Maritiem op TV

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Ruud (R.I.P.)

Re: Maritiem op TV

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Hans,
No sweat, het gebeurt regelmatig dat leden af en toe een foutje maken, en dan zijn wij[Moderators] ervoor om dit te corrigeren, daar zijn wij voor, en gelukkig maar, anders zouden er "tig" topics per dag bijkomen :)
Inderdaad is ARTE een aparte zender die ook ik niet dagelijks kijk, maar zo af en toe als er een interessante Franse film is kijk ik, ook heb met regelmaat gekeken, naar Spaanse uitzendingen over de Flamenco, en met veel genoegen, want dat leef je ook weer in 'the good 'ol days' :wink: .
Ook ik ben blij dat ik in die 'goede ouwe tijd' gevaren heb, ik zou mij geen raad weten op de huidige scheepvaart, ja tijden veranderen, en af en toe maar goed ook :!:

Gebruikersavatar
renirie
Berichten: 383
Lid geworden op: 20 jan 2008 18:51
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: Maritiem op TV

Bericht door renirie »

nu op tv, nostalgie net.
Hollandse havens.

mvg,

Hennie
keep on ringing the bells
Beer 55

Re: Maritiem op TV

Bericht door Beer 55 »

Aardig filmpje over de scheepswerf de schelde,
wordt vanavond uitgezonden om 18.30 bij omroep zeeland
met terug kieke maar het is noe al te bekieke. :wink:

http://www.omroepzeeland.nl/trugkieke#.T1C3evXQCSo

Grt Ton.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Maritiem op TV

Bericht door gerard tenerife »

Voor de gene die Engelse TV kunnen ontvangen, channel 5, vanavond "Inside The Titanic" The point of view of those below decks. heel wat anders dan de film.
mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Maritiem op TV

Bericht door Bob R.I.P. »

Op 7 en 8 april bij Geographical Magazin documentaire over de Titanic.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Maritiem op TV

Bericht door jdbvos »

Oost, west...ook best
Beer 55

Re: Maritiem op TV

Bericht door Beer 55 »

Bron Omroep Zeeland.

OOST-SOUBURG - De tv-documentaire 'De Schelde - Vergeten Trots' van Omroep Zeeland wordt zondag uitgezonden door de VPRO. Het programma Andere Tijden is om 21.15 uur te zien op Nederland 2.

De documentaire vertelt de geschiedenis van de Scheldewerf in Vlissingen en laat oud-medewerkers aan het woord. De documentaire duurt 27 minuten en is gemaakt door Margot Schotel, die bij Omroep Zeeland werkt
Evert Sikkema
Berichten: 995
Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07

Re: Maritiem op TV

Bericht door Evert Sikkema »

Vroeger verveelden de mensen zich ook wel aan boord van de passagiersschepen, vooral op de lange reis van 3 weken naar Nederlandsch Indië. Daarom was een orkest(je) aan boord, werden dansavonden georganiseerd, kinderjuffrouwen hielden het 'jonge grut' bezig, er werd gesjoeld, er was een zwembad, er werden balspelen beoefend enz. enz.
Maar dat was nog niks bij het vermaak op de huidige cruiseschepen.
Die lijken meer op een varende Efteling, of een overdekt winkelcentrum.
Ik stel me zo voor dat er mensen aan boord zijn die gedurende de cruise niet eens gemerkt hebben dat het schip vaart.
Wie dat wat lijkt moet vanavond om kwart over negen (21.15) vooral naar TV EEN (België I) kijken:

Koppen XL

Op cruise na de ramp

Reportageprogramma met het beste en spraakmakendste uit het internationale aanbod.

Je zou denken dat de tragische ramp met de Costa Concordia begin dit jaar het cruisetoerisme zou doen kelderen, maar niets is minder waar. Want ook deze vakantie hebben weer tienduizenden toeristen ingescheept op een of andere cruise. Cruises blijven waanzinnig populair. Wij varen vanavond mee met het grootste en wellicht meest luxueuze passagierschip ter wereld. Met zijn 360 meter lengte is deze 225.000 ton wegende mastodont een heuse varende stad en dat is goed voor een kostenplaatje van liefst één miljard euro! Maar voor dat astronomische bedrag is voor de 6000 opvarende passagiers dan ook alle luxe aanwezig. Uniek zijn zeker de ijsschaatspiste, een heuse surfbaan, de zeventig meter hoge death ride en een klimmuur. Maar ook de subtropische binnentuin, een basketbalveld en uiteraard de verschillende zwembaden en restaurants aan boord worden door de cruisetoeristen zeer gesmaakt. En die verblijven in een van de 2700 cabines, de ene al wat luxueuzer/duurder dan de andere. Om al die mensen op hun wenken te bedienen staan zo'n 2000 personeelsleden dag en nacht voor hen klaar. Maar de man waar iedereen mee op de foto wil staan is de kapitein.

groeten
Evert Sikkema

_________________
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Maritiem op TV

Bericht door jdbvos »

Vanmiddag (31-7) 13:20 NL2 "De berging van de Koersk"
Oost, west...ook best
Evert Sikkema
Berichten: 995
Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07

Re: Maritiem op TV

Bericht door Evert Sikkema »

Vanmiddag na de Indië herdenking:
Hell ship's naar Flores en de Molukken:

http://www.tv-visie.nl/inhoud/nederland ... nos_53090/

groeten
Evert Sikkema


Plaats reactie