De "Pendrecht"
Re: De "Pendrecht"
“Ms PENDRECHT”
Foto’s genomen na de explosie van de Hoofdmotor op 18 April 1960 in de Straat van Gibraltar. (11)
De ravage in de Machinekamer (5)
Zonder commentaar.
Mvg
Alfons
Foto’s genomen na de explosie van de Hoofdmotor op 18 April 1960 in de Straat van Gibraltar. (11)
De ravage in de Machinekamer (5)
Zonder commentaar.
Mvg
Alfons
Re: De "Pendrecht"
"Elk nadeel heeft zijn voordeel", zei Cruyff eens. Omdat ik tijdelijk in de lappenmand zit heb ik enkele topics eindelijk eens vanaf pagina 1 helemaal doorgelezen, waaronder deze.
Beste Alfons, zag dat jij op pagina 4 van dit topic jouw visie al eens gegeven had over de explosie van de Doxford op de Pendrecht, die later na de Kombuis-switch verdwenen bleek! Ben toch wel nieuwsgierig daarnaar, of komt die alsnog na de foto's??
En begrijp ik goed dat deze machine toen op MDO liep?? Vandaag de dag amper voor te stellen ivm met enorm prijsverschil t.o.v. stookolie maar anno 1960 was dat een iets ander verhaal natuurlijk, maar toch ....??
Groetjes, Willem
Beste Alfons, zag dat jij op pagina 4 van dit topic jouw visie al eens gegeven had over de explosie van de Doxford op de Pendrecht, die later na de Kombuis-switch verdwenen bleek! Ben toch wel nieuwsgierig daarnaar, of komt die alsnog na de foto's??
En begrijp ik goed dat deze machine toen op MDO liep?? Vandaag de dag amper voor te stellen ivm met enorm prijsverschil t.o.v. stookolie maar anno 1960 was dat een iets ander verhaal natuurlijk, maar toch ....??
Groetjes, Willem
Re: De "Pendrecht"
Willem,Fuel Supply schreef:"Elk nadeel heeft zijn voordeel", zei Cruyff eens. Omdat ik tijdelijk in de lappenmand zit heb ik enkele topics eindelijk eens vanaf pagina 1 helemaal doorgelezen, waaronder deze.
Beste Alfons, zag dat jij op pagina 4 van dit topic jouw visie al eens gegeven had over de explosie van de Doxford op de Pendrecht, die later na de Kombuis-switch verdwenen bleek! Ben toch wel nieuwsgierig daarnaar, of komt die alsnog na de foto's??
En begrijp ik goed dat deze machine toen op MDO liep?? Vandaag de dag amper voor te stellen ivm met enorm prijsverschil t.o.v. stookolie maar anno 1960 was dat een iets ander verhaal natuurlijk, maar toch ....??
Groetjes, Willem
Die visie is jammer genoeg verdwenen, met het veranderen van Provider met de "Kombuispraat"
Onbegrijpelijk, want er blijft toch altijd een volledige kopie over op de PC van de Kombuispraat Webmaster.
Niet de volledige "bijdrage" was verdwenen, maar een belangrijk stuk ervan, zodat het geheel waardeloos is geworden.
Er had veel tijd en denkwerk in gezeten, en omdat weer opnieuw op te zetten zal de tijd leren of ik dat nog kan opbrengen.
In de laatste bladzijden over de Pendrecht heb ik al eens zo nu en dan mijn visie gegeven
De Doxford's in die tijd, de jaren "50 verbruikten bij "van Ommeren" uitsluitend MDO= "Marine Diesel oil", wat inderdaad niet goedkoop was.
Na mijn tijd op het "ms Loosdrecht" is deze nog omgebouwd voor "zware olie".
Hoe dat verder verlopen is weet ik niet, ik denk van goed want heb geen nare dingen hierover gehoord.
Ik neem aan dat ze toen de verstuivernaalden, ramcilinders en brandstoppompplungers "gelapt" hebben, is meer ruimte gegeven, daar deze anders eerder vast zullen lopen.
En er zal wel gemanoeuvreerd zijn op MDO wat soms ook een risico inhoud bij overgaan i.v.m. temperatuursverandering, vooral bij de MAN motor kwam dat geregeld voor.
De dikke zware brandstofpompplunjer koelde minder snel af als de betrekkelijk dunne voering hiervan.
Tot zover
Mvg
Alfons
Re: De "Pendrecht"
Hallo Alfons,
Is de standaard backup van phpBB als forumsoftware.
Helaas is het toen niet helemaal goed gegaan en ik bewaar altijd alleen de laatste back-up versie; ik vind het onterecht dat ik er steeds van verdacht word stukken topic te hebben verwijderd.
All the best
Jos
Het Bestandstype van de back-u is: gzip.er blijft toch altijd een volledige kopie over op de PC van de Kombuispraat Webmaster
Is de standaard backup van phpBB als forumsoftware.
Helaas is het toen niet helemaal goed gegaan en ik bewaar altijd alleen de laatste back-up versie; ik vind het onterecht dat ik er steeds van verdacht word stukken topic te hebben verwijderd.
All the best
Jos
Re: De "Pendrecht"
Sorry Jos,
Blijkbaar heb ik me weer eens ontactisch uitgedrukt, en dat is me al meer gebeurt in mijn leven en zal nog wel eens gebeuren, zo zit ik blijkbaar in mekaar.
Maar van mijn kant vond ik het vervelend dat vele stukken, en niet alleen van het topic Pendrecht gedeeltelijk verdwenen waren, waar toch veel werk en aandacht door mij aan was besteed.
Ik weet niet of andere medewerkers dit ook hebben ondervonden, maar misschien waren zij meer begripvol en nimmer een aanmerking gemaakt.
Nogmaals sorry, ik waardeer "kombuispraat" overigens wel
Mvg
Alfons
Blijkbaar heb ik me weer eens ontactisch uitgedrukt, en dat is me al meer gebeurt in mijn leven en zal nog wel eens gebeuren, zo zit ik blijkbaar in mekaar.
Maar van mijn kant vond ik het vervelend dat vele stukken, en niet alleen van het topic Pendrecht gedeeltelijk verdwenen waren, waar toch veel werk en aandacht door mij aan was besteed.
Ik weet niet of andere medewerkers dit ook hebben ondervonden, maar misschien waren zij meer begripvol en nimmer een aanmerking gemaakt.
Nogmaals sorry, ik waardeer "kombuispraat" overigens wel
Mvg
Alfons
Re: De "Pendrecht"
Hallo Alfons,
Ik mis ook stukken uit het topic Wonen in Warffum, helaas, het zij zo..
Het beste kan iedereen van zijn favoriete onderwerpen zelf een copy maken, maar gelukkig komen diskcrashes etc. tegenwoordig steeds minder voor.
All the best
Jos
Ik mis ook stukken uit het topic Wonen in Warffum, helaas, het zij zo..
Het beste kan iedereen van zijn favoriete onderwerpen zelf een copy maken, maar gelukkig komen diskcrashes etc. tegenwoordig steeds minder voor.
All the best
Jos
Re: De "Pendrecht"
Na een klein oponthoud het vervolg:
“Ms PENDRECHT”
Foto’s genomen na de explosie van de Hoofdmotor op 18 April 1960 in de Straat van Gibraltar. (12)
De ravage in de Machinekamer (6)
Zonder commentaar.
Mvg
Alfons
“Ms PENDRECHT”
Foto’s genomen na de explosie van de Hoofdmotor op 18 April 1960 in de Straat van Gibraltar. (12)
De ravage in de Machinekamer (6)
Zonder commentaar.
Mvg
Alfons
Re: De "Pendrecht"
“Ms PENDRECHT”
Foto’s genomen na de explosie van de Hoofdmotor op 18 April 1960 in de Straat van Gibraltar. (13)
De schijnlichten zijn uit hun verband gerukt.
De “Van Ommeren” schoorsteen met inlaat lucht roosters voor de Machinekamer ventilatoren.
Ook de laadboom is te zien om zware machinedelen in en uit de Machinekamer te transporteren en waarschijnlijk ook voor Proviand.
Mvg
Alfons
Foto’s genomen na de explosie van de Hoofdmotor op 18 April 1960 in de Straat van Gibraltar. (13)
De schijnlichten zijn uit hun verband gerukt.
De “Van Ommeren” schoorsteen met inlaat lucht roosters voor de Machinekamer ventilatoren.
Ook de laadboom is te zien om zware machinedelen in en uit de Machinekamer te transporteren en waarschijnlijk ook voor Proviand.
Mvg
Alfons
Re: De "Pendrecht"
Hallo Alfons,
We hebben ze een keer gebruikt om er in de Suezbaai de sloepen mee aan boord te piekelen omdat de winch op het sloependek niet werkte, geen lucht aan dek of zoiets...
Met zuigertrekken lijkt het ook wel handig....
All the best
Jos
Die waren op dat plekkie inderdaad multifunctioneel.de laadboom
We hebben ze een keer gebruikt om er in de Suezbaai de sloepen mee aan boord te piekelen omdat de winch op het sloependek niet werkte, geen lucht aan dek of zoiets...
Met zuigertrekken lijkt het ook wel handig....
All the best
Jos
Re: De "Pendrecht"
Ik denk als je met dat boompie een zuiger trekt dattie dubbel knikt....