Bowditch 2002

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Plaats reactie
Theo Horsten (R.I.P.)

Bowditch 2002

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Vandaag ontving ik hem van Amazon: de Bowditch 2002 Bicentennial Edition. Dat is tenminste een zeevaartkundeboek. Alles bij elkaar, mooi overzichtelijk en duidelijk, geen flauwekul. Prachtig als je de stoffige kennis weer eens wil opfrissen al heb ik die natuurlijk nooit meer nodig. :wink:

Bij Amazon in Amerika besteld, en dan kost hij, inclusief verzendkosten, US$45,34, dat is € 37,50. Dat pakket komt dan uit Duitsland, maar wil je hem bij Amazon Duitsland bestellen, dan hebben ze hem daar niet.

Ben je zo dom bent om hem, zonder even verder te kijken, bij Amazon in Engeland te bestellen, dan betaal je maar liefst £64,95 wat omgerekend toch mooi €96 euro is!

Zo is het met veel dingen bij Amazon. uitkijken, dus.

Maar het is een prachtig boek.

Leo Starrenburg

Bericht door Leo Starrenburg »

Theo,

ze bieden een 'package deal' aan met Dutton's Nautical Navigation. Is dat de moeite waard, m.a.w. is dat boek iets ?
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Leo, mijn Dutton's is van 1985 en hoe de nieuwste uitgave is, weet ik dus niet, maar ik heb hem in die jaren vrijwel niet gebruikt. Mooi boek, daar niet van, maar naast de Bowditch is het toch aardig dubbelop. Let wel: als ik nu nog actief was, wilde ik ze beide hebben. nu is alleen de Bowditch voor mij meer dan voldoende.

Maar waar vind jij die package deal dan? Ik zie hem nergens. Wat vragen ze voor Dutton's?

Ik zie nu trouwens dat ze op Abebooks voor een tweedehands Dutton's uit 1981 nog 75 dollar en meer durven te vragen! De mijne is een Taiwanese kopie - niet van echt te onderscheiden - die in Kaohsiung iets van 10 dollar kostte. :D
Leo Starrenburg

Bericht door Leo Starrenburg »

Michel Tuithof

Bericht door Michel Tuithof »

G'dag,

www.irbs.com/bowditch

Voor de versie van 1995.

mvgr, Michel
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ik zal wel niet goed kijken, maar ik zie ook daar nog steeds geen package deal, Leo. Geeft verder ook niet. De nieuwste Dutton's kost bij Amazon USA 34 dollar. Dat is niet te veel.

Michel de Bowditch 2002 staat ook helemaal online. Die vind je hier: http://pollux.nss.nima.mil/pubs/pubs_j_ ... ml?rid=187


Plaats reactie