Roeiboottocht van Harry G.H. over de IJssel

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Joop.O.H.

Bericht door Joop.O.H. » 19 aug 2007 23:12

Hi Leo

Ik heb nog wat foto's gevonden van je legendarische reis voor de KNRM.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr.Joop

Harry G. Hogeboom

KNRM

Bericht door Harry G. Hogeboom » 20 aug 2007 13:05

Hallo Leo- Joop et all,

Leo allereerst bedankt voor " de stand van zaken", da's weer een end in de goeie richting en uiteraard sluit ik me bij je woorden aan:

" Kombuizers, gokkers en andere bijdragers :lol: :-D :wink: en dadduh ge bedankt zijt dah weetuh gij"

Pilsje bij de finish.

Die foto's van Leo z'n roei-tocht zijn wel "Inspirerend" , ik zie me "in gedachten" al op de steiger staan " ergens een end voorbij Kampen" maar ja "alles op sien tiet" :wink:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Leo Starrenburg
Contacteer:

Bericht door Leo Starrenburg » 21 aug 2007 22:55

Joop,

dank je wel voor die foto's !

Het is alweer een tijdje geleden, had ze al een hele tijd niet meer gezien. En zo mooi op maat, dan hoef je tenminste niet "te schuven" :-D :-D

Ben nog steeds aan het roeien met het kleine bootje en hoop ook met Harry mee de IJssel af te varen , neem dan weer een radiobaken mee om de reis voor iedereen op Internet te kunnen zetten.

Doed me goed weer wat van je te lezen Joop, ook de hele hartelijke groeten van Karin en de meiden !

m vr groet, Leo.
"Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic."

Leo Starrenburg
Contacteer:

Bericht door Leo Starrenburg » 25 aug 2007 10:00

Beste Kombuizers,

de nieuwe tussenstand:

3600 Euro !!!

Dank aan LLoyd's Register North America Inc namens Harry en de KNRM !

m vr groet, Leo.
"Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic."

Harry G. Hogeboom

Lloyd's Register North America Inc.

Bericht door Harry G. Hogeboom » 25 aug 2007 14:46

Hallo Kombuis,

Ik wist uiteraard al een poosje, zoals hier ook vermeld, dat dit er "an zat te komen" maar NU staat het dan "op de Giro".
Dit is wat je noemt "een opsteker" van de Hoofdsponsor:

Lloyds Register North America Inc.

voor niet minder dan 1000 Euro van een wereld-organisatie met als "slogan"

Life Matters

En op de een of andere manier hebben die vrijwilligers van de KNRM een zelfde "slogan"
Het is dus een waar genoegen om na "40 jaar in de business" met deze
" KNRM-Roeiboottocht-Geld Inzamelaktie" ( da's een mooooi woord!) een kleine bijdrage te kunnen leveren via en met behulp van de lezers/bezoekers van Kombuispraat.
For the sake of my Canadian-North American sponsors and supporters I'll change lingo and like to express publicly my appreciation for this significant contribution of 20% of the "Set Goal" of the project; to some Senior people in Lloyds Register North America:

Bud, Peter and Tim , MANY Thanks :-D :-D

Met de " Toegezegde bijdrage" van Erik en Frans van zo'n "pakweg 150 Euro" ( da's afhangkelijk van de brandhout en hooi prijzen :lol: !!) is dus de 4000 Euro " IN Zicht" en moeten we nog "Zeg 1250" euro om het in 2006 gestelde doel te halen.

Terwijl ik er "in principe" op tegen ben " om me rijk te rekenen" lijkt me dit een haalbare zaak.

Bij deze dus nogmaals een buitengewoon hartelijk bedankt aan alle supporters, klein en ietsie groter. Terwijl de bovengenoemde bijdrage uiteraard niet voor een ieder is weggelegd gaat het met deze zaken "om de spirit" en NIET om de grootte van het bedrag en zijn het TOCH:

" De Kleintjes die het um doen"

Volgend jaar, zo om deze tijd, hopen we de jongens van de KNRM een cheque aan te bieden, die ze ongetwijfeld nuttig zullen gebruiken voor een "uitrustingsstukkie" die zeer gelegen komt gedurende een donkere nacht ergens in de toekomst:

" Wanneer het waait dat het rookt" en WIJ ons nog eens weer omdraaien in onze kooi!!!

En dadduh ge, met z'n allen, bedankt zijt!!
MVG HGH.

Bram

Bericht door Bram » 25 aug 2007 22:30

:-D Hoi Harry , Leo en kombuisers :

Dit is natuurlijk weer een mooi bedrag,en ik ben blij dat we de goede kant op gaan,heel toevallig kwam ik in ons oude familie archief nog wat boekjes en foto`s tegen,ook over tijden waar zelfs dit bedrag niet genoeg was voor diegene die achter bleven als er redders niet thuis kwamen van hun reddend werk.(bij gevoegde foto materiaal)

geld inzamelen voor de KNRM is dus altijd nodig ,om te zorgen dat ze alle mogelijke outfit spullen kunnen kopen die er nodig zijn en voldoende reserve(gelukkig is dat aanwezig)om als het moet een hoop te vervangen als er veel verloren is gegaan aan mensen {niet te vervangen met geld}maar wel om de nabestaanden vooruit te helpen en materiaal.

Laten we hopen dat deze ramp van 1921 zich niet herhaald,we kunnen heel veel,en de KNRM heeft de modernste apparatuur ,en de manschappen zijn goed tot optimaal beveiligd,en dat moeten we zo houden !!!!

De zee geeft ,maar ze neemt nog veel meer!

Afbeelding

Groets Bram :-D

p.s Ik hoop dat het voor iedereen leesbaar is.

Wybe-M3
Contacteer:

Bericht door Wybe-M3 » 30 aug 2007 12:20

Bram schreef: p.s Ik hoop dat het voor iedereen leesbaar is.
Anders even kijken op http://media.dorusrijkers.nl/album80

Daar staat deze pagina ook, evenals een bijbehorende pagina.

De tekst is ook overgetiept en kan m.b.v. je browser eventueel vergroot/verkleind worden (Met Firefox via View-Text Size)

Arie Hazebroek

Bericht door Arie Hazebroek » 30 aug 2007 17:03

Van een buurman kreeg ik vanochtend deze 9 ansichtkaarten, alle met een maritiem tintje.
Aan de postzegels die er op zitten te zien stammen ze uit de jaren 20 en 30 van de vorige eeuw.
Ik mag ze verkopen en de opbrengst is uiteraard voor de roeiboottocht.
Wie heeft er wat voor over, liefst in één koop.
Gr. Arie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bram

Bericht door Bram » 02 sep 2007 12:53

:-D hoi kombuisers

beelden zeggen meer dan woorden!

Afbeelding

Nog een fijne Zondag verder

Harry G. Hogeboom

Logos

Bericht door Harry G. Hogeboom » 02 sep 2007 14:58

Hallo Bram et all,

Die " Logos" was kennelijk een soortement Missieschip, liep daar in 1988 op de rotsen, :cry: iedereen kwam er af en wrak ligt er kennelijk nog.
MVG HGH.

Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs » 02 sep 2007 17:46

Hij ligt er nog ( wáár zijn mijn duikspullen :roll: 0

http://travel.webshots.com/photo/293966 ... 4447pQpsJZ

Bram

Bericht door Bram » 02 sep 2007 22:05

:-D Hoi Harry en Ton

Ton er zit een pbtje in je bus.

Hier nog even wat ik heb kunnen vinden over de Logos zoals ze was als Umanak

Afbeelding

Afbeelding

Het was inderdaad een missie schip,als ik de info terug gevonden heb zal ik daar wat uitgebreider op ingaan.

Laatst gewijzigd door Bram op 02 sep 2007 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs » 02 sep 2007 23:49

Bedankt Bram :-D :-D
Ik heb je pbtje gelezen; details volgen nog.

Arie Hazebroek

Bericht door Arie Hazebroek » 04 sep 2007 21:49

DE KAARTEN ZIJN VERKOCHT VOOR € 10,--
De koper bedankt.

Gr. Arie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding[/quote]

Wybe-M3
Contacteer:

Bericht door Wybe-M3 » 04 sep 2007 23:19

Dit weekend wordt op Terschelling de 100e verjaardag van de allereerste motorreddingboot ter wereld gevierd.
Tevens wordt een 107 jaar oude roeireddingboot herdoopt nadat ze tussendoor zo'n 60 jaar als (prachtig) zeiljacht heeft gefunktioneerd.
Tussen de roei/zeilreddingboten en de motor/zeilreddingboten (men vertrouwde de motoren niet zo en veel motorreddingboten hadden in het begin ook nog een serieus zeilplan (De Brandarissen, de Dorus Rijkers, enz.)) door heeft men ook nog even geprobeerd met stoomreddingboten te werken. In Hoek van Holland hebben er 2 gelegen. Een daarvan vaart, nu als ms, nog steeds!
Geroeid is er in Nederland tot 1950 (Noordwijk).

Voor meer informatie over de festiviteiten op Terschelling komend weekend: http://www.museumreddingboot of http://www.dorusrijkers.nl/forum/read.php?2,1827

Een foto van de roeireddingboot Secretaris Schumacher die dit weekend weer in oude glorie herdoopt gaat worden:

Afbeelding

zo zag ze er als zeiljacht YOS uit:

Afbeelding

En dit is de oudste motorreddingboot ter wereld, de mrb Jhr. Mr. J.W.H. Rutgers van Rozenburg:

Afbeelding

Jammer dat dhr. H.G.H. dit weekend wrs niet op Terschelling aanwezig kan zijn om enige training te ondergaan.

Die eerste mrb voer trouwens in het begin met 6 extra roeiers uit. Ze vertrouwden de motor niet (en wrs terecht in die tijd). De roeidollen zijn nog aanwezig (je kunt ze op de foto zien)
Laatst gewijzigd door Wybe-M3 op 05 sep 2007 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Bram

Bericht door Bram » 04 sep 2007 23:26

:-D

Mooi stukje Wybe als je meer van die soort verhalen en foto`s heb,dan lijkt het me leuk om dit af en toe op Harry zijn topic te zien.

Bij voorbaat mijn dank.

Plaats reactie