Roeiboottocht van Harry G.H. over de IJssel

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Roeiboottocht van Harry G.H. over de IJssel

Bericht door Harry G. Hogeboom »

@ ALL,

Ik meen te kunnen stellen dat de 2008 Roeitocht over de Ijssel ten bate van de KNRM een financieel success is geworden- was iets van 5000 Euro als ik me goed herinner. Inmiddels zijn er drie jaren verstreken en ik speel....let wel "speel" met de gedachte om deze tocht in 2012 te herhalen met als doelstelling wederom fondsen voor de KNRM te verwerven.

Deze notitie heeft alleen de bedoeling om interesse te peilen via Kombuispraat en te kijken of er ook " meeliggers" zijn die eventueel willen assisteren met het "opzoeken van sponsors" en/of een bijdrage willen leveren in de kosten OF andere goede idee-en hebben???. Op dit moment ga ik er van uit dat Jos Komen geen bezwaar zal hebben om Kombuispraat als " communicatie medium" te gebruiken, maar laten we eerst maar eens de reacties afwachten.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Roeiboottocht van Harry G.H. over de IJssel

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Harry schreef:was iets van 5000 Euro als ik me goed herinner.
€ 5757,57
Doen!
Dan gaan we voor 7575,75
Jos Komen (R.I.P)

Re: Roeiboottocht van Harry G.H. over de IJssel

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Dit is een loffelijk streven, Harry. :)
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Roeiboottocht van Harry G.H. over de IJssel

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Dit is een loffelijk streven, Harry
Hallo Jos, Theo,..........laten we nog maar niet opgewonden raken, voorlopig is het "een streven" en laten we het loffelijk er nog maar eventjes uit. Ik ben er de vorige keer o.a. achter gekomen dat er " veel meer bij komt kijken" dan je in eerste instantie denkt......ook wat betreft de onkosten. Ik heb er best aardigheid in om het " nog een keer te doen".......maar ik moet eerst eens kijken of ik wel een "kantoor-ploeg" heb... :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Re: Roeiboottocht van Harry G.H. over de IJssel

Bericht door Jos Linders »

Hier nog maar een foto'tje van de vorige roeitocht, aankomst in Olst.
P1000868b.jpg
P1000868b.jpg (110.04 KiB) 3399 keer bekeken
Maar toen was je wel jonger. :-D :oops:

Groetjes, Jos2.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Roeiboottocht van Harry G.H. over de IJssel

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Maar toen was je wel jonger
Hallo Josdos...

"Damn the torpedoes Jos!!!" :lol: ...doe je mee???ik zal een hoop " sponsor verkopers" nodig hebben, Meneer Horsten in Griekenland heeft medegedeeld dat er deze keer Euro 7575,75 op tafel moet komen :lol: :lol: EN we hebben slechts 1 jaar voorbereiding...ik ben achter de schermen bezig om een "team" in elkaar te spijkeren en bedenk dat het geen slecht idee zou zijn om jou aan te stellen als " Exclusief Manager- representative-agent voor Nijmegen en verre omstreken" :lol: :mrgreen:

Tekent U NU maar even op het gestippelde lijntje...... :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Roeiboottocht van Harry G.H. over de IJssel

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Het was Zondag 8 Juni 2008...........met de befaamde wijsheid van achteraf was dat toch wel een unieke en bijzondere dag tijdens de Roeitocht over de Ijssel......als je zo het e.e.a. in overweging neemt. De aankomst in Olst werd opgepoetst door het muziekkorps, de Deventer Roeisloep, toespraak door de Burgermeester, aanwezigheid van familie, vrienden, oud collega's en opgevolgd met een receptie in het vroegere " watering hole" ex Cafe Boeve aan de Veerweg.

Denis Lagarde heeft kans gezien om dat in een schilderij te kwasten en heeft zelfs m'n vader in z'n toendertijd unieke catamaran geschilderd op een plekkie op de rivier waar hij toen in 1933 voer, daarmee 75 familie jaren op de Ijssel overbruggende.

" Gezicht op Welsum langs de Ijssel, zomer 1933-2008"
Bijlagen
IJsselRoeitocht-zomer-2008-Olst.JPG
IJsselRoeitocht-zomer-2008-Olst.JPG (49.74 KiB) 3008 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Roeiboottocht van Harry G.H. over de IJssel

Bericht door Allen »

@Paul schreef op "Het Spoor"
Patru schreef: 10 aug 2020 22:21 Toch zie ik vaak op zondagmorgen de Hattemse Roeivereniging met de sloep stroomopwaarts gaan.


Ut neefie van @Harry G. - @Harry C. (RIP)- schreef toentertied op pagina 3 van onderstaande link al:
H.C. Hogeboom (RIP) schreef: 07 jun 2006 20:09 Hallo Mannuh,

Uiteraard begin ook ik nu het idee te krijgen dat het er echt van gaat Koomuh, maar er steekt mijns inziens toch nog een klein addertje onder het gras. Ik herinner mij de Ijssel als een behoorlijk snelstromende rivier.
Anders gezegd stroomafwaarts stelt eigenlijk niks voor en zeker niet voor zo'n grote en door de wol geverfde kerel als H.G.H. te H.
Het lijkt me dan ook dat we onze bijdrage fors verhogen als hij de ballen heeft de andere kant op te roeien, want dan ben je een echte vent.


Hoe zien jullie dat?

Groeten,
Harry


Voor diegene die niet helemaal up-to-date zijn van de perikelen van ene @Harry G.
>>> viewtopic.php?f=1&t=1443&hilit=roeitocht



Begon ut toenteried niet met onderstaand schuitje?
Schuitje van Harry G...JPG
Schuitje van Harry G...JPG (106.43 KiB) 668 keer bekeken
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Roeiboottocht van Harry G.H. over de IJssel

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Begon ut toenteried niet met onderstaand schuitje?
Tjaa....Allen....da's ook alweer 14 jaar terug in het " roeiwater van de Ijssel"...die nog steeds behoorlijk stroomt. Dat deed ie vroegaah ook al...en zeker als het hoog water was en veeel wind gecombineerd met " jeugdige overmoed" THEM were the days.
Bijlagen
Bijna onder een vrachtschip! Een gijp en de hele handel omgelazerd.
Bijna onder een vrachtschip! Een gijp en de hele handel omgelazerd.
HH-1963.jpg (136.35 KiB) 634 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Roeiboottocht van Harry G.H. over de IJssel

Bericht door peelander »

Harry G. Hogeboom schreef: 11 aug 2020 15:34 Tjaa....Allen....da's ook alweer 14 jaar terug in het " roeiwater van de Ijssel"...die nog steeds behoorlijk stroomt.

Bijna onder een vrachtschip! Een gijp en de hele handel omgelazerd. :lol: :lol: :lol:
Deja vue. Alleen op een andere rivier: de Oude Maas thv Barendrecht :oops: :oops: :oops: .
groeten
Jan van der Pluijm


Plaats reactie