Roeiboottocht van Harry G.H. over de IJssel

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Harry,

Het is inderdaad die mooie boot uit Kampen. Maar laat je niet belazeren, ondanks dat er twee stoommachines instaan, staat er ook een motor in waarop gevaren wordt. Die drijft n.l. een schroef aan die op hartschip zit. De twee buitenste zijn, meen ik, gewoon verwijderd..............
Ik heb de "Succes" n.l. een jaar of 8 geleden bij Metz in Urk op de helling zien staan...................

m.v.g. Roy

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14448
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Mooie boot uit Kampen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Roy,

Tja, "de mens'n willen nu eenmaal een beetje belazerd worden kennelijk.

Nu ik toch met je aan de praat ben, krab eens achter je oor'n betreffende je support voor de KNRM inzamelaktie "as je net FF niks te doen hebt" :wink:
DEze beriggies helpen overigens fantastisch om "boven an de blz. te blijven"
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Allright Harry, boven aan de blz. dus.

Tja, het is wel een beetje een gewetens vraag hoor !.
Na dertien jaar in Zwolle gewoond te hebben en jaren later nog eens 1,5 jaar op De Zande, Kamperveen, mag ik wel zeggen iets met de IJssel te hebben.
De discussie om in een roeibeutien d´n Iessel af te zakken lijkt mij een wonderschoon idee. Per slot van rekening is het gewoon de mooiste rivier van Nederland. Dat kan lang en kort gedraaid worden, maar is gewoon een feit.

De financiele support naar de K.N.R.M. is op eerste zicht natuurlijk een nobel streven. Als ex sleepboot en bergingsmens kijk ik echter wel met een scheef oog naar de Reddingsmaatschappij. Ze slepen en bergen me even teveel bootjes en schepen. Zo is al een hoop partikulier bergings initiatief naar de kloten geholpen.
Ik weet dat ik hier gelijk ` een hele rits roeiboten mee losgooi`, maar, het moge bekend wezen dat ik graag voor m´n mening uitkom...........
De K.N.R.M. is er om mensenlevens te redden. Daar zijn ze trouwens verrekte goed in !. De schepen zijn echter voor de bergers.

Als je commentaar leverd moet je natuurlijk ook met een alternatief komen. Welnu, die is er.
Ik opteer voor de Prins Hendrik Stichting in Egmond aan Zee.
Kunnen ze die ouwe pikbroeken nog eens een borreltje geven..............

Ziet hier, waarde Harry, dit is eigenlijk een beetje de reden waarom ik me aanvankelijk een beetje afzijdig gehouden heb. Toch heb je kans gezien om me uit de tent te lokken !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

Prettige voortzetting van deze, in Holland, bloedhete dag, m.v.g. Roy
Gerard

//

Bericht door Gerard »

,,Ze slepen even te veel bootjes en schepen" ,,schepen zijn voor de bergers" Roy leg dat eens uit? Ik dacht altijd in mijn onnozelheid dat de diverse afdelingen van de KNRM-en alleen mensen in nood van schepen en jachten afhaalden, doen zij ook aan berging???? Gr.Gerard.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Gerard,

Ja, helaas maar al te waar. Er worden jachten losgetornd of stomweg de haven binnengesleept. Het is in het verleden ook vele malen gebeurd dat ook beroepsvaartuigen zo "even geholpen" werden.
De verzekeringsmaatschappijen vinden het allemaal ook wel prima. Het kost ze immers geen lor !.
Als de nood werkelijk aan de man is en een groter schip voor de ondergang behoed moet worden, dreigt het probleem dat er domweg geen sleepboten meer beschikbaar zijn.
Vandaar mijn kritische noot !.

m.v.g. Roy
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14448
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Die Mooie Iessel

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Roy,
Ziet hier, waarde Harry, dit is eigenlijk een beetje de reden waarom ik me aanvankelijk een beetje afzijdig gehouden heb. Toch heb je kans gezien om me uit de tent te lokken !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Nou da's een hele mooie volzin, ik wist helemaal NIET dat je IN de tent zat :wink: dus ik had OOK geen idee dat ik je d'r uitlokte :wink: Maaaaar u je d'r TOCH uit bent geKoomuh waardeer ik je eerlijkheid.

Als ik persoonlijk naar de verschillende "reddingsstatistieken" van de KNRM kijk dan ben ik al verschillende malen van plan geweest om mijn jaarlijkse kontributie in te trekken omdat die jongens tegenswoordig veeeeel drukker zijn met "halve zolen van bootjesmannuh" te redden dan de beroepsvaart waar WIJ ons bij betrokken voelen. ( En nu begeef ik me doelbewust NIET op jouw terrein van "bergingsklussies")

ECHTER, ik heb m'n jaarlijkse kontributie NIET ingetrokken (tot nader order!) om de stomeenvoudige reden dat :

1) Ik wil het kindje NIET met het badwater weggooien.
2) Ik buitengewoon respecteer dat die jongens van de KNRM zich NIET door de omstandigheden van slag af laten brenegen EN gewoon "blijven doen wat ze al genaraties doen"

MENSEN HELPEN EN REDDEN ZONDER VRAGEN TE STELLEN.

Ik heb een buitengewoon respect voor kerels die naar zee gaan "als de rook van het water komt" en geen jachtverhalen ophangen!

Dat soort mensen mogen dan van mij OOK zelf weten wie ze wel en wie ze niet willen redden en of ze daar dan wel of NIET wat voor willen rekenen.
(Het is m.i. duidelijk dat de tijden niet al te ver weg zijn dat de klungel op het zeilplankie dat door helicopters en reddingsboten van zee wordt gehaald een fikse rekening krijgt, maar daar bemoei ik me nu FF niet mee!)

OOK kan ik me voorstellen, als ik zelf redder zou zijn, dat het verdomd moeilijk is om niet hier en daar iemand uit de stront te halen en z'n bootje naar binnen te slepen, ALS je d'r toch net bent!!
Het lijkt me verrekt moeilijk om dan te zeggen: Tja da's jammer, we nemen jou wel mee, maar voor je mooie bootje moet je de wegenwacht maar bellen!! :wink:

DUS ze hebben mijn support, hetgeen ik alleen maar kan uitdrukken in "praatjes" maar die vulden OOK al mijn tijd "GEEN GAATJES"

Vandaar dat ik, naast mijn jaarlijkse getrouwe "afkoopsom van mijn geweten" tracht een paar extra Euro's op te scharrelen , om wellicht voor een paar van die jongens een of ander piko bello stukkie "uitrusting" te kopen, WAT dat weer, hopelijk, verschil uitmaakt als:

DE ROOK VAN HET WATER KOMT.

ik probeer je niet te overtuigen, maar nu je toch je tent uitkwam Roy, denk nog eens na voor die jongens van de KNRM :wink:

Ik, roei alleen maar op m'n gemakkie die mooie Ijssel van m'n jeugd af!!
En Loek gaat mee om te voorkomen dat ik verzuip zegt ie! :wink: :wink:
Maar daar is ie dan ook een ouwe collega voor!!!

Staan we toch weer "boven an de lijst" bedankt!! :wink:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

OEI!!!!

Bericht door K.Brouwer »

Hallo Gerard,

Pasop!!!!! Het ijs wordt nu wel heel erg glad... :lol: .

Wat nu altijd een heikel punt is tussen de bergers en KNRM is dat de
KNMR die jachies vaak naar binnen sleept. Dat is omdat ze dat makkelijker vinden om in (slecht weer of niet) die mensen eerst over te laten stappen op de reddingsboot en dan dat jachie aan "de berger"over te laten die dan de verzekering wat lichter gaat maken. Dit alles met alle respect voor beiden! Daarom doneert de "jachtverzekering"ook altijd een substantieel bedrag jaarlijks in de KNRM bijdragepot. De KNRM vraagt dus
nooit een "reddings of sleeppremie". Als ik b.v. als particulier met m'n
zeilbootje met hulpmotor ook zoiets zou doen ( noem dit alleen als voorbeeld!!!) beginnen ze ook al te mekkeren omdat zij zichzelf professioneel vinden en jij jezelf "als particulier" HIER NIET MEE TE BEMOEIEN HEBT.... (kortom...jij was ze te snel af en dat kunnen die mannen niet hebben :twisted:

Ik weet het...ongewild toch weer een bootje losgegooid...maar Gerard
nu weet je hoe de vork in de steel zit.

Groeten,K.Brouwer.
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Ahoy Roy. Dat is heel duidelijk. Dit valt onder de ,,oneigenlijke taken" zoals een twintigtons ladderwagen van de brandweer laten uitrukken, met vijf man, om een stomme kat van dak te halen. Ik heb gezegd dat ik als Harry vóór eind mei de IJssel afroeit ik een enveloppe zal overmaken, en daar blijf ik ook bij, maar nou ik dit weet zal ik dus GEEN jaarlijkse contribuant worden. Gr.Gerard. (En de complimenten voor Uw schoon Nederlands!)
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14448
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

BIJ dragen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Heren Kombuizers,

Ik weet het ik weet het, het is nog lang geen 2008 en als jullie willen dat ik AL mijn verkooptruckjes uit de doos haal om van jullie een bijdrage "los te lullen" DAN zal het er van moeten Koomuh, maaaaar om nou Gerard, die een geregistreerde supporter IS, nog te proberen "om te lullen" HIER, DAT wordt me toch te gortig KB!!! :lol: :wink: :shock:

Gerard "hep z'n hart op de tong, MAAAAAR hij hep een HART" :wink: :wink:
Willen jullie daar even an denkuh asteblieft! :wink:

IK heb HULP nodig, jachtverhalen bedenken kan ik OOOK!!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14448
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Standvastigheid

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Gerard,

Ik waardeer je standvastigheid, vooooor eind Mei was dat een "dubbele bijdrage???"???????????? :wink: :roll: :cry: :lol: :shock: :D

OF hep ik dat verkeerd begrepen en komt mijn "IN haligheid boven water?"


Laaaaa je nie omlulluh!! :wink:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie