Doxford Scheepsmotor

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jan Dikker

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door Jan Dikker »

Ook helemaal mee eens!

"Pette of"

Good goan

Jan

Wim Plukker
Berichten: 518
Lid geworden op: 03 sep 2006 17:02

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door Wim Plukker »

Theo,

Ik ben het helemaal met je eens maar "an end has a start".

Als je bij de eerste schermutselingen de angel er uit kan halen voorkom je een hoop narigheid en omdat de contacten hier welhaast per definitie virtueel zijn is dat veel moeilijker dan als je fysiek in het zelfde schuitje zit. Of de ambuggie bar in levende lijve kan binnenlopen.

Voor de rest afwachten, ik heb via een omweg nog wel contact met Harry.

M.v.g.

Wim
"Beauty is in the eye of the beholder"
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door v+d »

Theo, je eerste bericht heb ik met een glimlach gelezen. Klasse en zeer goed en precies op papier gezet.
Goed geschreven betekent helaas niet altijd, dat het goed gelezen en begrepen wordt.
Mij lijkt het nodig en wenselijk, dat Alfons gewoon even zijn verontschuldigingen maakt.

Zover ik weet vindt Harry, net als ieder van ons, het Kombuis een mooi en nuttig forum en geeft hij met veel plezier zijn bijdrages.
Als je bij herhaling voor joker gezet wordt gaat het plezier toch gauw over, daar kunnen we het snel over eens zijn.

Net als Harry heb ik ook wat commentaar gegeven op de Doxford problemen en onbegrijpelijke toestanden aan boord van sommige schepen waar deze motoren geinstaleerd waren.
Kommentaar geven op een bijdrage moet toch wel mogelijk zijn, anders wordt het wel erg eenzijdig en eentonig.
Ik betrap mijzelf erop niet meer op berichten van Alfons te reageren, dat kan toch nooit de bedoeling zijn.

Dus bij deze een oproep aan Alfons, wees een kerel en stuur Harry een uitleg en/of verontschuldiging voor jouw , naar ik hoop , onbedoelde
aanval op zijn persoon.
Ik mis helaas de schrijverskunde van Theo en zet het daarom maar even duidelijk hier neer, niet met de bedoeling er een uitgebreide discussie van te maken, maar meer als een poging om Alfons te bewegen iets te doen in de goede richting.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dit is voorlopig mijn laatste bijdrage hier - zie bericht elders.
Ik hou niet van discussies in de wandelgangen door middel van PB's en mails; dat kap ik gewoonlijk onmiddellijk af. Maar ik kreeg een mail van Alfons omdat hij hier niet meer kon reageren. Daar had ik begrip voor en die heb ik dus beantwoord.

Ik denk niet dat Alfons zijn verontschuldigingen zal aanbieden; dat had hij naar zijn mening al voldoende gedaan op pagina 112 van het topic "Scheepsdieselmotoren en Stoommachines" waar hij schrijft:
  • En tenslotte mocht ik tegen Harry en zijn fanclub wat te hard zijn van leer getrokken over zijn verhalen dan mijn welgemeende excuses.
Ik vind dat geen recht voor de raap verontschuldiging tegenover Harry en ik vind "Harry en zijn fanclub" bepaald denigrerend, maar mogelijk ben ik dan weer een te grote zeikert.

Het is niet mijn bedoeling om hier de hele mail van Alfons weer te geven, maar het volgende raakte ik me toch wel heel erg:

  • Geloof me, vele anderen storen zich eveneens aan de grootspraak van H.H en het vernederen van kennis van anderen.
[/i]
Dat zijn dingen waar ik Harry nooit op heb kunnen betrappen, maar het geeft wel de sfeer weer waarin we verzeild zijn geraakt. Ik word er een beetje moe van en daarom neem ook ik maar eens een lange time-out. Zet de patrijspoorten van de Kombuis eerst maar eens wijd open en de afzuigkap op volle kracht, dan klaart de lucht hopelijk snel weer op.

Tot later.
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door Cor Leliard »

Voor wat het waard is, ben het volledig met de vorige sprekers eens.
groeten uit een sneeuwwit Breda.
gr Cor
Il parle Il a parle
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Harry GROOTSPRAAK???? Ik zie dat meer als humoristische bijdragen, waar de H wtk uit belgie blijkbaar niet van gespeend is :oops:
Laat het asjeblief een beetje gezellig blijven op dit mooie forem......Een lid van de fanclub :wink:Mart.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door v+d »

Nou, nog een keer en dan moeten we maar weer over gaan tot de orde van de dag!
Wij zijn dacht ik allemaal fan van KOMBUISPRAAT en proberen er gezamelijk bijdragen aan te leveren.
Natuurlijk zijn de berichten van de een wat leuker of mooier om te lezen als de berichten van een ander.
Dat heeft m.i. ook met je persoonlijke interesses te maken en dat is maar goed ook.
Als het hier alleen maar over motoren zou gaan of over kompasjes of seinsleutels werd het gauw eentonig.

Het moet hier toch geen wedstrijd worden tussen twee Fanclubs en dat is het gelukkig ook niet.
Jos heeft een prachtig forum op poten gezet en laten wij het nu niet afbreken maar gewoon op koers houden zoals we dat vroeger ook deden met al onze verschillen , dwarse koppen en eigenwijze ideen.

Kom op met de sterke en nog sterkere verhalen of gewone verhalen uit het dagelijkse zeemansleven, velen onder ons zijn(bijna) aan de laatste torn bezig, we hebben geen tijd om ruzie te maken :wink:
Jos Komen (R.I.P)

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Dat heb je weer mooi gezegd, Jan! :-D
Humor tussen serieuze onderwerpen door is al 12 jaar typisch Kombuispraat.
Dit komt soms niet helemaal goed over bij bepaalde personen en om dit dan uit te leggen aan iemand die geen gevoel voor humor heeft is echt een Mission Impossible. :wink:
Onlangs had ik het ergens over tafelgesprekken.
Zodra er twee wtk's samen aan tafel zaten begonnen ze altijd meteen over klepzuigers en zuigerklepjes.
Daar probeerde ik aan boord altijd een stokje voor te steken door dan over het sexuele leven van een sprinkhaan in de Sahara te ouwehoeren of iets dergelijks. :)
Zoiets komt op Kombuispraat dus regelmatig voor en dat proberen we erin te houden. :wink:
Denis

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door Denis »

Inderdaad, ik ben opgegroeid tussen wtk's mijn vader was al jong HWTK bij van Geest, heb zelf als wtk gevaren , en met een beetje pech mijn zoon over een jaartje ook, als ik bij mijn ouders was ging het altijd over boten en dan het liefst over motoren de rest van de familie werd daar wel eens gestoord van. Fijne gasten,die machinisten, maar zet er twee bij elkaar en ze worden het nog niet eens over de kleur van een sinas appel.
En toch is het een mooi vak.

Gr
Denis
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door Roy »

Nou,.................. da's simpel...................: groen.................. :!: :|

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................


Plaats reactie