Smitlloyd
Re: Smitlloyd
henny renirie uit vlaardingen? pr.hendrikschool .?aad van der lugt?
otter
otter
Wie onder weg is, vorderd
Re: Smitlloyd
Ja klopt aad.
Ik kom inderdaad uit vlaardingen.
Woon nu al 40 jaar in rotterdam.
De prins hendrik school was dat de mulo of de lagere school?
groeten,
Hennie
ps
Morgen weer kontakt,ga nu naar kooi.
Ik kom inderdaad uit vlaardingen.
Woon nu al 40 jaar in rotterdam.
De prins hendrik school was dat de mulo of de lagere school?
groeten,
Hennie
ps
Morgen weer kontakt,ga nu naar kooi.
keep on ringing the bells
Re: Smitlloyd
Hallo Renirie
De Prins Hendrik school was een lagere school volgens mij
Ik zelf heb in de Prins Hendrikstraat op de bewaarschool
en in de Stationstraat op de lagere Prinses Juliana school
gezeten in Vlaardingen
Cor Boer
De Prins Hendrik school was een lagere school volgens mij
Ik zelf heb in de Prins Hendrikstraat op de bewaarschool
en in de Stationstraat op de lagere Prinses Juliana school
gezeten in Vlaardingen
Cor Boer
Re: Smitlloyd
hallo Cor,
Met veel interesse je site over vlaardingen bekeken.
Ik ben ook in Vlaardingen opgegroeid.
Geboren in 1948 en woonde toen in de oosterstraat nr.15 tegenover een haring-inleggerij.( rolmopsen )
Mijn hele familie ooms tantes werkten in de visserij of voeren op de loggers.
Ik zelf was altijd op de nieuwe haven te vinden om zeekaak te bietsen en carbid te stelen.
Later zijn we verhuisd naar de indische buurt.
Mijn vader werkte toen bij de sunlight,en sávonds bij de caltex op pernis.
Mijn moeder heette Stolk met haar meisjesnaam.
Mocht wel eens mee met de heen en weer XI.
Zodoende al vroeg met het zeemansleven in aanraking gekomen en was 14 toen ik mijn eerste reis bij de shell maakte.
Veel zeelui kwamen toen als ze met verlof waren in cafe de molm in de smalle havenstraat.
Ben nu in vut,maar denk nog vaak aan vroeger terug.
groet,
Hennie Renirie
Met veel interesse je site over vlaardingen bekeken.
Ik ben ook in Vlaardingen opgegroeid.
Geboren in 1948 en woonde toen in de oosterstraat nr.15 tegenover een haring-inleggerij.( rolmopsen )
Mijn hele familie ooms tantes werkten in de visserij of voeren op de loggers.
Ik zelf was altijd op de nieuwe haven te vinden om zeekaak te bietsen en carbid te stelen.
Later zijn we verhuisd naar de indische buurt.
Mijn vader werkte toen bij de sunlight,en sávonds bij de caltex op pernis.
Mijn moeder heette Stolk met haar meisjesnaam.
Mocht wel eens mee met de heen en weer XI.
Zodoende al vroeg met het zeemansleven in aanraking gekomen en was 14 toen ik mijn eerste reis bij de shell maakte.
Veel zeelui kwamen toen als ze met verlof waren in cafe de molm in de smalle havenstraat.
Ben nu in vut,maar denk nog vaak aan vroeger terug.
groet,
Hennie Renirie
keep on ringing the bells
Re: Smitlloyd
Hallo Renirie
Dus je woonde daar vlakbij van Abshoven in de de buurt.
Zoals je wel gezien zal hebbeb woonde wij eerst in de PKD
en later in de Niuewe Kerkstraat dichtbij de Oosterstraat
Mijn vader werkte daar op de invalide werkplaats daar zat
een leiding geven de die Heette ook Stolk.
Je had daar ook een kapperzaak/sigaren boer op de hoek
en er schuinover de melkboer v.d Pol.
Om in de topic te blijven hier de stapel loop van de Smit Lloyd 10
bij van de Giessen in Alblasserdam een foto uit de Lloydmail van
Oktober 1966
Cor Boer
Dus je woonde daar vlakbij van Abshoven in de de buurt.
Zoals je wel gezien zal hebbeb woonde wij eerst in de PKD
en later in de Niuewe Kerkstraat dichtbij de Oosterstraat
Mijn vader werkte daar op de invalide werkplaats daar zat
een leiding geven de die Heette ook Stolk.
Je had daar ook een kapperzaak/sigaren boer op de hoek
en er schuinover de melkboer v.d Pol.
Om in de topic te blijven hier de stapel loop van de Smit Lloyd 10
bij van de Giessen in Alblasserdam een foto uit de Lloydmail van
Oktober 1966
Cor Boer
- Bijlagen
-
- smitlloyd 10.jpg (207.88 KiB) 4915 keer bekeken
Re: Smitlloyd
Ja Cor allemaal bekende straten.
Ik heb in de nieuwe kerkstraat op school gezeten.
Werd af en toe achter op de fiets bij de agent naar school gebracht.
Had het te druk met ravotten en tomaten stelen bij hollandia de melkfabriek.
Inderdaad moeilijk om in een topic te blijven.
Mijn oom,Bonefacius stolk,voer bij L.Smit & co als runner in 1956.....
Heeft toen veel bergingen gedaan in het suezkanaal,ik meen met de gele zee.
Zo zie ja maar van het een komt het ander.
Zou zo nog veel meer kunnen plaatsen.
Groet,
Hennie
Ik heb in de nieuwe kerkstraat op school gezeten.
Werd af en toe achter op de fiets bij de agent naar school gebracht.
Had het te druk met ravotten en tomaten stelen bij hollandia de melkfabriek.
Inderdaad moeilijk om in een topic te blijven.
Mijn oom,Bonefacius stolk,voer bij L.Smit & co als runner in 1956.....
Heeft toen veel bergingen gedaan in het suezkanaal,ik meen met de gele zee.
Zo zie ja maar van het een komt het ander.
Zou zo nog veel meer kunnen plaatsen.
Groet,
Hennie
keep on ringing the bells
Re: Smitlloyd
Ha Hennie,Ouwe Vlaardinger.
Ik zelf woonde in de Cornelis Houtmanstr,misschien kennen we elkaar wel.
Hier even de gegevens van de 4,uit mijn SL-archief;
SL 4 geschiedenis Roepnaam: PHOU
Eigendom van: L Smit & Co's Internationale Sleepdienst Maatschappij NV
Werf: de Hoop-Lobith bouwno. 257 NV Scheepswerven v/h HH Bodewes, Millingen (646)
In dienst: 20 sept 1965.
Doopster: Stheeman-Ledeboer Te water: 21 augustus 1965
Kapitein ??
Hwtk
LxBxH 59,77(53,52)x11,71x5,16(4,10) 14 mijl BP: 34 ton
2 Hoofdmotoren 4 tew 6 cilinder Industrie 400x600 2700 rpk Type: 6D8-OHD
Grt / Nrt 799 / 321
Datum haven rig werkt met: dokken: Bijzonderheden
De SL 4 werd tijdelijk opgelegd met het idee om een reserve schip bij de hand te hebben als er een ander schip zou uitvallen. Het charter
voor International Drilling Co. Is op 20 september 1965 ingegaan, tot die tijd ligt de 4 in Alblasserdam.
Het schip kwam in maart 1966 pas echt in de vaart om voor IDC vanuit Great Yarmouth diensten te verlenen aan de Constellation voor de
Amerikaanse oliemaatschappij Atlantic Richfield.
1-1-1968
1-3-1968
1-5-1968 Great Yarmouth
1-7-1968
1-9-1968
1-12-1968 Ijmuiden Constellation 9
1-2-1969 Great Yarmouth Constellation Richfield Netyherlands
1-4-1969 Great Yarmouth Constellation
1-6-1969 Great Yarmouth Constellation
1-8-1969 Great Yarmouth Constellation
1-10-1969 Dok 10 Alblass 17 nov naar Argentinië (kapitein A Koning)
Tijdens de dokking wordt de SL 4 uitgerust met een winchenpark en een installatie om zware olie te vervoeren.
1-12-1969 Zee Ankers laden in Agadir, aankomst Bahia Blanca 11 dec
1-4-1970 Bahia Blanca Glomar Sirte 7 Na dokking van rig naar Puerto Deseado (Agip)
1-6-1970 Puerto Deseado Glomar Sirte 7 Ook suppleren vanuit Commodore Rivadavia
1-8-1970 Puerto Deseado Glomar Sirte 7
1-10-1970 Puerto Deseado Glomar Sirte 7
1-12-1970 Puerto Deseado Glomar Sirte 7 11 Buenos Aires
1-1-1971 Puerto Deseado Glomar Sirte 7
1-4-1971 Puerto Deseado Glomar Sirte 7 22 april vertrek, 17 mei aankomst Taranto
1-6-1971 Taranto, Italië Glomar Sirte 7
1-8-1971 Taranto, Italië Glomar Sirte 7
1-10-1971 Taranto, Italië Glomar Sirte 7
1-12-1971 Taranto, Italië Glomar Sirte 7 11 Malta Ook suppleren vanuit Crotone
1-2-1972 Taranto, Italië Glomar Sirte 7
1-5-1972 Malta Glomar Sirte 7 Sinds begin april
1-8-1972 Malta Glomar Sirte 7
1-12-1972 Malta Glomar Sirte 7 Half december naar Syracusa/Trapani
1-3-1973 Syracusa Glomar Sirte 7
1-6-1973 Syracusa Glomar Sirte 7
1-9-1973 Syracusa Glomar Sirte 7
1-12-1973 Syracusa Glomar Sirte 7
1-3-1974 Syracusa Glomar Sirte 7
1-5-1974 Syracusa JW Bates Ex walvisfabriekschip, ex Drillship.
1-9-1974 Zee JW Bates 22 aug naar Point Noire, aankomst 9 dec
1-12-1974 Point Noire JW Bates
1-2-1975 Point Noire JW Bates
1-5-1975 Crotone, Italië JW Bates
1-9-1975 Ravenna, Italië JW Bates
1-12-1975 Ravenna, Italië JW Bates
1-2-1976 Ravenna J.W.Bates
1-5-1976 Siracusa J.W.Bates Begin april uit Ravenna vertrokken
1-9-1976 Crotone J.W.Bates
1-12-1976 Crotone / Malta 11 Malta
Geassisteerd bij de berging van de Southern Sun, evenals de SL 52, daarna sleepreis via Malta naar Griekenland naar Spanje en terug Malta
1-2-1977 Dakar Glomar North Sea 52
1-5-1977 Tema Mr Louie 17 Louie gesleept van P Harcourt naar Ghana met 17 en 52
1-9-1977 Tema Mr Louie 17
1-12-1977 Rotterdam 12 alblass Na dok naar Egypte
Tijdens de dokking omgebouwd tot onderhoud/zandstraal vaartuig, 2 febr 78 vertrokken uit R'dam naar de Golf van Suez. In opdracht van
GENEFCO werden productieplatforms schoongemaakt en geverfd. Hiervoor had het schip extra accommodatie aan boord om de Engelse
(ex gevangenen, op borgtocht vrij) en de Egyptenaren te huisvesten.
Destijds was dit het eerste schip van Smit-Lloyd dat droog gelegd moest worden, dit tot groot genoegen van Leo de Graaff, Paul was daar
niet voor. De praktijk leerde echter dat de bemanning gewoon in de cantine aan de wal Egyptisch bier kon aanschaffen.
1-2-1978 Ras Shukheir Onderhoudsschip voor platforms eind februari aangekomen
1-5-1978 Ras Shukheir Onderhoudsschip voor platforms
1-10-1978 Ras Shukheir Onderhoudsschip voor platforms
1-12-1978 Ras Shukheir Onderhoudsschip voor platforms
1-2-1979 Ras Shukheir Onderhoudsschip voor platforms
1-6-1979 Ras Shukheir Onderhoudsschip voor platforms
1-9-1979 Ras Shukheir Onderhoudsschip voor platforms 8 Piraeus
1-12-1979 Ras Shukheir Onderhoudsschip voor platforms
1-3-1980 Ras Shukheir Onderhoudsschip voor platforms
1-6-1980 Ras Shukheir Onderhoudsschip voor platforms
1-9-1980 Ras Shukheir Onderhoudsschip voor platforms
1-12-1980 Ras Shukheir Onderhoudsschip voor platforms
1-3-1981 Ras Shukheir Onderhoudsschip voor platforms 4 Singapore Eind maart vertrokken, S'pore dokken, Borneo
1-7-1981 Muara, Brunei diverse 71, 118 Onderhoudsschip
1-10-1981 Muara, Brunei diverse 71, 118
1-12-1981 Muara, Brunei diverse 71, 118
1-3-1982 Muara, Brunei diverse 71, 118
1-6-1982 Muara, Brunei diverse 71
1-9-1982 Kota Kinabalu diverse 8 Singapore Na de dokking naar Kota Kinabalu
1-12-1982 Kota Kinabalu diverse
1-3-1983 Kota Kinabalu diverse
1-6-1983 Kota Kinabalu diverse
1-9-1983 Kota Kinabalu diverse
1-12-1983 Kota Kinabalu diverse
1-3-1984 Kota Kinabalu diverse
1-6-1984 Kota Kinabalu Produktie platforms
1984. Heeft op 5 juli haar werk overgedragen aan SL 45, 20 juli in S'pore en daarna naar Taiwan waar het op 19 sept 1984 gesloopt is bij
Yung Tai Steel & Iron Works Co. Ltd.
Sloop waarde: $ 100.000
Naam: Eigenaar:
1965. Smit-Lloyd 4 L Smit & Co's Internationale Sleepdienst Mij. Rotterdam
1970. Smit-Lloyd 4 Smit-Lloyd BV Rotterdam
1984. Gesloopt te Kaohsiung
By the way,heb jij misschien ook foto,s uit de Suez-ruiming in je bezit???
Ben ik best nieuwsgierig naar,was een gigantice klus.
Ohh,dit heb ik ook nog.(geen slecht archief!!!)
Crew-lijst;
7 aug 72 (25)----------Dec 72 (26)------Maart 73 (27)--------Juni 73 (28)
Kapitein GJ Toet----------------F Hageman--------F Lameyer------------H Fygi
stuurman A d Graaf --------------H Oprel------------AHG Glas-------------PJ v Cadsand
Hwtk A v Beelen-------------LF Provoost--------PA Constandse-------L Schager
2e wtk G d Pree- --------------D Verburgh---------VC Doornik----------G Borms
matroos JL vd Boon-------------SA Slotboom-------WJ Jansen-----------A Minderhoud
matroos BH Oskam--------------HA vd Horst--------WJA d Vos----------HW Renirie
kok A Kwak----------------W v Witzenburg-----JGW Vermons-------C Dourlein
Groetjes Jan Vennik.
Ik zelf woonde in de Cornelis Houtmanstr,misschien kennen we elkaar wel.
Hier even de gegevens van de 4,uit mijn SL-archief;
SL 4 geschiedenis Roepnaam: PHOU
Eigendom van: L Smit & Co's Internationale Sleepdienst Maatschappij NV
Werf: de Hoop-Lobith bouwno. 257 NV Scheepswerven v/h HH Bodewes, Millingen (646)
In dienst: 20 sept 1965.
Doopster: Stheeman-Ledeboer Te water: 21 augustus 1965
Kapitein ??
Hwtk
LxBxH 59,77(53,52)x11,71x5,16(4,10) 14 mijl BP: 34 ton
2 Hoofdmotoren 4 tew 6 cilinder Industrie 400x600 2700 rpk Type: 6D8-OHD
Grt / Nrt 799 / 321
Datum haven rig werkt met: dokken: Bijzonderheden
De SL 4 werd tijdelijk opgelegd met het idee om een reserve schip bij de hand te hebben als er een ander schip zou uitvallen. Het charter
voor International Drilling Co. Is op 20 september 1965 ingegaan, tot die tijd ligt de 4 in Alblasserdam.
Het schip kwam in maart 1966 pas echt in de vaart om voor IDC vanuit Great Yarmouth diensten te verlenen aan de Constellation voor de
Amerikaanse oliemaatschappij Atlantic Richfield.
1-1-1968
1-3-1968
1-5-1968 Great Yarmouth
1-7-1968
1-9-1968
1-12-1968 Ijmuiden Constellation 9
1-2-1969 Great Yarmouth Constellation Richfield Netyherlands
1-4-1969 Great Yarmouth Constellation
1-6-1969 Great Yarmouth Constellation
1-8-1969 Great Yarmouth Constellation
1-10-1969 Dok 10 Alblass 17 nov naar Argentinië (kapitein A Koning)
Tijdens de dokking wordt de SL 4 uitgerust met een winchenpark en een installatie om zware olie te vervoeren.
1-12-1969 Zee Ankers laden in Agadir, aankomst Bahia Blanca 11 dec
1-4-1970 Bahia Blanca Glomar Sirte 7 Na dokking van rig naar Puerto Deseado (Agip)
1-6-1970 Puerto Deseado Glomar Sirte 7 Ook suppleren vanuit Commodore Rivadavia
1-8-1970 Puerto Deseado Glomar Sirte 7
1-10-1970 Puerto Deseado Glomar Sirte 7
1-12-1970 Puerto Deseado Glomar Sirte 7 11 Buenos Aires
1-1-1971 Puerto Deseado Glomar Sirte 7
1-4-1971 Puerto Deseado Glomar Sirte 7 22 april vertrek, 17 mei aankomst Taranto
1-6-1971 Taranto, Italië Glomar Sirte 7
1-8-1971 Taranto, Italië Glomar Sirte 7
1-10-1971 Taranto, Italië Glomar Sirte 7
1-12-1971 Taranto, Italië Glomar Sirte 7 11 Malta Ook suppleren vanuit Crotone
1-2-1972 Taranto, Italië Glomar Sirte 7
1-5-1972 Malta Glomar Sirte 7 Sinds begin april
1-8-1972 Malta Glomar Sirte 7
1-12-1972 Malta Glomar Sirte 7 Half december naar Syracusa/Trapani
1-3-1973 Syracusa Glomar Sirte 7
1-6-1973 Syracusa Glomar Sirte 7
1-9-1973 Syracusa Glomar Sirte 7
1-12-1973 Syracusa Glomar Sirte 7
1-3-1974 Syracusa Glomar Sirte 7
1-5-1974 Syracusa JW Bates Ex walvisfabriekschip, ex Drillship.
1-9-1974 Zee JW Bates 22 aug naar Point Noire, aankomst 9 dec
1-12-1974 Point Noire JW Bates
1-2-1975 Point Noire JW Bates
1-5-1975 Crotone, Italië JW Bates
1-9-1975 Ravenna, Italië JW Bates
1-12-1975 Ravenna, Italië JW Bates
1-2-1976 Ravenna J.W.Bates
1-5-1976 Siracusa J.W.Bates Begin april uit Ravenna vertrokken
1-9-1976 Crotone J.W.Bates
1-12-1976 Crotone / Malta 11 Malta
Geassisteerd bij de berging van de Southern Sun, evenals de SL 52, daarna sleepreis via Malta naar Griekenland naar Spanje en terug Malta
1-2-1977 Dakar Glomar North Sea 52
1-5-1977 Tema Mr Louie 17 Louie gesleept van P Harcourt naar Ghana met 17 en 52
1-9-1977 Tema Mr Louie 17
1-12-1977 Rotterdam 12 alblass Na dok naar Egypte
Tijdens de dokking omgebouwd tot onderhoud/zandstraal vaartuig, 2 febr 78 vertrokken uit R'dam naar de Golf van Suez. In opdracht van
GENEFCO werden productieplatforms schoongemaakt en geverfd. Hiervoor had het schip extra accommodatie aan boord om de Engelse
(ex gevangenen, op borgtocht vrij) en de Egyptenaren te huisvesten.
Destijds was dit het eerste schip van Smit-Lloyd dat droog gelegd moest worden, dit tot groot genoegen van Leo de Graaff, Paul was daar
niet voor. De praktijk leerde echter dat de bemanning gewoon in de cantine aan de wal Egyptisch bier kon aanschaffen.
1-2-1978 Ras Shukheir Onderhoudsschip voor platforms eind februari aangekomen
1-5-1978 Ras Shukheir Onderhoudsschip voor platforms
1-10-1978 Ras Shukheir Onderhoudsschip voor platforms
1-12-1978 Ras Shukheir Onderhoudsschip voor platforms
1-2-1979 Ras Shukheir Onderhoudsschip voor platforms
1-6-1979 Ras Shukheir Onderhoudsschip voor platforms
1-9-1979 Ras Shukheir Onderhoudsschip voor platforms 8 Piraeus
1-12-1979 Ras Shukheir Onderhoudsschip voor platforms
1-3-1980 Ras Shukheir Onderhoudsschip voor platforms
1-6-1980 Ras Shukheir Onderhoudsschip voor platforms
1-9-1980 Ras Shukheir Onderhoudsschip voor platforms
1-12-1980 Ras Shukheir Onderhoudsschip voor platforms
1-3-1981 Ras Shukheir Onderhoudsschip voor platforms 4 Singapore Eind maart vertrokken, S'pore dokken, Borneo
1-7-1981 Muara, Brunei diverse 71, 118 Onderhoudsschip
1-10-1981 Muara, Brunei diverse 71, 118
1-12-1981 Muara, Brunei diverse 71, 118
1-3-1982 Muara, Brunei diverse 71, 118
1-6-1982 Muara, Brunei diverse 71
1-9-1982 Kota Kinabalu diverse 8 Singapore Na de dokking naar Kota Kinabalu
1-12-1982 Kota Kinabalu diverse
1-3-1983 Kota Kinabalu diverse
1-6-1983 Kota Kinabalu diverse
1-9-1983 Kota Kinabalu diverse
1-12-1983 Kota Kinabalu diverse
1-3-1984 Kota Kinabalu diverse
1-6-1984 Kota Kinabalu Produktie platforms
1984. Heeft op 5 juli haar werk overgedragen aan SL 45, 20 juli in S'pore en daarna naar Taiwan waar het op 19 sept 1984 gesloopt is bij
Yung Tai Steel & Iron Works Co. Ltd.
Sloop waarde: $ 100.000
Naam: Eigenaar:
1965. Smit-Lloyd 4 L Smit & Co's Internationale Sleepdienst Mij. Rotterdam
1970. Smit-Lloyd 4 Smit-Lloyd BV Rotterdam
1984. Gesloopt te Kaohsiung
By the way,heb jij misschien ook foto,s uit de Suez-ruiming in je bezit???
Ben ik best nieuwsgierig naar,was een gigantice klus.
Ohh,dit heb ik ook nog.(geen slecht archief!!!)
Crew-lijst;
7 aug 72 (25)----------Dec 72 (26)------Maart 73 (27)--------Juni 73 (28)
Kapitein GJ Toet----------------F Hageman--------F Lameyer------------H Fygi
stuurman A d Graaf --------------H Oprel------------AHG Glas-------------PJ v Cadsand
Hwtk A v Beelen-------------LF Provoost--------PA Constandse-------L Schager
2e wtk G d Pree- --------------D Verburgh---------VC Doornik----------G Borms
matroos JL vd Boon-------------SA Slotboom-------WJ Jansen-----------A Minderhoud
matroos BH Oskam--------------HA vd Horst--------WJA d Vos----------HW Renirie
kok A Kwak----------------W v Witzenburg-----JGW Vermons-------C Dourlein
Groetjes Jan Vennik.
Re: Smitlloyd
Nog even een aanvulling op de geschiedenis van de "Sea Nostromo Quinto" (ex "Smit-Lloyd 32" (1)).
In mei 2009 is zij, gesleept door de "Suco Diez", aangekomen in Viggo.
Na uigebreide werfbeurt inclusief oranje verfkwast weer in de vaart als "Suco Doce".
In mei 2009 is zij, gesleept door de "Suco Diez", aangekomen in Viggo.
Na uigebreide werfbeurt inclusief oranje verfkwast weer in de vaart als "Suco Doce".
- Bijlagen
-
- Arriving at Viggo.jpg (166.9 KiB) 4584 keer bekeken
Re: Smitlloyd
Weer als nieuw !!! Nu als "Sucar Doce".
- Bijlagen
-
- Sucar Doce.jpg (101.69 KiB) 4583 keer bekeken
Scheepramp 16 dec.1977 ter hoogte van Cape St Francis ZA
In december 1977 voltrok zich de grootste scheepsramp tot dan toe voor de kust van Zuid Afrika, twee super tankers, de ene leeg uit Europa en de ander vol uit de PG, wilde elkaar even groeten en kwamen iets te dicht bij elkaar met als gevolg dat het stuurboord anker van de Venoil als een blikopener de stuurboord kant van de Venpet open reet als een sardine blikje. Beide tankers, elk ruim 330.000 ton, varende onder Liberiaanse vlag en eigendom van Venoil Incorporated, waren direct na de aanvaring in brand gevlogen.
Wij met de Smit-lloyd 109 waren snel ter plaatse en nadat wij er zeker van waren dat de bemanning van de tanker gered waren konden wij ons consenteren op het blussen van de brand. Daarna was het zaak om de tanker op sleeptouw te nemen en met behulp van een helikopter is de tros plus twee bemanningsleden over gevlogen naar de tanker en op deze manier wisten wij de tanker op sleeptouw te krijgen. Een uitgebreid verslag van deze jop is te lezen op de site van Smit-lloyd. De bemanning op dat moment van de 109 bestond uit de volgende personen:
Kapitein: W.Mooij
stuurman: P.J.Jansen
1e wtk: B.van Dijk
2e wtk: A.S.van der Oost
3e wtk: W.van Koningsbruggen
matroos: J.Schellevis
matroos: R.van Rossum
kok: H.Guiteneau
handlanger:A.A.Balk
Wij met de Smit-lloyd 109 waren snel ter plaatse en nadat wij er zeker van waren dat de bemanning van de tanker gered waren konden wij ons consenteren op het blussen van de brand. Daarna was het zaak om de tanker op sleeptouw te nemen en met behulp van een helikopter is de tros plus twee bemanningsleden over gevlogen naar de tanker en op deze manier wisten wij de tanker op sleeptouw te krijgen. Een uitgebreid verslag van deze jop is te lezen op de site van Smit-lloyd. De bemanning op dat moment van de 109 bestond uit de volgende personen:
Kapitein: W.Mooij
stuurman: P.J.Jansen
1e wtk: B.van Dijk
2e wtk: A.S.van der Oost
3e wtk: W.van Koningsbruggen
matroos: J.Schellevis
matroos: R.van Rossum
kok: H.Guiteneau
handlanger:A.A.Balk
- Bijlagen
-
- Venpet staat in brand 1.JPG (39.98 KiB) 4339 keer bekeken
-
- Blussen Venpet.JPG (46.72 KiB) 4339 keer bekeken
-
- De schade SB kant Venpet.JPG (58.14 KiB) 4339 keer bekeken
-
- Venpet op sleeptouw.jpg (50.39 KiB) 4339 keer bekeken
-
- De sleeptros word met behulp van een heli naar de Venpet gevlogen.JPG (48.6 KiB) 4339 keer bekeken
-
- Feestje met de dorpbewoners van Mosselbay.JPG (68.25 KiB) 4339 keer bekeken
-
- Altijd gezellig in Mosselbay.JPG (67.72 KiB) 4339 keer bekeken
-
- De stuurman van de Smit-Lloyd 109.JPG (45.26 KiB) 4339 keer bekeken