JR Shipping
MSC BATAVE 2005 herdoopt
De MSC BATAVE bouwjaar 2005, imonummer 9315018
van ms Elite Scheepvaartbedrijf C.V., Harlingen (JR Shipping B.V.)
in beheer varend bij Confeeder Shipping & Chartering B.V.
gebouwd bij J.J. Sietas Schiffswerft GmbH & Co. K.G. / 1245
(aanvankelijk als ELITE) is als HOLLAND MAAS BATAVE
op 22 december 2005 herdoopt als MSC BATAVE
voor charter bij Mediterranean Shipping Company (MSC)
is op 13 oktober 2007 in Hamburg herdoopt als ELITE
De MSC BATAVE bouwjaar 2005, imonummer 9315018
van ms Elite Scheepvaartbedrijf C.V., Harlingen (JR Shipping B.V.)
in beheer varend bij Confeeder Shipping & Chartering B.V.
gebouwd bij J.J. Sietas Schiffswerft GmbH & Co. K.G. / 1245
(aanvankelijk als ELITE) is als HOLLAND MAAS BATAVE
op 22 december 2005 herdoopt als MSC BATAVE
voor charter bij Mediterranean Shipping Company (MSC)
is op 13 oktober 2007 in Hamburg herdoopt als ELITE
JR Shipping trekt uit voorzorg order in
Harlingen -
Rederij JR Shipping in Harlingen heeft het contract met Volharding Newbuilding over de bouw van zes containerschepen ontbonden. Met de maatregel stelt de rederij het geld van particuliere investeerders veilig, aldus directeur Sander Schakelaar van JR Shipping.
Bijkomstigheid is dat de werf hiermee gered kan worden van de ondergang. De Volharding heeft al geruime tijd problemen om de zes orders van JR Shipping uit te voeren. De rederij is continu met bouwvertragingen geconfronteerd op de Turkse werf Um Deniz waarin De Volharding Shipyards participeert. Dit voorjaar maakte JR Shipping nieuwe afspraken met de Volharding. Over zowel nieuwe afleverdata als over een bouwrentevergoeding van 7,5 procent voor de investeerders in de schepen.
De afgelopen maanden blijkt de werf ook de jongste afspraak over levertijden niet te kunnen nakomen. "
Harlingen -
Rederij JR Shipping in Harlingen heeft het contract met Volharding Newbuilding over de bouw van zes containerschepen ontbonden. Met de maatregel stelt de rederij het geld van particuliere investeerders veilig, aldus directeur Sander Schakelaar van JR Shipping.
Bijkomstigheid is dat de werf hiermee gered kan worden van de ondergang. De Volharding heeft al geruime tijd problemen om de zes orders van JR Shipping uit te voeren. De rederij is continu met bouwvertragingen geconfronteerd op de Turkse werf Um Deniz waarin De Volharding Shipyards participeert. Dit voorjaar maakte JR Shipping nieuwe afspraken met de Volharding. Over zowel nieuwe afleverdata als over een bouwrentevergoeding van 7,5 procent voor de investeerders in de schepen.
De afgelopen maanden blijkt de werf ook de jongste afspraak over levertijden niet te kunnen nakomen. "
De ESPACE bouwjaar 2007, imonummer 9353759
in aanbouw voor Espace Shipping B.V., Harlingen
(JR Shipping B.V.)
bij Um Deniz Sanayi A.S., Kocaeli (Turkije) / 591
in opdracht van Volharding Shipyards B.V.
en waarvan de opdracht is vervallen in oktober 2007
wordt nu als BELUGA MODESTY in de vaart gebracht
door Beluga Shipping GmbH
en is volgens een bericht van 19 oktober 2007 in Trade Winds gaat het schip varen in charter bij Holland Maas Shipping
Gelezen TRADE WINDS
in aanbouw voor Espace Shipping B.V., Harlingen
(JR Shipping B.V.)
bij Um Deniz Sanayi A.S., Kocaeli (Turkije) / 591
in opdracht van Volharding Shipyards B.V.
en waarvan de opdracht is vervallen in oktober 2007
wordt nu als BELUGA MODESTY in de vaart gebracht
door Beluga Shipping GmbH
en is volgens een bericht van 19 oktober 2007 in Trade Winds gaat het schip varen in charter bij Holland Maas Shipping
Gelezen TRADE WINDS
Als ik de berichtgevingen rond deze nieuwbouw order eens op een rijtje zet, heeft J.R.Shipping de zaken toch netjes met Bodewes afgehandeld. Het had immers ook de ondergang van deze goed lopende scheepswerf kunnen worden.
Misschien toch nog een geluk bij een ongeluk. Volgens insiders op gebied van de internationale geld beurzen is het toch de verwachting dat de hoogtijdagen van de conjuctuur in 2008 al terug gaan lopen en vervolgens in een ijltempo gaan dalen. Pas in 2012 zal de economie weer gaan opkrabbelen.
Om nu in een tijd van recessie met dure nieuwbouw schepen op de markt te verschijnen...............
m.v.g. Roy
Misschien toch nog een geluk bij een ongeluk. Volgens insiders op gebied van de internationale geld beurzen is het toch de verwachting dat de hoogtijdagen van de conjuctuur in 2008 al terug gaan lopen en vervolgens in een ijltempo gaan dalen. Pas in 2012 zal de economie weer gaan opkrabbelen.
Om nu in een tijd van recessie met dure nieuwbouw schepen op de markt te verschijnen...............
m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Maersk Rauma.
Gebaut 1997 bei YVC Yssel Vliet Combinatie BV,Capelle Aan Den Ijssel/Niederlande,Baunr.269,ex Sea Nordica bis 2005,IMO 9136230,Rufsignal PCDA,GT 9191,DWT 13100,Länge 145,55 m,Breite 23,80 m,Tiefgang 8,78 m,Maschine mit 10560 Kw/14358 Ps,Geschwindigkeit 18,5 Kn,Containerkapazität 1050 TEU,Betreiber Maersk-Line (A.P.Möller-Maersk AS) in Kopenhagen/Dänemark,Manager JR Ship Management B.V. in Harlingen/Niederlande,Eigner Evidence Shipping BV/Niederlande.Fotografiert am 18.11.2007 im Kiel-Kanal,Richtung Kiel-Holtenau.
[foto: R.Bandholz.]
Gebaut 1997 bei YVC Yssel Vliet Combinatie BV,Capelle Aan Den Ijssel/Niederlande,Baunr.269,ex Sea Nordica bis 2005,IMO 9136230,Rufsignal PCDA,GT 9191,DWT 13100,Länge 145,55 m,Breite 23,80 m,Tiefgang 8,78 m,Maschine mit 10560 Kw/14358 Ps,Geschwindigkeit 18,5 Kn,Containerkapazität 1050 TEU,Betreiber Maersk-Line (A.P.Möller-Maersk AS) in Kopenhagen/Dänemark,Manager JR Ship Management B.V. in Harlingen/Niederlande,Eigner Evidence Shipping BV/Niederlande.Fotografiert am 18.11.2007 im Kiel-Kanal,Richtung Kiel-Holtenau.
[foto: R.Bandholz.]
Ongeveer 2 weken terug heeft JR bekent gemaakt
2 schepen bestelt te hebben bij de sietas werf in Hamburg.
Dit zullen schepen worden van 1403 teu.
Ze worden voortgestuwd door een MAN B&W.
oplevering 2009 of 2010.
verder zijn recentelijk de ELITE en ELAN verlengd met 45 voet, en hebben
nu een capacitiet van 1008 teu.
krgds pim
2 schepen bestelt te hebben bij de sietas werf in Hamburg.
Dit zullen schepen worden van 1403 teu.
Ze worden voortgestuwd door een MAN B&W.
oplevering 2009 of 2010.
verder zijn recentelijk de ELITE en ELAN verlengd met 45 voet, en hebben
nu een capacitiet van 1008 teu.
krgds pim
Re: JR Shipping
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
Re: JR Shipping
De Conceiver wachtend voor de sluizen van brunsbuttel;
De Elegance op weg naar de sluizen;
Ltrs L1
De Elegance op weg naar de sluizen;
Ltrs L1
Re: JR Shipping
Goedenavond Kombuisers,
Mag weer aan de bak op een 750 Teu-er van JR uit Harlingen. Dit keer de Energizer. Momenteel vaart het schip tussen de Canaries en Spanje heen en weer. Kan slechter dacht ik zo. Voordeel van deze dienst is het zogenaamde Spanish Host gebeuren. Dat betekent dat je een groot aantal europeanen aan boord moet hebben. De Russen en de Oekies vallen hierdoor dus af. Met een beetje geluk levert het vaak een leuk aantal Hollanders op. Zat hiervoor op de Evolution. Ook in een vergelijkbare dienst. Voordeel was dat als er minder lading was het schip ten anker ging, maar dat het charter wel gewoon doorliep. Was laatst al "lekker" weer, zal nu nog wel beter zijn .
Tot over een week of 8 maar weer.
Groeten,
Marco
Mag weer aan de bak op een 750 Teu-er van JR uit Harlingen. Dit keer de Energizer. Momenteel vaart het schip tussen de Canaries en Spanje heen en weer. Kan slechter dacht ik zo. Voordeel van deze dienst is het zogenaamde Spanish Host gebeuren. Dat betekent dat je een groot aantal europeanen aan boord moet hebben. De Russen en de Oekies vallen hierdoor dus af. Met een beetje geluk levert het vaak een leuk aantal Hollanders op. Zat hiervoor op de Evolution. Ook in een vergelijkbare dienst. Voordeel was dat als er minder lading was het schip ten anker ging, maar dat het charter wel gewoon doorliep. Was laatst al "lekker" weer, zal nu nog wel beter zijn .
Tot over een week of 8 maar weer.
Groeten,
Marco
- Bijlagen
-
- DSC7789 Evolution Ex-Sea Baltica
- DSC07789.jpg (45.14 KiB) 3664 keer bekeken
-
- DSC7882 Evolution Ex-Sea Baltica
- DSC07882.jpg (49.19 KiB) 3664 keer bekeken
-
- DSC7981 Energizer
- DSC07981.jpg (51.76 KiB) 3664 keer bekeken