Prenten van klassieke stoom pasagiersschepen int.
Re: Prenten van klassieke stoom pasagiersschepen int.
bij het schip CAMPHUYS heb ik zo mijn twijfels,
want de stand van de masten is anders op de voormast zat een dwarsra
plus het aantal patrijspoorten klopt niet,
en het ss CAMPHUYS had geen twee rijen poorten onder elkaar in de midscheeps,
dit zijn zomaar 'n paar kleinigheden, welke mij direct op zijn gevallen,
ook het anker, CAMPHUYS had vloei-ankers,
mvrgrtn, pete
want de stand van de masten is anders op de voormast zat een dwarsra
plus het aantal patrijspoorten klopt niet,
en het ss CAMPHUYS had geen twee rijen poorten onder elkaar in de midscheeps,
dit zijn zomaar 'n paar kleinigheden, welke mij direct op zijn gevallen,
ook het anker, CAMPHUYS had vloei-ankers,
mvrgrtn, pete
Als woelig water tot rust komt,
wordt het langzaam helder.
wordt het langzaam helder.
Re: Prenten van klassieke stoom pasagiersschepen int.
Hallo Kombuizers
De foto's staan op deze site van Ebay, misschien is iemand instaat om de namen te ontcijferen die er onder staan, volgens de beschrijving zou het de "Minto" van de Royal Indian Navy bj. 1893 zijn.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... %26otn%3D4
succes Jacko (Hans Keetlaer)
De foto's staan op deze site van Ebay, misschien is iemand instaat om de namen te ontcijferen die er onder staan, volgens de beschrijving zou het de "Minto" van de Royal Indian Navy bj. 1893 zijn.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... %26otn%3D4
succes Jacko (Hans Keetlaer)
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Prenten van klassieke stoom pasagiersschepen int.
Olympic 1911
Gebouwd door Harland & Wolff, Belfast
Eigenaar Oceanic S.N.Co Ltd (Ismay, Imrie), Liverpool
Uit de vaart 1935 en gesloopt te Inverkeithing in 1937
Uit de Olympic class heeft ze het langst volgehouden, de Titanic ging op haar eerste reis in 1912 verloren en de Britannic ging in 1916 verloren door oorlogshandelingen.
Re: Prenten van klassieke stoom pasagiersschepen int.
de SS Manhattan
S.S. Manhattan from United States Lines. The world's newest luxury liner 24000 tons, carrying 1250 passengers.
bron: Flickr
S.S. Manhattan from United States Lines. The world's newest luxury liner 24000 tons, carrying 1250 passengers.
bron: Flickr
- jandezeeman
- Berichten: 550
- Lid geworden op: 21 jul 2005 22:09
- Locatie: Hellevoetsluis/Doha
Re: Prenten van klassieke stoom pasagiersschepen int.
Alles ziet er keurig onderhouden uit.
Klein minpuntje, de telegraaf moet nog even gepoetst worden.
Gr,
Jan
Klein minpuntje, de telegraaf moet nog even gepoetst worden.
Gr,
Jan
Op een stille zee kan iedereen stuurman zijn.
Re: Prenten van klassieke stoom pasagiersschepen int.
Jolly Sailor, prachtige foto's van een stuk historie dat zelfs in Japan als waardevol wordt beschouwd.
Wat mij opvalt zijn de motoren die volgens het logo op de carterdeksels van B&W zijn. De foto van de koppen laat iets anders zien dan ik van een B&W gewend ben. Wie weet hier meer van?
Groeten,
Robert
Wat mij opvalt zijn de motoren die volgens het logo op de carterdeksels van B&W zijn. De foto van de koppen laat iets anders zien dan ik van een B&W gewend ben. Wie weet hier meer van?
Groeten,
Robert
Al vaar je in de goede richting, toch moet
je regelmatig bijsturen. http://www.varenisfijner.nl
je regelmatig bijsturen. http://www.varenisfijner.nl
Re: Prenten van klassieke stoom pasagiersschepen int.
HIKAWA MARU 1930
Er stonden in dit schip 2 motoren 4tact dubbel werkende 8 cil. B&W (680x1600). Totaal 11.000 rpk.
Groet
Jaap
Er stonden in dit schip 2 motoren 4tact dubbel werkende 8 cil. B&W (680x1600). Totaal 11.000 rpk.
Groet
Jaap