Prenten van klassieke stoom pasagiersschepen int.
Ik vond deze nog en wilde hem jullie niet onthouden.
De Frisia werd opgeleverd in 1909 door Kon. Mij De Schelde in Vlissingen aan de Kon. Holl. Lloyd.
7442 BRT, 5920 DWT. Lengte 128,31 meter Breedte 16,49 meter, Holte 10,44 meter.
2 triple expansiemachines op twee schroeven, 4600 ipk, snelheid 13 knopen.
Bouwprijs Fl. 1,841 605 ,
Verkocht aan de Hamburg Amserika Lijn in 1922, kreeg de naam Holsatia
Gesloopt te Hamburg in 1928.
Gr.
Winston
De Frisia werd opgeleverd in 1909 door Kon. Mij De Schelde in Vlissingen aan de Kon. Holl. Lloyd.
7442 BRT, 5920 DWT. Lengte 128,31 meter Breedte 16,49 meter, Holte 10,44 meter.
2 triple expansiemachines op twee schroeven, 4600 ipk, snelheid 13 knopen.
Bouwprijs Fl. 1,841 605 ,
Verkocht aan de Hamburg Amserika Lijn in 1922, kreeg de naam Holsatia
Gesloopt te Hamburg in 1928.
Gr.
Winston
Hij die de zee bevaren wil
moet haar wel beminnen
anders heeft 't echt geen zin
aan 't zeemansleven te beginnen.
(uit Zilte Poëzie van Leo Bersee)
moet haar wel beminnen
anders heeft 't echt geen zin
aan 't zeemansleven te beginnen.
(uit Zilte Poëzie van Leo Bersee)
Hallo Frans,
Het passagierschip met de 4 schoorstenen, heet voluit; "Kaizer Wilhelm Der Grosse". Haar baasje heette Nord Deutscher Lloyd, ( tegenwoordig Hapag Lloyd ).
Het was het eerste passagierschip met 4 schoorstenen. Hierna zijn er nog 13 gebouwd, waarvan een Franse.
Ze is opgeleverd in 1897. In 1914 is ze tot zinken gebracht. Hiermee was ze het 1e passagierschip dat gedurende de W.O.I afborrelde.
m.v.g. Roy
Het passagierschip met de 4 schoorstenen, heet voluit; "Kaizer Wilhelm Der Grosse". Haar baasje heette Nord Deutscher Lloyd, ( tegenwoordig Hapag Lloyd ).
Het was het eerste passagierschip met 4 schoorstenen. Hierna zijn er nog 13 gebouwd, waarvan een Franse.
Ze is opgeleverd in 1897. In 1914 is ze tot zinken gebracht. Hiermee was ze het 1e passagierschip dat gedurende de W.O.I afborrelde.
m.v.g. Roy