Roeiboottocht van Harry G.H. over de IJssel

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Doekjes van Bram

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Bram,

Ik had er NIET aan gedacht en daarom des te mooier dat jij er WEL aan dacht EN het hier spontaan voorsteld en DIT vindt ik nou een "gaaaaaf idee" ( gaaaf is een woord dat nog niet in deze zin bestond toen ik naar het westen ging en pas onlangs heb geleerd!!! :wink: )

Je zou kunnen overwegen om "Ijsseltafereeltjes" te schilderen, maar da's van later zorg en geheel jouw zaak uiteraard, ik kan je wel een paar lokatie tips geven van heb ik jouw daar, maar ik ben natuurlijk niet de enigste die de rivier goed kent!
Wat betreft de inzet van je doeken moeten we eerst nog maar eens even goed over praten "achter op dek" want DAT worden "Speciale Historische Minneboo's" DAT heb ik al bekeken en die zijn poen waard!!

Bram ik vindt dit een geweldig idee en dit wordt zeker een niet onaanzienlijke bijdrage voor "de KNRM pot"

Als jij zo nog een enkele "kwastfiguur" kan be-invloeden, mij hebbie, ik vind dit nogmaals "een gaaaaf idee"
Alvast m'n hartelijke dank voor je enthousiasme.
Neem nog een slokkie kouwe thee, daaar ga je "scherp van zien" :wink:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Poen voor de KNRM

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Jos,

Ik denk dat dit in principe iets kan worden waar, om nu maar eens in het Engels over te gaan, waar ik anders beslist op teug'n ben zoals je weet:

" We can have our cake AND eat it too"

Ik verwacht een dezer dagen uitsluitsel over "ut beuttien"

Ik denk ook zomaar dat als "Kombuizers" bijdragen "naar vermogen" dat vooral "in de spirit van de KNRM" is.
Dit hele gebeuren heeft in feite niks met poen te maken het is "de spirit" van de "Redder aan de wal" die wij als oud zeevarenden toch wel goed begrijpen.
Het is nu eenmaal zo dat in deze wereld alles tegenswoordig geld kost en DAT er dan ook moet komen, maar wat voor mij vooral belangrijk is in zo'n situatie als dit IS dat we als een stelletje "vogels van diverse pluimage" maar allemaal met een liefde voor schepen EN de zee een kleine bijdrage leveren (wellicht naast onze routine bijdrage's) aan die personen die "Nog steeds hun leven in de waagschall stellen" en uitrukken als de bel gaat!! ZONDER vragen te stellen.

Het is dus UITERMATE belangrijk als dit inderdaad door "Kombuispraat" kan worden gedragen EN

"Alle Eurotjes tellen" lijkt me zo. :wink:

Daarnaast ben ik gewoon van plan om met een bootje de Ijssel af te roeien voor een dag of 5 EN tegelijkertijd wat Poen voor de KNRM bij elkaar te slepen "as't FF kan"; feitelijk niks meer en niks minder.

Dus het "KISS" principe waar ik al jaren een groot voorstander van ben toegepast:
" Keep IT Simple Stupid"
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

We moeten eens nadenken over een thema voor deze tocht. Het gaat in de eerste plaats om de roeiers. Schilderende en musicerende kombuizers zouden mee kunnen varen op een volgboot (bijv. op zo'n wat ik noem fietsenschip). Onderweg zijn er tal van mogelijkheden te schilderen (Doesburg, Hattem Anton Pieck en Voermanmuseum), te musiceren, te zingen en theater te maken. In Zwolle en Deventer klinkt het geweldig onder de bruggen. De voormalige steenfabrieken liggen ook op unieke plekjes en bieden tal van mogelijkheden. Ik denk dat er veel meer ideeen onder de Kombuizers leven die de moeite waard zijn. Het moet een hele happening worden waarbij we ook het unieke van Kombuispraat naar voren kunnen brengen. Het is maar een suggestie.
Anne
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Beetje roeien.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Anne,
"Alle Eurotjes tellen" lijkt me zo.

Daarnaast ben ik gewoon van plan om met een bootje de Ijssel af te roeien voor een dag of 5 EN tegelijkertijd wat Poen voor de KNRM bij elkaar te slepen "as't FF kan"; feitelijk niks meer en niks minder.

Dus het "KISS" principe waar ik al jaren een groot voorstander van ben toegepast:
" Keep IT Simple Stupid"
Tja Anne, als jij een "Happening" wil organiseren dan heb ik daar geen moeite mee, de Ijssel is niet van mij (anders had ik het verkocht voor een mooi prijssie!) mijn idee staat redelijk omlijnd hierboven en als er idee-en zijn die bijdragen tot het vermeerderen van de pot voor de KNRM, praaaachtig lijkt me zo.
We zullen zien hoe het een en ander zich ontwikkeld.

Tja die dooie hoek van snelvarende schepen, vroeger peddelde ik "om de schipper te pesten" vlak voor de kop langs OF net onder de draad door van een sleep, vlak voor de kop van't schip en stonden de schippers met de bezem aan dek te schelden naar "die rotjongens" NOU weet ik dat die kerels OOK met het hart in de strot stonden te kijken of die rotapen niet onder het schip terecht waren gekomen, maar daar dacht je toen niet an.

Zullen we nou maar niet meer doen. :wink:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

Al zwemmend aan boord klimmen. Uitkijken voor de lamme arm. Pesterige schippers hadden het potdeksel/bestek geteerd liep je als een zebra de rest van de dag rond.
Anne
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

Slamat Tidur Harry,
Door al twee jaar van te voren een roeitocht aan te kondigen lok je natuurlijk wel uit dat Kombuizers gaan meedenken over een meer aangeklede tocht. Een combinatie met de jaarlijkse reunie is misschien ook wel een optie. In 2008 zijn er wellicht ook weer meer Kombuizers in de Vut of met pensioen. (Jos is dan inmiddels verhuisd naar Termunterzijl of beheerder op IJsseloog). Trouwens af en toe worden er in de IJssel ook zogenaamde drijfpartijen georganiseerd. Een mannetje of 25 laat zich dan in een zwembroekie meedrijven met de stroom.
Moi,
Anne
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Planning.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Anne,

Da's toch prachtig iedereen kan OF wel OF niet meedenken en van alles en nog wat organiseren, en da's werkelijk "Piko Bello" wat mij betreft; ik heb mijn eigen bedoelingen denk ik duidelijk gemaakt en "meeliggers" OF "vaarders" die willen assiteren om "geld in de KNRM pot te krijgen" zijn van harte welkom.

Gezien het feit dat ik zelf "een pikheetje verder naar het westen zit" hou ik me dus wel sjaakies betreffende zaken waar ik "niks an kan regelen" want anderen "moeten het dan doen" :wink: :roll:

EN, zij die het doen willen, moeten het dan ook maar bedenken; b.v. een Kombuishappening en dan ook regelen; voor mij is dat op afstand al moeilijk genoeg als ik besluit door te gaan met die KNRM 5000!!

" Geld inzamelen voor de KNRM" EN " Kombuisactiviteiten in welke vorm dan ook" zullen elkaar vast niet bijten maar de 2e neemt misschien wel van de 1e weg???? denk ik zomaar en DAT was dus niet mijn doel.
Ik heb tijd nodig, omdat ik gewoon niet "om de week" in de buurt ben en OOK andere verplichtingen heb, om m'n bootje en betreffende "handel en wandel" voor elkaar te krijgen EN dat kombineer ik dan met andere bezoeken laat 2006 of misschien in 2007. Vandaar Mei 2008.
Ook kom ik niet naar Nederland dan, om een week "in de rondte te rennen" maar "om de Ijssel af te zakken" en "als het FF kan wat geld in de KNRM pot te krijgen" onder het mom van "DAT zou leuk zijn"
(Hopelijk met wat hulp van beknijsde KNRM inzamelaars, maar dat hoor ik binnenkort verwacht ik)

Zo'n voorstel zoals van Bram, dat is "op afstand" een beetje te co-ordineren, zonder dat de hele wereld op de kop gaat staan EN draagt poen bij aan de KNRM.

Verder sta ik niemand in de weg OF ben nergens op tegen en OOK niet per se VOOR, want ik ben al druk genoeg zoals ik dat nu aan zie komen.

En zooooo is't geKoomuh!! :wink:

Wat mij betreft wordt het gecombineerd met een "Kombuishappening" in welke vorm dan ook "aan het einde" van de rit, als ik op m'n rug ergens in een weiland bij het Keteldiep een grote kouwe pils kan drinken en hup bootje op de kar en naar huis; aan het begin van de rit "mot het allemaal nog maar gebeur'n"

Maar ik ben niet de persoon die "de happening optuigd" ik zal er wel aan meedoen als ik er toevallig net ben!!

Leo z'n tocht was ook heel eenvoudig wat "aankleding betreft" maar leverde OOk flink poen voor de KNRM op en dat sprak mij best an, via de huidige elektroniek is er vast wel een regelmatige verbinding te ritselen en/of positie bepaling OF weet ik veel op de zaak wat op te soepen, maar dat lost zich dan allemaal wel op.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Ahoy Harry :shock: :shock: :shock:

Ik ben ECHT serieus :D :D Bovendien kun je niet zomaar ongetraind dagen roeien, daar MOET je op oefenen; OOK JIJ OOK IK. anders eindigt het hele avontuur met zoveel spierbeschadigingen, dat je een serveerster nodig heb om het biertje an je lippen te zetten :shock: en het zelfde meissie zal je "aftappie" boven de pot moeten houden, omdat je DIE ook niet meer kan tillen 8)
Maar wat betreft die tocht; het is altijd een wedstrijd, maar dan met je zelf, en ondergetekende vaart graag "met je op" :D :D

groetjes Ton
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

Aye, Aye Harry. Tandje terug.
Anne
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Om me gemakkie

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Ton, Anne, Kombuis,

Ik ben in voldoende staat van fitheid om "op me gemakkie" de Ijssel af te roeien, maak je geen zorgen met "het bier an de lippen krijguh"

Een goed idee Ton.
Ik hoop binnenkort "mien beuttien" te hebben en dan "regelen we verder"
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie