Effe Apeldoorn bellen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Jos Komen
Berichten: 31498
Lid geworden op: 21 jul 2004 19:44
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Jos Komen » 27 jan 2018 14:09

De Oaky L.Alexander bouwjaar 1915.

Oakey L Alexander-1.jpg
Oakey L Alexander-1.jpg (147.43 KiB) 3824 keer bekeken
Oakey L Alexander-2.jpg
Oakey L Alexander-2.jpg (176.92 KiB) 3824 keer bekeken
IDNo: 2213624 Year: 1915
Name: FRANKLIN Type: Cargo ship Flag: USA Tons: 5266
Country of build: USA Builder: New York SB Location of yard: Camden, NJ
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1T-11
21 NEVADAN - 26 OAKEY L.ALEXANDER
wrecked Taylor Reef, Cape Elizabeth, Me., 3.3.47 [Norfolk-Portland ME, coal]
When asked whether the captain was the last man off, Murray smiled. “Yep, he was.”
HIER meer locale info.
Hij die nooit gevaren heeft
Weet niet hoe een zeeman leeft.


http://www.scheepspraat.nl/

Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 1000
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door peelander » 27 jan 2018 19:49

Kennen ze Apeldoorn daar ook al?
Groeten
Jan van der Pluijm

peter arendz
Berichten: 125
Lid geworden op: 06 apr 2006 10:03
Locatie: groningerland

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door peter arendz » 27 jan 2018 19:55

Een dorp bj het loo

Gebruikersavatar
Jos Komen
Berichten: 31498
Lid geworden op: 21 jul 2004 19:44
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Jos Komen » 08 feb 2018 14:18

Zo te zien zijn de heren van Apeldoorn hier bezig de schade op te nemen. :wink:

Marconi.jpg
Marconi.jpg (120.54 KiB) 3320 keer bekeken
Hij die nooit gevaren heeft
Weet niet hoe een zeeman leeft.


http://www.scheepspraat.nl/

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 6170
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door jdbvos » 08 feb 2018 14:22

:lol: :lol: :lol:
Greetz!
Jan DB Vos

Gert Schouwstra
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Gert Schouwstra » 09 feb 2018 17:31

Daar nog een mooi nieuw schip, die MARCONI. Een viermast schoener met thuishaven San Francisco. Gebouwd in 1902 bij Simpson in North Bend, Oregon. Op 23 maart 1909 werd ze in slecht weer Coos Bay uitgesleept met een lading hout voor Valparaiso in Chili. Halverwege de Coos Bay Bar brak de sleepverbinding en liep het schip op de rotsen. Einde oefening, op nog geen vijf kilometer afstand van de plek waar ze was gebouwd.
Gert
- Varen is Leven -
Mijn website AA-Planadvies is op 12 april helemaal vernieuwd.

Gebruikersavatar
Jos Komen
Berichten: 31498
Lid geworden op: 21 jul 2004 19:44
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Jos Komen » 10 feb 2018 15:30

Bedankt voor de aanvulling, Gert, bij Miramar kon ik niets vinden over dit schip.
Hij die nooit gevaren heeft
Weet niet hoe een zeeman leeft.


http://www.scheepspraat.nl/

Jancorjoh
Berichten: 678
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:44
Locatie: Woerden

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Jancorjoh » 22 feb 2018 20:34

Unfall im Nord-Ostsee-Kanal
Frachter rammt Schleuse in Kiel
w540_h303_x1500_y1000_DPA_bfunk_dpa_5F98A800CE5A88B2-cb3f464f1bdec355.jpg
w540_h303_x1500_y1000_DPA_bfunk_dpa_5F98A800CE5A88B2-cb3f464f1bdec355.jpg (43.17 KiB) 2552 keer bekeken
Da hat es mächtig gekracht – ein Frachter rammt eine Schleuse in Kiel. FOTO: Daniel Friederichs / dpa
Kiel. Ein fast 150 Meter langes Containerschiff hat im Nord-Ostsee-Kanal ein Schleusentor in Kiel-Holtenau gerammt.

Der unter portugiesischer Flagge fahrende Frachter „Akacia“ sei so schnell gewesen, dass der Bug das Tor in der Nacht zum Dienstag teilweise durchbrochen habe und nun auf dem Schleusentor aufliege, teilte die Polizei in Kiel mit.

Ins Schiff sei Wasser eingedrungen. Es sei mit erheblichem Rückstau für andere Schiffe zu rechnen.
w540_h303_x1362_y846_DPA_bfunk_dpa_5F98A8001B60005A-9b37cdd347de63b2.jpg
w540_h303_x1362_y846_DPA_bfunk_dpa_5F98A8001B60005A-9b37cdd347de63b2.jpg (43.08 KiB) 2552 keer bekeken
Ersten Erkenntnissen zufolge hatte ein technisches Problem in der Maschinensteuerung gegen Mitternacht zu dem Unfall geführt, sagte ein Polizeisprecher am Dienstagmorgen. FOTO: Daniel Friederichs / dpa

Nach dem bisherigen Ermittlungsstand wollte das aus Richtung Brunsbüttel kommende Schiff in die südliche Schleusenkammer einfahren, um von dort seinen Weg in die Förde fortzusetzen. Hierbei habe offenbar die Technik des Schiffs versagt: Das Schiff habe Fahrt aufgenommen anstatt diese zu verlangsamen.

Gebruikersavatar
Leo Bokkum
Berichten: 447
Lid geworden op: 15 dec 2006 05:30
Locatie: Wieringermeerpolder

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Leo Bokkum » 11 apr 2018 18:54

Achteruut!
Wat zeggie?
Achteruit!
Watte?
Lamaar...

https://www.dumpert.nl/mediabase/740610 ... varen.html
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is

Gebruikersavatar
Jos Komen
Berichten: 31498
Lid geworden op: 21 jul 2004 19:44
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Jos Komen » 29 apr 2018 12:23

EM Peck-2.jpg
EM Peck-2.jpg (187.19 KiB) 1368 keer bekeken
EM Peck-1.jpg
EM Peck-1.jpg (211.86 KiB) 1368 keer bekeken
Hij die nooit gevaren heeft
Weet niet hoe een zeeman leeft.


http://www.scheepspraat.nl/

Gebruikersavatar
Henk van der Moolen
Berichten: 1100
Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
Locatie: Amsterdam

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Henk van der Moolen » 29 apr 2018 13:04

Boem is inderdaad ho! :( :(

vr gr Henk

Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 3076
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Allen » 29 apr 2018 18:41

E.M. PECK


EM Peck.JPG
EM Peck.JPG (67.04 KiB) 1217 keer bekeken
Grtn

Gebruikersavatar
Jos Komen
Berichten: 31498
Lid geworden op: 21 jul 2004 19:44
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Jos Komen » 30 apr 2018 10:23

Bedankt voor de aanvulling, Allen. :wink:

EM Peck-4.jpg
EM Peck-4.jpg (190.1 KiB) 2478 keer bekeken
Meer info en foto's:

http://drc.ohiolink.edu/handle/2374.OX/186871
Hij die nooit gevaren heeft
Weet niet hoe een zeeman leeft.


http://www.scheepspraat.nl/

leoren
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2018 16:31

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door leoren » 14 mei 2018 16:52

Nog een oude foto gevonden van de Abbekerk.
Op 22 Oct 1968 aanvaring gehad op de Nieuwe Waterweg
met het Deense ms Beira.Afgemeerd in de lekhaven Rotterdam
Foto.leoren.
Mvg.leoren
Bijlagen
abbekerk-.jpg
abbekerk-.jpg (26.49 KiB) 2074 keer bekeken

Gebruikersavatar
Co
Berichten: 509
Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
Locatie: Thuis

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Co » 15 mei 2018 23:26

Beste mede-kombuizers,
Bij de ketel explosie van de E.M. Peck is me toch wat opgevallen;
kennelijk had een van de ketels mangaten geflenst aan de buitenkant van de romp zal ik maar zeggen.
Ik zie iets wat lijkt op bouten aan de versterkings flens (dubbeling).
Dat de fronten enzo eruit blazen kan ik me voorstellen maar dat dit zo mocht met deze deksels?
Ook is er niets te zien van een ingezakte of gescheurde vuurgangen en de geklonken langsnaad is ook intact...
(Even nadenken "Ketelformule" met 4T voor dwarsnaad en 2T voor de langsnaad :? welke is sterker?)
Ketel explosie.JPG
Ketel explosie.JPG (120.11 KiB) 1702 keer bekeken
Groeten van Co.

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 11115
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Harry G. Hogeboom » 16 mei 2018 03:22

maar dat dit zo mocht met deze deksels?
Ik had ook wat vraagtekens gezt bij het e.e.a. Co....maar ik heb me er verder niet meer in verdiept en het afgeschreven als:
" Al doende leert men"...de plaatjes zijn van 1913, dus die ketels zijn zo goed als zeker van "eind 1800's" of zo.....in die dagen gebeurden dit soort bakkies regelmatig EN waren daardoor " van liever lede" ook de redenen dat de " Stoomwet regeltjes" werden aangepast..."denk ik"
Die " mannen met de strooien hoedjes" staan ogenschijnlijk met een notitie boekie in de hand er zullen dus wel " Apeldoorn bellen" rapporten worden geschreven!!!
Daarnaast heb ik het " in mien tiet" nog meegemaakt dat er ontiegelijke stomme streken werden uitgehaald met stoomketels ( wonder boven wonder zonder doden..maar wel eentje met een HWTK met zware brandwonden, door zijn eigen stomme streken!)...dus dat zou anno 1913 ook wel eens het geval kunnen zijn. :roll: .....Norway bakkie doet m'n nekhaar NOG rechtopstaan.

https://www.ntsb.gov/investigations/Acc ... AB0703.pdf
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Plaats reactie