Pagina 61 van 76

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 27 jun 2017 14:17
door Harry G. Hogeboom
Jim Bean heeft bij mijn weten in de Jubail periode nimmer een gebroken spudpaal gehad.
Uit de ouwe schoenendoos,Jim Bean in Jubail 1976.

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 27 jun 2017 16:53
door Koos
Tja, kan er gezien de foto's dit keer niet omheen.
Was ik zeker toen zandrozen aan het zoeken in de woestijn of iets dergelijks
En dat terwijl ik daar toen in het zand heb gespeeld vanaf okt. 1975 (dus al voor opstarten project en aanvoer/opvangen materieel) t/m eind dec.1978 en mij daar toen weinig is ontgaan als ik dat mag noemen.
Lange tijd de enigste TD-er op site vanaf de begin periode en daarna uitgebreid met meer TD collega's en tussenkader vanwege het steeds intensievere karakter en aanvoer additioneel aantal schepen en verder materieel en mede agv. variaties in caprock movements.
Ben ook wel eens af en toe met verlof geweest en moet het dan denkelijk hebben plaats gevonden.
Aldus.
Koos

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 27 jun 2017 19:10
door Harry G. Hogeboom
gezien de foto's
Het menselijke geheugen is veelal.......laat ik maar zeggen..... "selektief"!

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 27 jun 2017 20:44
door Koos
Verklaar

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 27 jun 2017 23:05
door Jos Komen
Hier hebben ze op tijd Apeldoorn gebeld, want het schip is weer vlotgekomen.
Het onderschrift op de foto is niet helemaal correct, het moet de D.L.Harper zijn.
Vlag DZG is Danzig.

DL Harper.jpg
DL Harper.jpg (197.37 KiB) 3167 keer bekeken
IDNo: 1167372 Year: 1933
Name: D.L.HARPER Type: Tanker Flag: DZG Tons: 12336
Country of build: DEU Builder: Deutsche Werft Location of yard: Finkenwarder
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2D-12
54 HANSEAT - 55 TRANSPAZIFIK HUGO STINNES - 57 ARISTID
BU La Spezia 3.6.60

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 28 jun 2017 00:17
door Harry G. Hogeboom
Verklaar
Heel eenvoudig ( en wellicht ook wel heeeel komplex in het menselijke brein?) Koos..sommige zaken/aspecten/details/personen/situaties ( a-b-c-d) onthouden "we" haarscherp en soms wel ons hele leven.......andere " a-b-c-d" soms weer helemaal niet, terwijl andere personen "die in dezelfde situatie" aanwezig waren, weer hele andere " a-b-c-d" herinneringen hebben.

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 30 jun 2017 13:36
door Jos Komen
Een schip op het strand is een baken op zee...

Ira.jpg
Ira.jpg (194.16 KiB) 2975 keer bekeken
IDNo: 2244790 Year: 1943
Name: HARRY PERCY Type: Cargo ship Flag: USA DWT: 10865
Ship Design: EC2-S-C1
Country of build: USA Builder: Todd-Houston Location of yard: Houston
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1T-11
47 IRA
wrecked Goodwin Sands 7.3.47 [Hampton Roads-Antwerp, coal]

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 30 jun 2017 14:43
door Harry G. Hogeboom
Een schip op het strand is een baken op zee...
Ai ai.....zeg Jos, was er niet een zelfde soort bakkie daar in die wereld enkele jaren terug.....er staat me iets bij van een autocarrier op een bank daar en allerlei...laten we maar zeggen "andere indicaties"...en een ander schip liep omhoog er vlak naast???.........of heppik dat gedroomd?? :roll:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 22 aug 2017 15:34
door Knisten
The plot thickens

Goedemorgen,

Hier wat aanvullende info op mijn eerdere posting betreffende de USS Fitzgerald.
Het betreft hier een zusterschip, nl de USS John S McCain, in een vergelijkbare situatie, met minder schade, maar
waarbij 10 zeelieden als vermist zijn opgegeven en 5 gewond zijn geraakt. De onderstaande YouTube video duurt
ongeveer 17 minuten, waarbij gesproken wordt over een complot-theorie - Wie het weet mag het zeggen.

https://youtu.be/3dMBxK7bQsc

Bijgaand een fotootje van de USS John S McCain, met de opgelopen averij.
ussjohnsmccain.jpg
ussjohnsmccain.jpg (36.5 KiB) 2499 keer bekeken

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 22 aug 2017 16:04
door andrekik
HIER wordt gesproken over een steering casualty a/b van de McCain.

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 22 aug 2017 16:35
door Theo Horsten (R.I.P.)
----------------------
Een "steering casuality"?
Die Amerikanen hebben puur op de radar gevaren en die tanker, de ALNIC MC, is van de Griekse club Stealth Maritime Corporation, dus die zie je niet op de radar. :roll:
Ze hebben zelfs een Amerikaanse stealth bomber in hun logo, dus wat wil je?

Afbeelding---Afbeelding

Maar eh... die yanken hebben de laatste nogal eens een bakkie.

-----------

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 22 aug 2017 19:06
door Knisten
@ Andre
Hi,
Die site -met dat gegeven- kende ik nog niet, bedankt.

@Theo
Hello,
Dat verklaart veel, zoniet alles ! :lol: :lol: Maar ik meende daar te horen dat men geleerd wordt
alleen nog op de electronica te vertrouwen, dus dat zou ook het e.e.a. kunnen verklaren. Het vergt
alleen een "kromme volt" en heb je de poppetjes aan het dansen, al dan niet voorafgegaan door de
kreet: "Battle-stations". En het is inderdaad al het vierde "bakkie" voor onze varende vrienden alhier,
waar nu een "operational stop" van kracht is om zich te bezinnen op verdere maatregelen.
Dat er koppen gaan rollen staat wel vast :oops:

De andere twee voorvallen:

A 60- to 70-foot-long Korean fishing vessel collided in May with the USS Lake Champlain - a 568-foot
Ticonderoga-class guided missile cruiser that has been with the aircraft carrier USS Carl Vinson strike group.

In late January, the guided-missile cruiser USS Antietam ran aground while trying to anchor in Tokyo Bay.
The ship damaged its propellers and spilled hydraulic oil into the water off the coast of Japan.

Met vriendelijke groeten,
Dirk

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 22 aug 2017 21:52
door jdbvos
Maar eh... die yanken hebben de laatste nogal eens een bakkie.
Dat ligt dus altijd aan die andere schepen, want de allerbeste -world-leading zelfs- zeelui zijn Amerikanen.... :wink:
"de beste opleiding, de best uitgerustte schepen, de beste......" Maar bovenal: de beste leugenaars :mrgreen:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 22 aug 2017 23:00
door gerard tenerife
Effe Apeldoorn bellen, of doen ze dat in Engeland niet, die bellen vast ergens anders, hoe dan ook Het Engelse MV Cheshire van Bibby Line in Liverpool staat in brand en ligt ergens bij GranCanaria te drijven. Ze is onderweg van Noorwegen naar Thailand met een lading Fertiliser wat in brandgevlogen is. De 24 bemanningsleden, Ukrainians, Russians en Filapinos (ook in Engeland) hebben het schip verlaten en zijn veilig aan de wal in Las Palmas. Een Spaanse sleepboot staat standby.
mvg Gerard.

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 23 aug 2017 09:16
door Boots
Ja dan kan je inderdaad beter van boord gaan, kunstmest is niet zo lekkere lading (bevat alle ingredienten voor een bom)als dat in de fik staat.

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 23 aug 2017 14:39
door Jancorjoh
Knisten schreef:
22 aug 2017 19:06
De andere twee voorvallen:

A 60- to 70-foot-long Korean fishing vessel collided in May with the USS Lake Champlain - a 568-foot
Ticonderoga-class guided missile cruiser that has been with the aircraft carrier USS Carl Vinson strike group.

In late January, the guided-missile cruiser USS Antietam ran aground while trying to anchor in Tokyo Bay.
The ship damaged its propellers and spilled hydraulic oil into the water off the coast of Japan.

Met vriendelijke groeten,
Dirk
Vergeet de USS Guardian niet die in 2013 over een Filipijns rif heen kachelde en ter plaatse gesloopt is.

https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Guardian_(MCM-5)