Copyright ja of nee

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Ger Bauritius

Bericht door Ger Bauritius »

Bert, het is aan de inhoud van het boek en aan de buitenkant ervan niet te zien of de uitgever ten rechte of ten onrechte copyrights claimt. Dus als hij zegt dat het zonder zijn toestemming niet is toegestaan enzovoorts, dan is dat gewoon zo. Als je een copie maakt uit dat boek, en die op een site zet, dan moet je te voldoen aan zijn voorwaarden, welke dat ook zijn. Je hebt dan te maken met de copyright-gerechtigde van het boek; niet met die van de ansichtkaart. De uitgever van het boek heeft in dit geval wél te maken met de copyright-gerechtigde van die ansichtkaart.

Als jijzelf hetzelfde plaatje tegenkomt op een oude ansichtkaart op de rommelmarkt, dan heb jíj te maken met de copyright-gerechtigde van die ansichtkaart.

gr, Ger

Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Als je het zo stelt dan denk ik dat je gelijk hebt Ger.

Bert de Boer
arij
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 jul 2004 15:02
Locatie: goudswaard

Bericht door arij »

Bert het eerste copyright ligt bij de maker van de foto, in dit geval de uitgever van de ansigtkaarten. In het tweede geval (van het boekje) ligt bij de uitgever van dat boekje. Is die nog bekend?
Heb je de orginele kaart, dan kan je die denk zonder meer op het forum zetten. Je zal dan als je het netjes wil doen het jaar van uitgifte van die kaart en uitgever kunnen vermelden.
Als je een scan maakt uit het boekje denk ik dat je wel moet vermelden waar de afbeeldingen uitkomen.
Als het niet goed is hoor je van zelf of dat mag. Mag het niet dan kunnen ze je dwingen om die afbeeldingen te verwijderen.

gr arij
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Zag het boekje voor 6,50 bij sidonius (=nautiek.nl)
Dus voor de liefhebber snel er bij zijn


http://www.nautiek.nl/Sidonius/default. ... euro_.html

Bert de Boer
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Mocht het daar inmiddels verkocht zijn, dan kun je het even verderop vinden.

Voor US$ 18,15 (€ 15) kun je het hier kopen:

Jean-Louis Boglio Maritime Books
Contact: Jean-Louis Boglio or Janet Boglio
Address: P.O. Box 72, Currumbin, QLD, Australia, 4223
Homepage: http://www.maritimebooks.com.au
E-mail: boglio@maritimebooks.com.au

:D
shipwis
Berichten: 602
Lid geworden op: 22 jul 2004 13:19
Locatie: rotterdam

Bericht door shipwis »

bij die Boglio heb ik indertijd ook 'ns 'n boek besteld,
mijn conclusie; 'n héél betrouwbaar adres,
echt aan te bevelen, zeer correcte behandeling,
ik had wat moeite met mijn creditcard nummer,
géén probleem, ze sturen eerst 'n invoice, ........betalen,
klaar is kees, binnen 2 weken boek in huis, geweldig !!!
pete
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Copyright ja of nee

Bericht door jacko »

Misschien iemand interesse .
Deze zijn nu online te bekijken.

http://resources.huygens.knaw.nl/retrob ... w=homePane

is even uitzoeken hoe het werkt, maar dan heb je ook wat.

Groeten
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Copyright ja of nee

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

-------------------------------
Mooie boeken. Ik heb ze al veertig jaar in de boekenkast staan - nou ja negenendertig om precies te zijn.
Dat was in de tijd toen uitgevers zich nog aan een dergelijke uitgave durfden te wagen. Toen de uitgevers nog eens iets weggaven, want ik kreeg ze in 1978 cadeau van De Boer Maritiem om te gebruiken bij de vertaling van wat in het Nederlands de Encyclopedie van de zeilvaart werd. Geen flauw idee wat ze toen moesten kosten. Ze werden me door een auto van de uitgeverij in Delfzijl thuisbezorgd. Nu kosten ze op boekwinkeltjes tussen de 30 en 200 euro voor alle vier de delen. De Encyclopedie van de zeilvaart heb je voor een tientje.

Ik grijp nog maar zeer zelden naar deze boeken, maar voor iemand die bijvoorbeeld een scriptie moet maken over het onderwerp, zijn ze nog steeds prachtig. Nog niet eens zo lang geleden haalde ik er voor een stukkie hier op Kombuispraat waardevolle gegevens uit over de sociale toestanden op de Nederlandse koopvaardij in de eerste helft van de twintigste eeuw. Als je zoiets onderhanden hebt, is het natuurlijk mooi als je ze digitaal kunt inkijken.
Wim Plukker
Berichten: 518
Lid geworden op: 03 sep 2006 17:02

Re: Copyright ja of nee

Bericht door Wim Plukker »

Afgelopen weekend door mijn dochter meegetroond naar de laatste 2e hands boekenwinkel hier in Alkmaar aan de Ritsevoort. Door de uitbater werd ik op verzoek meegenomen naar de afdeling maritiem en daar vond ik een puntgave uitgave van deze Maritieme Geschiedenis der Nederlanden en ondanks de forse prijs toch maar meegenomen. Dit verlof dus weer genoeg om te lezen.

M.v.g.

Wim
"Beauty is in the eye of the beholder"
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Copyright ja of nee

Bericht door Allen »

@Wim, toch niet onderstaande serie?

Maar ja, er gaat NIETS boven een papieren uitgave. :-D

LINK >>> http://resources.huygens.knaw.nl/retrob ... w=homePane

Als je de link hebt aangeklikt kan je rechtsboven eventueel als PDF downloaden.

Maritieme Geschiedenis001.JPG
Maritieme Geschiedenis001.JPG (358.01 KiB) 3194 keer bekeken
Grtn @Allen


Plaats reactie