Ferries

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
ronny

Bericht door ronny »

Zag die klote fery='Prinses Margriet' .
Die kwam ik laatst nog tegen op de selat sunda toen we onderweg waren van Tanjung-priok naar Dampier.
Moest bijna nog voor die gek uitwijken en precies op het smale gedeelte van de straat maar gelukkig voor mij ging hij aan de kant.
Heb er dus helaas geen foto van stond er ook niet bij stil en had mijn camera niet op de brug.
Zal de volgende keer toch even beter opleten.

Gebruikersavatar
Akwanaut
Berichten: 2292
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:40
Locatie: Oud-Beijerland

Bericht door Akwanaut »

Begin april 2006 gespot door Dhr. Franssens (Vroon), de Kartenegara, de ex Prinses Margriet van de PSD.

Afbeelding

Afbeelding

Groet Frank
Groet Frank
Gebruikersavatar
Akwanaut
Berichten: 2292
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:40
Locatie: Oud-Beijerland

Bericht door Akwanaut »

Het huidige Voetveer Vlissingen Breskens v.v., de Prinses Maxima.

Afbeelding

Groet Frank
Groet Frank
Bram

Bericht door Bram »

:D Hoi Wim ,ja tegenwoordig is het Cisk beer ook lekker, In de begin jaren 70 hadden (waar nu ook Cisk gebrouwen wordt) een Brouwerij op het Malta genaamd Farsons,en die hadden een uitermate lekker biertje gemaakt van Hopleaf {hopbladeren}waar bij ons de volgende toast op gemaakt werd,omdat het wel moedermelk leek

All The Breast from Farson

Groets Bram :D
Afbeelding
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Van Harry G.Hogeboom

Hallo Jos,

Ik ben opgegroeid " bie de punte in Olst oaver d'n Iessel" en moet denken aan de "Veermannen" van mijn jeugd ; Bijsterbosch en de Weert " In Memoriam" ( Veerpont = punte)
De beste kerels trokken hun haren uit hun hoofd als we d'r aankwamen om de diverse cholerestreken uit te halen, zoals b.v. met een partijtje opgeblazen fietsbanden aan de fiets om hem drijvende te houden, met een pestgang van de veerstoep af OVER de pont met een rotgang het water in.

Het Blauwe bootje is het onlangs weer geopende voetveer van Veessen naar Fortmond.
Hier wat plaatjes.
MVG HH

Olsterveer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Voetveer-Veessen-Fortmond

Afbeelding

Afbeelding
Joop Kieviet (RIP)

Ferries

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Hier nog een oudje de veerboot Vlissingen-Harwich van de Stoomv.Mij. Zeeland het stoomschip "Mecklenburg" uit 1922

Afbeelding

Groetjes Joop
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

ISABELLA . Stockholm-Turku.
Afbeelding
[T.Bjorklünd.]
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Op de digitale zolder gevonden.

Afbeelding


Afbeelding


Bert de Boer
Bob

Veerboot Beatrix Hvh-Harwich

Bericht door Bob »

Weet iemand wat er van de Beatrix (HvH-Harwich) geworden is. Ik heb het schip kort na de komst van de Discovery nog gezien in Amsterdam, waar ze werd klaar gemaakt voor Italie. Daar zou ze tussen het vaste land en Sardinië en/of Corsica gaan varen. Ik vermoed dat ze inmiddels gesloopt is want het is toch al een jaar of 18 geleden dat ze verkocht werd.

Groeten
Bob.

p.s.

Het bekend opschrift bij een veerhuis:

Hier zet men koffie, over en af
Pluijm

Bericht door Pluijm »

Vaart als Stena Baltica op de dienst Gdyna/Karlskrona volgens Fakta om Fartyg www.faktaomfartyg.com.
groeten
Jan van der Pluijm


Plaats reactie