Effe Apeldoorn bellen
Re: Effe Apeldoorn bellen
De mk is nog droog, lijkt me, dus wellicht nog vermogen....
Maar als er een Amerikaanse crew op zat, is die installatie allang getript: ze ligt meer dan 15 graden voorover, zo te zien....
Maar als er een Amerikaanse crew op zat, is die installatie allang getript: ze ligt meer dan 15 graden voorover, zo te zien....
Oost, west...ook best
Re: Effe Apeldoorn bellen
De Inverrosa1925 (een omgebouwde tanker).
IDNo: 5162176 Year: 1925
Name: INVERROSA Type: Tanker Flag: GBR Tons: 2372
Country of build: GBR Builder: Harland & Wolff Location of yard: Belfast
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2T-10.5
[1962 cv to ore carrier, re-engined 2D]
wrecked off Boca Raton 8.5.68, laid up & BU Tampico 1.73 [Ast.Huasteca]
IDNo: 5162176 Year: 1925
Name: INVERROSA Type: Tanker Flag: GBR Tons: 2372
Country of build: GBR Builder: Harland & Wolff Location of yard: Belfast
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2T-10.5
[1962 cv to ore carrier, re-engined 2D]
wrecked off Boca Raton 8.5.68, laid up & BU Tampico 1.73 [Ast.Huasteca]
Re: Effe Apeldoorn bellen
De neus van het cruiseschip "Norwegian Dream" lag op 24 augustus 1999 ook aardig in de prak.Union Moon. Een beschadigd neusje...
Na een aanvaring met de Panamese doosjesboot "Ever Decent" had de Noor weliswaar 5 containers overgenomen, maar het schip kon toch op eigen kracht Dover bereiken.
Gelukkig hield niemand ernstig letsel over aan de aanvaring.
Een krantenknipsel hierover zag ik vorige maand hangen in het Juttersmuseum op Texel.
Groet, Paul G.
Re: Effe Apeldoorn bellen
...die Maria Althoff...
Wedden dat "de tijd" haar inmiddels tóçh heeft omgedoopt in Maria Friedhof ??
Wedden dat "de tijd" haar inmiddels tóçh heeft omgedoopt in Maria Friedhof ??
Oost, west...ook best
Re: Effe Apeldoorn bellen
Is dat de Bruinvisch langszij de Maria Althof?
Jan van der Pluijm
groetenJan van der Pluijm
-
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Effe Apeldoorn bellen
Jazeker Jan, dat is de BRUINVISCH, 7 oktober 1964.
Op watererfgoed.nl stond in de nieuwsbrief van de BRUINVISCH het volgende verhaal:
Op watererfgoed.nl stond in de nieuwsbrief van de BRUINVISCH het volgende verhaal:
Op 7 oktober 1964 in de middag kwam het 999 ton metende Duitse vrachtschip MARIA ALTHOFF, onderweg van Polen naar Frankrijk met een lading graan in moeilijkheden op 40 mijl west-noord-west van Hoek van Holland. Ten gevolge van de zware najaarsstormen ging de lading schuiven en kreeg het schip slagzij. De sleepboot HUMBER van L. Smit & Co's Internationale Sleepdienst was op dat moment slechts 12 mijl van het in nood verkerende schip verwijderd en zette onmiddellijk koers naar de vrachtvaarder, waarvan de bemanning, behalve de kapitein in de sloepen was gegaan. De kapitein verliet later ook het schip vanwege de verslechterende omstandigheden. Gelukkig werden de schipbreukelingen gered door de PRINSES BEATRIX van de Stoomvaart Maatschappij Zeeland, die onderweg was naar Hoek van Holland. Bij de MARIA ALTHOFF aangekomen werd ,ondanks het zeer slechte weer, de sloep van de HUMBER gestreken en enkele bemanningsleden van de sleepboot wisten aan boord van het in nood verkerende schip te komen. Om kwart over zes 's avonds kon kapitein Groen aan het hoofdkantoor melden, dat de MARIA ALTHOFF was vastgemaakt. De volgende morgen om acht uur liep de HUMBER met het zwaar naar stuurboord hellende schip de Waterweg binnen. De Europoort sleepboot STEENBANK maakte achter op het schip vast en de BRUINVISCH, die ook ter assistentie was uitgevaren, meerde langszij af. Ter hoogte van Rood 3 werd de HUMBER afgelost door de havensleepboten KIJKDUIN en KAPELLE. Bij Schiedam namen de
havensleepboten PHOENIX en POSEIDON de taak van de STEENBANK over. De BRUINVISCH bleef langszij totdat het schip veilig was afgemeerd in de Maashaven Rotterdam.
Gert
- Varen is Leven -
- Varen is Leven -
- Drentenier
- Berichten: 2201
- Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
- Locatie: Gasselte
Re: Effe Apeldoorn bellen
En hier dan nog een tweede foto waarbij het schip toch echt naar bakboord heltDe volgende morgen om acht uur liep de HUMBER met het zwaar naar stuurboord hellende schip de Waterweg binnen.
Tja...
Groet,
Hans
Hans
Re: Effe Apeldoorn bellen
Scherp gezien, Hans.
Daar heb ik helemaal overheen gelezen.
Daar heb ik helemaal overheen gelezen.