II Type: Cargo ship Flag: ITA Tons: 6606
Country of build: ITA Builder: Ilva Location of yard: Piombino
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-
23 VALSESIA
wrecked Treharne Point, Barry 25.8.26 [Hampton Roads-Barry, coal]
Ook een foutje?
IDNo: 5605583 Year: 1921
Name: PIOMBINO II Type: Cargo ship Flag: ITA Tons: 6606
Country of build: ITA Builder: Ilva Location of yard: Piombino
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-
23 VALSESIA
wrecked Treharne Point, Barry 25.8.26 [Hampton Roads-Barry, coal]
Re: Effe Apeldoorn bellen
foto Harry Pot.
gr.Bas