Ferries
Re: Ferries
Net een paar dagen terug van een rondreis Java-Bali.
Op het oversteekje heb ik wat pontjes gefotografeerd.
Bij deze een paar voor de liefhebbers.
René
Op het oversteekje heb ik wat pontjes gefotografeerd.
Bij deze een paar voor de liefhebbers.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Re: Ferries
Deze Deense Nekselofaergen zal wel voor het zelfde doel gebruikt worden om van Hafsnø op Seeland naar het het eilandje Nekselø met haar 24 vaste bewoners te varen
groeten
jan van der Pluijm
De La Olga vaart voornamelijk bezoekers aan het natuurpark Doñana de Rio Guadalquivir over vanaf Guia (Sanlucar de Barrameda.
Met het strand als terminal.groeten
jan van der Pluijm
Re: Ferries
Uit de digitale Leeuwarder Courant:
Amelanders willen eigen veerdienst opzetten
De tekst:
Een vijftal Amelander ondernemers wil in april 2029 de veerdienst tussen Holwerd en het eiland voor zijn rekening nemen met een eigen rederij.
In dat jaar wordt de concessie voor de veerdienst hoogstwaarschijnlijk Europees aanbesteed. De ondernemers vrezen dat de veerdienst dan ten prooi zal vallen aan spelers die ,,puur voor eigen financieel gewin’’ gaan.
Om mee te kunnen doen aan de aanbesteding hebben de ondernemers zich na twee jaar plannen maken verenigd in een stichting: de Amelander Veerdienst.
Veerdienst als TESO
De ondernemers willen met hun Amelander Veerdienst een dienst naar voorbeeld van de TESO tussen Den Helder en Texel opzetten. ,,Die biedt vrij lage tarieven en de bevolking heeft inspraak'', aldus voorzitter Jur de Vries. ,,Als Amelanders kunnen we nu niets doen aan de problemen.''
De Vries, tevens eigenaar van transportbedrijf Ridder&De Vries, wijst onder meer op de problemen met de vaargeul, waardoor de huidige dienstregeling regelmatig te maken heeft met grote vertragingen. ,,Het eiland maakte zich sterk voor een vijfkwartiersregeling maar de reder ging hier niet in mee. Wij willen juist luisteren naar de bevolking. Een betrouwbare veerdienst is ons belangrijkste doel.''
Als het eiland zelf de veerdienst in handen heeft, denkt De Vries dat Ameland ook sterker staat in Den Haag. ,,We verwachten dat we meer bereiken als we een eenheid zijn. Nu hoort men van het eiland en van de reder verschillende standpunten.''
Duurzaam varen
De werkgelegenheid moet in de plannen van de ondernemers zoveel mogelijk op het eiland blijven, de dienst moet onafhankelijk zijn van het getij en er moet zo duurzaam mogelijk worden gevaren.
Er lopen inmiddels gesprekken met investeerders. ,,Enkele rederijen toonden zich al geïnteresseerd om ons advies te geven maar ook om financieel bij te springen.'' Ook sluit De Vries niet uit dat de Amelander Veerdienst gaat samenwerken met Wagenborg.
Amelanders willen eigen veerdienst opzetten
De tekst:
Een vijftal Amelander ondernemers wil in april 2029 de veerdienst tussen Holwerd en het eiland voor zijn rekening nemen met een eigen rederij.
In dat jaar wordt de concessie voor de veerdienst hoogstwaarschijnlijk Europees aanbesteed. De ondernemers vrezen dat de veerdienst dan ten prooi zal vallen aan spelers die ,,puur voor eigen financieel gewin’’ gaan.
Om mee te kunnen doen aan de aanbesteding hebben de ondernemers zich na twee jaar plannen maken verenigd in een stichting: de Amelander Veerdienst.
Veerdienst als TESO
De ondernemers willen met hun Amelander Veerdienst een dienst naar voorbeeld van de TESO tussen Den Helder en Texel opzetten. ,,Die biedt vrij lage tarieven en de bevolking heeft inspraak'', aldus voorzitter Jur de Vries. ,,Als Amelanders kunnen we nu niets doen aan de problemen.''
De Vries, tevens eigenaar van transportbedrijf Ridder&De Vries, wijst onder meer op de problemen met de vaargeul, waardoor de huidige dienstregeling regelmatig te maken heeft met grote vertragingen. ,,Het eiland maakte zich sterk voor een vijfkwartiersregeling maar de reder ging hier niet in mee. Wij willen juist luisteren naar de bevolking. Een betrouwbare veerdienst is ons belangrijkste doel.''
Als het eiland zelf de veerdienst in handen heeft, denkt De Vries dat Ameland ook sterker staat in Den Haag. ,,We verwachten dat we meer bereiken als we een eenheid zijn. Nu hoort men van het eiland en van de reder verschillende standpunten.''
Duurzaam varen
De werkgelegenheid moet in de plannen van de ondernemers zoveel mogelijk op het eiland blijven, de dienst moet onafhankelijk zijn van het getij en er moet zo duurzaam mogelijk worden gevaren.
Er lopen inmiddels gesprekken met investeerders. ,,Enkele rederijen toonden zich al geïnteresseerd om ons advies te geven maar ook om financieel bij te springen.'' Ook sluit De Vries niet uit dat de Amelander Veerdienst gaat samenwerken met Wagenborg.
Re: Ferries
Vandaag in de Leeuwarder Courant:
Rederij Doeksen wil lang parkeren in Harlingen op zich nemen
De tekst:
Rederij Doeksen is ‘zeer geïnteresseerd’ in de exploitatie van het lang parkeren in de veerhaven van Harlingen.
De parkeerterreinen worden nu nog uitgebaat door zelfstandige exploitanten. De gemeente Harlingen wil het lang parkeren openbaar aanbesteden. Onlangs nog kondigde Van Meurs - één van de huidige exploitanten - een rechtszaak aan tegen de gemeente om dat te voorkomen.
‘Veel passagiers beschouwen het lang parkeren als onderdeel van hun overtocht en gaan er vaak al vanuit dat het lang parkeren door Doeksen wordt geëxploiteerd. De kwaliteit van de parkeerdiensten heeft dan ook een direct effect op de kwaliteitsbeleving van de veerdienst’, aldus de rederij.
Doeksen heeft een zogeheten incidentele conclusie tot tussenkomst ingediend bij de rechtbank. Op deze manier wil het bedrijf partij worden in de rechtszaak die op dit moment dient tussen de gemeente en Van Meurs.
Rederij Doeksen wil lang parkeren in Harlingen op zich nemen
De tekst:
Rederij Doeksen is ‘zeer geïnteresseerd’ in de exploitatie van het lang parkeren in de veerhaven van Harlingen.
De parkeerterreinen worden nu nog uitgebaat door zelfstandige exploitanten. De gemeente Harlingen wil het lang parkeren openbaar aanbesteden. Onlangs nog kondigde Van Meurs - één van de huidige exploitanten - een rechtszaak aan tegen de gemeente om dat te voorkomen.
‘Veel passagiers beschouwen het lang parkeren als onderdeel van hun overtocht en gaan er vaak al vanuit dat het lang parkeren door Doeksen wordt geëxploiteerd. De kwaliteit van de parkeerdiensten heeft dan ook een direct effect op de kwaliteitsbeleving van de veerdienst’, aldus de rederij.
Doeksen heeft een zogeheten incidentele conclusie tot tussenkomst ingediend bij de rechtbank. Op deze manier wil het bedrijf partij worden in de rechtszaak die op dit moment dient tussen de gemeente en Van Meurs.
Re: Ferries
Gisteren was ik in Arnhem. Even op de kade gekeken.
Er vaart een aandoenlijk pontje, het pontje Stadsblokkenwerf
René
Er vaart een aandoenlijk pontje, het pontje Stadsblokkenwerf
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Re: Ferries
René dat lijkt verdacht veel op een nieuw gebouwd bootje van een platenpakket van Euroshipservices uit Heerewaarden, zoals onze sleper maar dan een maatje groter.
Re: Ferries
Kan zo maar Jan, zoals bekend heb ik er geen verstand van.
Ik vond het gewoon een lief bootje en gezien de klandizie denken er meer zo over.
Bootje was net weg en de volgende passagiers kwamen al aanlopen.
René
Ik vond het gewoon een lief bootje en gezien de klandizie denken er meer zo over.
Bootje was net weg en de volgende passagiers kwamen al aanlopen.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Ferries
Ferry boot (bus) tussen Cabedelo - Lucena (Pb) Brasil over de Paraiba rivier
Re: Ferries
+/- 14.00 uur motoren gestart STENA HOLLANDICA vertrekt weer richting UK.