Ongelofelijk wat hier allemaal te lezen is:
• De beslissing om naast elkaar te slepen is genomen op grond van de beschikbare sleper die een dubbele sleep niet aankan. En in tandem zou
betekenen in bedrijf stellen van 1 van de te slopen schepen (=kosten)
• De superintendent krijgt de zak en de boel wordt uitgesteld waarbij hij geen kans krijgt om zijn werk (concept plan) over te dragen. In
december gaat een trainee er mee door, ervan uitgaande dat het concept een uitgewerkt en goedgekeurd sleepplan is.
• Een andere sleper komt beschikbaar die wel een dubbele sleep aan kan maar het plan/concept wordt niet heroverwogen.
• Beknibbelen op de spullen (10e hands en te kleine Yokohama fenders) en die ook nog zo bevestigen dat de boel wel moet breken.
• Schattig zijn ook de banden die ze aan de brugvleugels bevestigen.
• Bemanning krijgt het sleepplan (in feite nog steeds een concept) niet aan boord vanwege communicatie problemen.
• Ze improviseren dan maar adhv een sleepplan voor een soortgelijke maar wel enkele sleep
• En wat denk je hiervan: ”The crew continued to experience problems with receiving emails and updating the SPOS2 , and they therefore relied
on the master retrieving weather forecasts on his personal mobile phone when the ships were within reception reach of a mobile signal.”
• Na 36 uur tegen elkaar rammen borrelen ze beide af in de buurt van Ushant. Pas 10 minuten voordat de eerste kapseist, hebben ze aan boord
door dat het fout gaat.
• Dit klinkt heel mooi: “However, the crew strongly identified themselves with the company’s image of being industry frontrunners and capable
of solving difficult and novel tasks.”
Ik had Maersk Supply Service A.S. als bedrijf altijd hoog staan maar na dit verhaal kijk ik daar toch wel anders tegenaan.
M.v.g.
Wim