Pagina 53 van 69

Re: Lelijke Schepen

Geplaatst: 29 jul 2017 16:20
door Erikdepooter
Tijd voor een lelijkerd. de Llewek Constellation.
Functioneel. Dat dan weer wel.
En de brug doet zeker ook dienst als panoramarestaurant :P

Re: Lelijke Schepen

Geplaatst: 02 okt 2017 23:53
door Jos Komen (R.I.P)
Een lelijke tankerkont, uiteraard functioneel...
Het schip scharrelt nog steeds ergens rond.


Ionikos.jpg
Ionikos.jpg (192.83 KiB) 9147 keer bekeken
IDNo: 8017815 Year: 1981
Name: KYOKUWA MARU Type: Tanker Flag: JPN DWT: 119990
Country of build: JPN Builder: Mitsubishi Location of yard: Nagasaki
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-15.5
89 STAR TRADER - 93 IONIKOS - 06 UMUROA

Re: Lelijke Schepen

Geplaatst: 03 okt 2017 00:14
door oyibo
de umuroa is nu een floating storage/production vessel .
op dit moment voor de kust van het noorder eiland van Nieuw Zeeland

Re: Lelijke Schepen

Geplaatst: 03 okt 2017 00:49
door Drentenier
... en ziet er dus nu zo uit.
Umuroa.jpg
Umuroa.jpg (67.66 KiB) 9326 keer bekeken
Zie: http://www.offshoreenergytoday.com/awe- ... -contract/

Re: Lelijke Schepen

Geplaatst: 03 okt 2017 16:37
door Jos Komen (R.I.P)
Bedankt voor de aanvullingen. :wink:

Re: Lelijke Schepen

Geplaatst: 03 okt 2017 20:10
door peelander
Oke, het is er eentje van het binnenwater, maar wie ziet er wat moois in?
De pijp misschien?
magnifique II 17 09 2017 dordrecht (78).jpg
magnifique II 17 09 2017 dordrecht (78).jpg (132.13 KiB) 9121 keer bekeken
groeten
Jan van der Pluijm

Re: Lelijke Schepen

Geplaatst: 12 nov 2017 16:57
door John Baar
Hallo Jan.
Het mooie wat ik hier in zie is een woonboot. Die is hier gemakkelijk van te maken? Met die blok er op
Gr John

Re: Lelijke Schepen

Geplaatst: 16 nov 2017 12:51
door Bertus.
Een heel lelijk schip. :shock:
maxresdefault.jpg
NATORI Semi-bolvormig boogcontainer schip
De Japanse binnenlandse containeroperator Imoto Lines heeft een schip in ontvangst genomen met een innovatief ontwerp, ontwikkeld in samenwerking met en gebouwd door de Japanse scheepsbouwer Kyokuyo Shipyard Corp.
De 540 teu capaciteit Natori heeft een kenmerkende bolvorm met een halve bol en een geïntegreerde brug. Het is ontworpen voor optimale efficiëntie met een verhoogde capaciteit om te voldoen aan de behoeften van feeder- en binnenlandse containerdiensten in Japan.
Het schip is 136,25 m lang met een breedte van 21 m. Volgens Kyokuyo bespaart het boegontwerp 5 procent brandstofverbruik onder gemiddelde zeecondities door de winddruk met 30 procent te verminderen in vergelijking met conventionele rompvormen.
De brug en het accommodatiegedeelte zijn geïntegreerd in het voorschip om een ​​betere zichtbaarheid en comfort voor de bemanning te garanderen, door de impact van lawaai en trillingen van de machine tot een minimum te beperken.

Re: Lelijke Schepen

Geplaatst: 16 nov 2017 13:56
door v+d
Het is even wennen Bertus, ik vind die Wagenborg schepen iets minder aaibaar :wink:

Re: Lelijke Schepen

Geplaatst: 16 nov 2017 16:56
door Theo Horsten (R.I.P.)
--------------

--------------------------------------Afbeelding
----------------------------------------------------------Car Carrier City of Rotterdam

Die Natori is ook alweer twee jaar in de vaart. Hij mag dan misschien meer "aaibaar" :-D zijn dan een schip als de Egbert Wagenborg, die bolvorm van de brug is niet zonder gevaren zoals bleek uit de aanvaring tussen de car carrier City of Rotterdam en de ro-ro freight ferry Primula Seaways op 3 december 2015 op de Humber. Daar zag de loods het door die bolvorm van de stuurhuisramen op een gegeven moment niet helemaal scherp meer.
RELATIVE MOTION ILLUSION

City of Rotterdam’s pilot’s spatial awareness was distorted during the 5 minutes preceding the vessel’s collision with Primula Seaways. During this period, he had been drawn to the bridge window located directly above the starboard VHF radio that was angled off the perpendicular to the vessel’s centreline. As a result, the pilot experienced a relative motion illusion in which the vessel appeared to be heading in the direction in which he was looking. The likelihood of the pilot experiencing this illusion has been confirmed through an analysis of the information recorded on the vessel’s VDR, simulation (paragraph 1.12), the experiences of pilots who have worked on board either City of Rotterdam or City of St Petersburg (paragraph 1.10), and the experiences of MAIB inspectors and an ergonomist during pilotage transits in and out of Newcastle, UK (paragraph 1.11). During the passage along the Bull Channel, City of Rotterdam’s pilot had moved between the navigation workstation and the forward conning position as he monitored the vessel’s position by eye, radar and ECS. The pilot had recognised that the car carrier had been set to the north of its intended track by the wind. He had also realised that he needed to manoeuvre the vessel further to the south in order to pass Primula Seaways port to port. However, between the pilot calling the VTS at 2035 and the collision, it is likely that he would have spent much of the time looking through the window above the starboard VHF radio. Relative motion illusion deceives a viewer into thinking that the observed view is the direction of travel. In this case, the pilot was looking through the window above the starboard VHF radio, which was 33° off-axis from the centreline. As it was dark, the inward slope of the window removed all objects in the periphery, and there were no visual clues, such as a forward structure or bow tip, the illusion would have been compelling.
Voor het volledige rapport, klik HIER.

Maar ja, betrek mij, als het over schepen gaat, niet bij een mooi-of-lelijkdiscussie. :-D Ik vind dat absoluut niet (meer) relevant. Ik hoor tegenwoordig bij die barbaren die alleen maar kijken of een schip aan zijn doel beantwoordt, dat wil zeggen: zoveel mogelijk lading veilig en zo economisch mogelijk over zee brengen. Economisch wil zeggen: met zo min mogelijk kosten. Zo min mogelijk kosten wil zeggen: met zo weinig mogelijk brandstof en met zo min mogelijk mensen. Als reder, ontwerper en scheepsbouwer dan in gezamenlijk overleg de grenzen binnen de regelgeving gaan opzoeken, kun je merkwaardige resultaten krijgen. :shock:

-----------------