Lelijke Schepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Lelijke Schepen

Bericht door Erikdepooter »

Tsja, het rompie is niet echt lelijk :-)
Is dat nou een draagvleugelboot?
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Lelijke Schepen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

-------------------------------
Ja, dat is een draagvleugelboot. Nou moet die, wil dat werken, veel snelheid maken, dus vandaar die hoge mast met die grote propeller die ze aan dek hebben geplaatst, want met zijn gewone schroef haalt ie dat nooit. :roll:
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Lelijke Schepen

Bericht door jdbvos »

:lol: :lol: :lol:
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Lelijke Schepen

Bericht door peelander »

Toch is de aandrijving mbv. wind niet helemaal nieuw.
10 jaar geleden zag ik het al toegepast op een autoboot:
Lyra-Leader-544584.jpg
Lyra-Leader-544584.jpg (52.89 KiB) 10083 keer bekeken
groeten
Jan van der Pluijm
NB. nog zo'n lelijk schip
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Lelijke Schepen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ja, maar dat was dus meer voor de windvang op die hoge, lege boot. Dat konden de boegschroeven lang niet aan, dus als hij begon te verlijeren, gaven ze even een klappie dwarsuit met die grote propellers. Dat werkte perfect.
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Lelijke Schepen

Bericht door peelander »

:lol: :lol: :lol:
groeten
Jan van der Pluijm
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Lelijke Schepen

Bericht door Erikdepooter »

De combinatie ship + windmill levert de volgende lelijkerds op:
de mate van serieusheid, die -laat ik zeggen- varieert nogal :-D :-D :-D
Bijlagen
lelijkerd.jpg
lelijkerd.jpg (70.86 KiB) 9877 keer bekeken
lelijkerd2.jpg
lelijkerd2.jpg (59.86 KiB) 9877 keer bekeken
lelijkerd3.jpg
lelijkerd3.jpg (135.06 KiB) 9877 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Lelijke Schepen

Bericht door Martinus »

In maart jl. werd het schip Ore Regent in dit topic gepost.

IDNo: 5264405 Year: 1956
Name: ORE REGENT Type: Ore carrier Flag: LBR DWT: 45379
Country of build: JPN Builder: National Bulk Carriers Location of yard: Kure
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-15
[1969 cv to bulk carrier, 30316gt/48306dw] - 73 SEA NAVIGATOR
BU Kaohsiung 1.10.79

Interessant omdat het ook hier om een tot ore carrier verbouwd schip ging. Voorheen was het een cv. Wat is echter een cv (schip)? Het blijft moeilijk hier een voormalige (google): 'CV: Fleet aircraft carrier (1921–1975), multi-purpose aircraft carrier (1975–present)' in te zien.

Ah, bij verder zoeken vermoed ik dat het een oil tanker was en dat cv op conversion zal slaan. (Blijkbaar ben ik te vroeg opgestaan :( )

http://www.t2tanker.org/ships/ore-prince.html

ore-regent.jpg
ore-regent.jpg (17.54 KiB) 9170 keer bekeken
Hier een foto van het lelijke zusje Ore Prince:
ore-prince.jpg
ore-prince.jpg (31.29 KiB) 9170 keer bekeken
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Lelijke Schepen

Bericht door Erikdepooter »

Tijd voor een lelijkerd. de Llewek Constellation.
Functioneel. Dat dan weer wel.
En de brug doet zeker ook dienst als panoramarestaurant :P
Bijlagen
Llewek Constellation.jpg
Llewek Constellation.jpg (89.43 KiB) 9296 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Jos Komen (R.I.P)

Re: Lelijke Schepen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Een lelijke tankerkont, uiteraard functioneel...
Het schip scharrelt nog steeds ergens rond.


Ionikos.jpg
Ionikos.jpg (192.83 KiB) 9040 keer bekeken
IDNo: 8017815 Year: 1981
Name: KYOKUWA MARU Type: Tanker Flag: JPN DWT: 119990
Country of build: JPN Builder: Mitsubishi Location of yard: Nagasaki
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-15.5
89 STAR TRADER - 93 IONIKOS - 06 UMUROA


Plaats reactie