Pagina 98 van 176

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 23 aug 2017 15:19
door jdbvos
Zoek maar eens op Honda-point !
Ik deed er nu bijna een smiley bij, maar daar zie ik toch maar ff van af....van dat was echt een ramp.
Hoe dan ook "Men" maakt er in de Jenaaitutsteets al héél lang potjes van....

ok-ok-ok... hier een zoek-link...Make your pick ! : https://www.google.nl/search?q=honda+po ... er&ie=&oe=

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 23 aug 2017 15:55
door andrekik
HIER wordt min of meer het verschil in ervaring en opleiding beschreven van MM en Navy officieren. Bij de Navy zijn het carriere-jagers met weinig of geen zeetijd en geen interesse in varen of navigatie.

En HIER is het carriere-pad van de COs en XOs van de McCain te vinden. De current CO en XO hebben dezelfde achternaam: Sanchez. Klik op de naam of foto en je vindt het hele opleidingspad en ervaring.

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 23 aug 2017 23:10
door Harry G. Hogeboom
Amerikanen hebben puur op de radar gevaren en die tanker, de ALNIC MC, is van de Griekse club Stealth Maritime Corp.
Bij die Aussie Cat ging de baas van de werf tijdens de proefvaart even op zijn "paper-thin" kompetentie streepen staan en "wilde ook even sturen" :lol:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 24 aug 2017 04:04
door andrekik
Toch stond er een baken op dat rif, een "stealth" baken weliswaar met van die platte schuine oppervlaktes :oops: .
Condor 11.jpg
Condor 11.jpg (127.96 KiB) 7896 keer bekeken

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 24 aug 2017 14:37
door Harry G. Hogeboom
Toch stond er een baken op dat rif
Die gozer dacht waarschijnlijk dattie precies daar de bocht om moest :lol:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 24 aug 2017 16:48
door peelander
Harry G. Hogeboom schreef: 23 aug 2017 23:10
Stealth.
Is zo'n Stealth niet ontwikkeld om onzichtbaar te zijn op de radar :mrgreen: ?
groeten
Jan van der Pluijm

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 24 aug 2017 23:33
door Harry G. Hogeboom
Is zo'n Stealth niet ontwikkeld om onzichtbaar te zijn op de radar
IKKUH?? :roll: .......niks ter van Jan, dat was andrekik.........ik weet naks van stealth :mrgreen:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 25 aug 2017 13:06
door Knisten
@ Andre

Bedankt voor de beide bijlagen. Verhelderend !

Met vriendelijke groeten,
Dirk

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 25 aug 2017 14:02
door Gert Schouwstra
CONDOR 11 Builder: InCat Australia Limited, Hobart, Tasmania, Australia.
Yard numbers: 034.
Dimensions (length, breadth, depth): 77.5 x 26 x 3.5 metres.
Tonnages (gross, net, dead weight): 3,989, 1,382, 250.
Engines: Four Caterpillar diesel.
Power: 23.500 kW.
Speed (knots): 37.
Passenger certificate: 612.
Car capacity: 135.
21.7.1994: Condor 11 launched.
8.10.1994: During speed trials, hit rocks at Blackjack reef, Tasmania, causing severe damage.
3.3.1995: Delivered to Holyman Limited, Sydney, Australia.
18.5.1995: Chartered to Condor Ferries St. Helier (Jersey)/St. Peter Port (Guernsey)/Weymouth.
3.10.1995: Withdrawn from service.
18.12.1995: Sold to Cat Link, Denmark. Renamed Cat Link II.
5.1998: Chartered to EuroFerrys S. A., Santa Cruz de Tenerife, Spain. Renamed Euroferrys I.
12.5.2000: Renamed Euroferrys Primero.
5.2002: Laid up at Portland, England.
30.9.2002: Renamed Cat Link II.
2.12.2002: Renamed Elanora.

Re: Effe Apeldoorn bellen

Geplaatst: 31 aug 2017 10:01
door Patru (R.I.P)
Die Urker vissers hebben sterke urine. :)

https://www.destentor.nl/urk/tonnen-sch ... ~ae147555/

Groet, Paul G.