Effe Apeldoorn bellen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door jdbvos »

Zoek maar eens op Honda-point !
Ik deed er nu bijna een smiley bij, maar daar zie ik toch maar ff van af....van dat was echt een ramp.
Hoe dan ook "Men" maakt er in de Jenaaitutsteets al héél lang potjes van....

ok-ok-ok... hier een zoek-link...Make your pick ! : https://www.google.nl/search?q=honda+po ... er&ie=&oe=
Oost, west...ook best

Gebruikersavatar
andrekik
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 okt 2007 04:40
Locatie: Houston, Texas
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door andrekik »

HIER wordt min of meer het verschil in ervaring en opleiding beschreven van MM en Navy officieren. Bij de Navy zijn het carriere-jagers met weinig of geen zeetijd en geen interesse in varen of navigatie.

En HIER is het carriere-pad van de COs en XOs van de McCain te vinden. De current CO en XO hebben dezelfde achternaam: Sanchez. Klik op de naam of foto en je vindt het hele opleidingspad en ervaring.
Live life to the fullest!
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Amerikanen hebben puur op de radar gevaren en die tanker, de ALNIC MC, is van de Griekse club Stealth Maritime Corp.
Bij die Aussie Cat ging de baas van de werf tijdens de proefvaart even op zijn "paper-thin" kompetentie streepen staan en "wilde ook even sturen" :lol:
Bijlagen
ISM1.jpg
ISM1.jpg (92.3 KiB) 7927 keer bekeken
ISM.jpg
ISM.jpg (68.28 KiB) 7927 keer bekeken
AussieCat.jpg
AussieCat.jpg (90.8 KiB) 7927 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
andrekik
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 okt 2007 04:40
Locatie: Houston, Texas
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door andrekik »

Toch stond er een baken op dat rif, een "stealth" baken weliswaar met van die platte schuine oppervlaktes :oops: .
Condor 11.jpg
Condor 11.jpg (127.96 KiB) 7892 keer bekeken
Live life to the fullest!
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Toch stond er een baken op dat rif
Die gozer dacht waarschijnlijk dattie precies daar de bocht om moest :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2409
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door peelander »

Harry G. Hogeboom schreef: 23 aug 2017 23:10
Stealth.
Is zo'n Stealth niet ontwikkeld om onzichtbaar te zijn op de radar :mrgreen: ?
groeten
Jan van der Pluijm
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Is zo'n Stealth niet ontwikkeld om onzichtbaar te zijn op de radar
IKKUH?? :roll: .......niks ter van Jan, dat was andrekik.........ik weet naks van stealth :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Knisten »

@ Andre

Bedankt voor de beide bijlagen. Verhelderend !

Met vriendelijke groeten,
Dirk
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Gert Schouwstra
Berichten: 389
Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Gert Schouwstra »

CONDOR 11 Builder: InCat Australia Limited, Hobart, Tasmania, Australia.
Yard numbers: 034.
Dimensions (length, breadth, depth): 77.5 x 26 x 3.5 metres.
Tonnages (gross, net, dead weight): 3,989, 1,382, 250.
Engines: Four Caterpillar diesel.
Power: 23.500 kW.
Speed (knots): 37.
Passenger certificate: 612.
Car capacity: 135.
21.7.1994: Condor 11 launched.
8.10.1994: During speed trials, hit rocks at Blackjack reef, Tasmania, causing severe damage.
3.3.1995: Delivered to Holyman Limited, Sydney, Australia.
18.5.1995: Chartered to Condor Ferries St. Helier (Jersey)/St. Peter Port (Guernsey)/Weymouth.
3.10.1995: Withdrawn from service.
18.12.1995: Sold to Cat Link, Denmark. Renamed Cat Link II.
5.1998: Chartered to EuroFerrys S. A., Santa Cruz de Tenerife, Spain. Renamed Euroferrys I.
12.5.2000: Renamed Euroferrys Primero.
5.2002: Laid up at Portland, England.
30.9.2002: Renamed Cat Link II.
2.12.2002: Renamed Elanora.
Gert
- Varen is Leven -
Patru (R.I.P)

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Patru (R.I.P) »

Die Urker vissers hebben sterke urine. :)

https://www.destentor.nl/urk/tonnen-sch ... ~ae147555/

Groet, Paul G.


Plaats reactie