Maritiem op TV

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Wybe-M2

Re: Maritiem op TV

Bericht door Wybe-M2 » 31 mei 2006 14:21

Bob schreef:Vanavond 30 mei om 21.25 uur Ned 3 het programma "Klootwijk aan zee."
Het gaat over IJmuiden en vis.
De uitzendingen zijn later ook te bekijken op www.klootwijkaanzee.nl

roy
Berichten: 10529
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door roy » 20 jun 2006 12:32

Even inhaken op Klootwijk aan Zee.
De "Chistoffel" is gebouwd als "H.D.245"/ "De Vrouw Martha".
Bouwwerf Ton Bodewes, Franeker, bouw no: F 17.
Eigenaar was R.Post & Zn.
Ze heeft 2 x een Deutz gehad, t.w.; 290 pk en in 1969 een van 460 pk.
Ze is tussendoor ook nog eens verlengdvan 20,03 m. naar 24,47 m.
Vanaf juli 1976 uitsluitend in de sportvisserij.
In 1991 verkocht voor de recreatie vaart aan K.Teerenstra te Den Helder.
In 1996 een Caterpillar als hoofdmotor.

m.v.g. Roy

Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2102
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek » 03 jul 2006 09:02

Onderstaand bericht kreeg ik pas gisteravond te zien.
Heeft iemand het filmpje over de Willem Ruys soms opgenomen ?
Ik heb een jaar op de Willem Ruys gevaren en zou het filmpje graag hebbben of in ieder geval graag zien.
Gr. Arie.

Voor de belangstellenden/

VOOR DE LIEFHEBBERS:

Goeden Morgen Allemaal,

Bij toeval stuitte ik op een filmpje vd Willem Ruys

uit het Maritiem Museum te Rottjeknor.


Druik op : Omroep Zeeland
wellicht vinden er vandaag nog herhalingen plaats
ik heb helaas geen gids van deze omroep.

>> http://www.kanalenkiezer.nl/ <<

Gebruikersavatar
Stavenuiter
Berichten: 1914
Lid geworden op: 22 jul 2004 15:00
Locatie: Enkhuizen

Bericht door Stavenuiter » 04 sep 2006 20:44

Discovery
6/9
10:00 - Super Structures, Panama Canal
Het was de uitdaging van de eeuw: de aanleg van een kanaal dwars door Panama dat de Atlantische Oceaan met de Stille Zuidzee zou verbinden. Er waren ruim 100.000 arbeiders nodig.
7/9
10:00 - Super Structures, World's Biggest Oil Platform
Het Hibernia boorplatform in de Noordzee is het grootste bouwproject dat ooit door de mens is gerealiseerd. Per dag wordt een hoeveelheid van één miljoen vaten olie opgepompt
13/9
15:00 - Extreme Machines, Diving Deep
Over de vele manieren waarop de mens heeft geprobeerd onder water te kunnen kijken. Van een eenvoudige duikuitrusting tot een technisch hoogst gecompliceerde onderzeeboot.
14/9
15:00 - Extreme Machines, Hovercrafts
Een hovercraft is verreweg de meest flexibele vorm van vervoer. Hij wordt dan ook voor zowel militaire als civiele doeleinden ingezet

Groet Nico.

Gebruikersavatar
Stavenuiter
Berichten: 1914
Lid geworden op: 22 jul 2004 15:00
Locatie: Enkhuizen

Bericht door Stavenuiter » 04 sep 2006 21:01

National Geografic
The Sea Hunters: Force Z

In de kristalheldere wateren van de Zuid-Chinese zee liggen de onberoerde wrakken van twee gigantische oorlogsschepen - HMS Prince of Wales en HMS Repulse. Duik in de geschiedenis van deze wrakken.
Ook te Zien

4 september, 22.00 uur

5 september, 1.00 uur

11 september, 15.00 uur

Megastructures: Megabridges Denmark To Sweden

Reis van Denemarken naar Zweden over 's werelds langste brug in zijn soort, de Oresund, die de kaart van Scandinavik radicaal verandert. Volg het project en zie hoe de unieke, 16 kilometer lange verbinding tot stand komt.



Ook te Zien

6 september, 23.00 uur

7 september, 2.00 uur

9 september, 15.00 uur

9 september, 22.30 uur

10 september, 2.00 uur

10 september, 19.00 uur

11 september, 3.00 uur

13 september, 15.00 uur

Seconds From Disaster: Fire On The Star

In 1990 brak 's ochtends brand uit op een Scandinavische veerboot, toen de meeste passagiers sliepen. Velen werden overvallen door de rook en kwamen om. Onderzoekers proberen te achterhalen of het opzet of een ongeluk was.



Ook te Zien

7 september, 14.00 uur

7 september, 21.00 uur

Tanker Time Bomb

In 2002 scheurde een olietanker voor de Spaanse kust. De kapitein wilde naar rustiger wateren varen, maar de Spaanse overheid liet het schip naar open zee slepen. Al snel brak het schip in tweeën.



Ook te Zien

15 september, 18.00 uur

16 september, 0.00 uur

Groet Nico.

Gebruikersavatar
richard
Berichten: 184
Lid geworden op: 13 aug 2004 09:43
Contacteer:

tv

Bericht door richard » 05 sep 2006 10:46

hallo.

voor wie digi tv heeft ,op vpro geschiedenis .
zenden de hele week d
docus uit over de scheepvaart waaronder kpm
de karel doorman een leven op etc etc en een docu over verolme.

groet richard
Stil going strong

Bram

Bericht door Bram » 07 sep 2006 15:17

:D Hoi Wim,Nico en andere kombuisers ,ik heb vandaag deze topic maar even geschoond van de oude berichten over het tv gebeuren wat dus niet meer relevant is op het ogenblik.
Personelijke berichten, powerpoints of info over filmpjes blijven natuurlijk op de topic staan.
De planning is dat ik het 1x per maand schoonmaak,dan blijft ook deze topic leesbaar en up todate.
Groets Bram :D

Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5225
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Bericht door Wim van der Moolen » 30 okt 2006 21:33

Hallo iedereen,
voor degenen die het etalagekanaal van Casema kunnen ontvangen wordt met regelmaat een oude Polygoonfilm van de eerste reis van de walvisvaarder 'Willem Barendz' uitgezonden. Ik zit er op dit moment naar te kijken. Het sluit mooi aan op het geschrift dat Bram op Kombuispraat gezet heeft.
Groeten, Wim.
Eat your pie, before you die !

Gebruikersavatar
Stavenuiter
Berichten: 1914
Lid geworden op: 22 jul 2004 15:00
Locatie: Enkhuizen

Bericht door Stavenuiter » 25 dec 2006 20:48

Voor wie nog trek heeft

21:00 - Deadliest Catch Special "“ Best of Season I
Een twee uur durende special vol actie waarin de gevaren, avonturen en rampen van de krabvissers uit de eerste serie worden herleefd.

Discovery vanavond

Woensdag
19:00 - Oil, Sweat and Rigs, The Witch Queen and the Abyss
Ontmoet de mannen die Amerika van brandstof voorzien. Het Midland-boorplatform slaat los van zijn ankers en raakt op drift in de Golf van Mexico.
Donderdag
19:00 - Oil, Sweat and Rigs, MARS - Getting the Oil Pumping
Een ontmoeting met John en Nancy Sherwood die vijf kleine platforms in een olieveld exploiteren. Door orkaan Katrina zijn ze hun hele productiecapaciteit kwijtgeraakt.
Zondag
20:00 - Iceberg Cowboys
Programma over Jerrome Baker en zijn team, die de strijd aangaan met ijsbergen van 120 meter lang en een gewicht van ruim twee miljoen ton. Het werk is niet zonder gevaar.
Ook op Discovery

Mischien hebben jullie ze al gezien, maar blijft machtig om naar te kijken.

Groet Nico.
Laatst gewijzigd door Stavenuiter op 25 dec 2006 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mennojan
Berichten: 735
Lid geworden op: 20 okt 2004 21:30
Contacteer:

Bericht door Mennojan » 25 dec 2006 20:55

Hoi Nico, ik zat er al op te wachten. :)


Deze hele week is er op Discovery om 19.00 Oil Sweat and Rigs en om 23.00 seizoen 1 van Deadliest Catch. Seizoen 1 en 2 van Deadliest Catch is trouwens ook te downloa...euhh te koop op DVD :wink:

Gebruikersavatar
Stavenuiter
Berichten: 1914
Lid geworden op: 22 jul 2004 15:00
Locatie: Enkhuizen

Bericht door Stavenuiter » 25 dec 2006 21:08

Navond Mennojan.

Ben niet zo'n liefhebber van de Sound of Music wat al 100x voor de tv is geweest, en die er momenteel voor is, er zullen wel meer mensen zijn, die wat anders willen zien, vandaar deze sugestie van Discovery.

Groet Nico.

Bob

Krabbenvissers

Bericht door Bob » 26 dec 2006 17:18

Ik heb de serie al een keer gezien en van de herhaling ook een deel. Het een ontzettend zwaar leven. Het is nog een wonder dat er niet meer doden en gewqonden vallen. (Of laten ze dat buiten beeld?).Waarom ik reageer is, let eens op het camerawerk. Hoe hebben die cameralui dit vast kunnen leggen??? Volgens mij moeten ze zo zeeziek geweest zijn als de P. Die boot ligt geen moment stil. En dan dergelijke beelden leveren is klasse. Petje af voor die cameramensen.

Ein gute Rutsch ins Neue

Bob

Gebruikersavatar
Stavenuiter
Berichten: 1914
Lid geworden op: 22 jul 2004 15:00
Locatie: Enkhuizen

Bericht door Stavenuiter » 06 jan 2007 22:14

Seconds From Disaster: The Kursk

De Koersk, een Russische onderzeekr, is op militaire oefening als ze na twee explosies zinkt. Wat was de oorzaak van de tragedie? Enkele theoriekn zijn: sabotage, eigen vuur, of een botsing met een Amerikaanse onderzeekr.



Ook te Zien

7 januari, 21.00 uur

8 januari, 1.00 uur

12 januari, 15.00 uur

13 januari, 3.00 uur

21 januari, 16.00 uur


Megastructures: Uss Ronald Reagan

Klim aan boord van het nieuwste Amerikaanse vliegdekschip en ontdek wat er nodig is om deze drijvende stad gaande te houden. Van maaltijden voor duizenden bemanningsleden tot een uniek systeem voor afvalverwerking.



Ook te Zien

10 januari, 14.00 uur

10 januari, 20.00 uur


Megastructures: Ultimate Sub

Een van de nieuwste onderzeekrs, de USS Texas, en andere onderzeekrs vertellen het verhaal van een ongelofelijke uitvinding. Trainingsmissies en computerbeelden tonen de onvoorstelbare wereld van de moderne onderzeekr.



Ook te Zien

10 januari, 22.30 uur

11 januari, 2.00 uur

13 januari, 15.00 uur

14 januari, 3.00 uur

14 januari, 23.00 uur

15 januari, 3.00 uur

Verders nog reportages van Jack Coustea
National Geographic

Groet Nico.

Gert-jan
Berichten: 572
Lid geworden op: 08 nov 2005 19:23

tv uitzending op de ARD

Bericht door Gert-jan » 05 feb 2007 18:10

Heute, 05.02.2007
21.00 - 21.45 (45 min.)

Das Erste

Protokoll einer Katastrophe
Der rätselhafte Untergang des DDR-Tankers Böhlen
Diese Sendung vormerken




Im Oktober 1976 kommt es vor der französischen Küste zum schwersten Schiffsunglück eines DDR-Tankers. Am 14. Oktober 1976 kommt es vor der französischen Küste in der Nähe von Brest zum schwersten Schiffsunglück eines DDR-Tankers. Der Film begibt sich noch einmal an den Ort des Geschehens und rekonstruiert die Ereignisse.
24 Besatzungsmitglieder des DDR-Tankers "MS Böhlen" und zwei mitfahrende Ehefrauen kommen zu Tode, elf Besatzungsmitglieder überleben. Normalerweise hätten alle gerettet werden können, hätte die Besatzung zeitig genug den entscheidenden Hilferuf abgegeben. Doch der Hilferuf des Kapitäns kam zu spät.
Der Film begibt sich noch einmal an den Ort des Geschehens und rekonstruiert vor diesem Hintergrund die Ereignisse des Jahres 1976. Er untersucht die Umstände des merkwürdigen und rätselhaften Fehlverhaltens der Besatzung. Welche Erklärung gibt es für das völlig unerklärliche Ignorieren der Situation besonders durch den Kapitän? Anhand der erst nach der Wende zugänglichen Untersuchungsberichte, sowie zahlreicher Zeitzeugen soll aufgeklärt werden, was sich an jenem 14.Oktober 1976 tatsächlich abgespielt hat. Zu Wort kommen die überlebenden Besatzungsmitglieder sowie Mitglieder der Untersuchungskommissionen der DDR und Frankreichs, sowie jene, die bei der dramatischen Rettungsaktion teilgenommen haben. Sie trugen dazu bei, dass schließlich doch noch elf Besatzungsmitglieder gerettet werden konnten.

Gebruikersavatar
Jeffrey Heerink
Berichten: 59
Lid geworden op: 22 mei 2006 22:43
Locatie: Twente
Contacteer:

Staatsdampfers 'Schaarhörn'

Bericht door Jeffrey Heerink » 06 feb 2007 22:37

Hallo Medekombuizers,

Helaas kan waarschijnlijk niet iedereen hier NDR ontvangen. Dus speciaal voor (stoom)liefhebbers uit het noorden en oosten des lands:


NDR Fernsehen

Samstag, 10.02.2007 um 11.30 Uhr (bis 12:15 Uhr)

Norddeutschland maritim
Schaarhörn - ein Dampfer macht Staat


Afbeelding

Wenn das alte Dampftyphoon weit über die Elbe tutet, fühlt man sich in die Kaiserzeit zurückversetzt. Es ist die akustische Visitenkarte einer Hamburgensie, des 100 Jahre alten ehemaligen Staatsdampfers 'Schaarhörn'.

Das wohl schönste schwimmende deutsche Museumsstück hat eine bewegte Geschichte: Peil- und Bereisungsdampfer auf der Unterelbe, Repräsentations- und Führungsschiff der 'Hilfs-Minen-Such-Division' im Ersten Weltkrieg, mehrfach beschrieben von Joachim Ringelnatz, Konferenzschiff und Ort für maritime Saufgelage, Versammlungslokal der Arbeiter- und Soldatenräte, Flüchtlingstransporter im Zweiten Weltkrieg, Filmstar und Abenteurerschiff, Wrack.

Der Niedergang der 'Schaarhörn' begann 1972 mit ihrer Außerdienststellung in Cuxhaven. Ausgeplündert und heruntergekommen vergammelte der einst so schmucke Dampfer danach in einem kleinen schottischen Hafen, bis Altonaer Kaufleute den Rückkauf ermöglichten und die 'Schaarhörn' im Dockschiff wieder nach Hamburg holten. Eine Totalrestaurierung wurde als Arbeitsbeschaffungsmaßnahme vorgenommen. Unter großer öffentlicher Aufmerksamkeit konnte die 'Schaarhörn' im Frühjahr 1995 als drittes Hamburgisches Museumsschiff wieder in Dienst gestellt werden. Jetzt dampft sie schneeweiß wie einst wieder über die Elbe. Der Film erzählt die Geschichte der 'Schaarhörn' und ihrer Restaurierung.

Gegroet,

Gebruikersavatar
ferryvaneeuwen
Berichten: 2677
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

DDR-tanker Böhlen

Bericht door ferryvaneeuwen » 07 feb 2007 17:59

Hallo Gert-Jan,

Nog bedankt voor de tip. Ik was niet in de gelegenheid om er rechtstreeks naar te kijken en had het programma opgenomen en hedenmiddag afgespeeld. De tragiek schuilt inderdaad in het feit dat het allemaal niet zo ver had behoeven te komen als......etc. In principe ging het al mis omdat door slecht weer de positie van het schip zeer onzeker was. Er werd puur op de gis gevaren. De Funker, die het ongeval overleefde, vertelde dat hij radiopeilingen had genomen maar die werden terzijde geschoven omdat de hiermee gevonden positie sterk afweek van het gisbestek. En dat terwijl er tal van keihard te ontvangen peilstations voorhanden waren. Hierdoor raakte het schip op de Franse kust verzeild en raakte de rotsen. Het begin van het einde. Zelf heb ik een aantal malen als sparks ook meegemaakt dat mijn peilingen als absurd werden afgedaan. Eén geval heb ik gedocumenteerd op een pagina van mijn web site dat handelt over de Amstelkroon.
We hardly made any speed at all, just riding out the storm. During these days I made several radio direction finding bearings one from a radio beacon on New Foundland and the other from an American air force base at Greenland which indicated that we were nearing Greenland quite a bit. As this did not fit the captain's ideas about our position I was ordered to stop my direction finding exercises as they were inaccurate anyway and might confuse others. After the storm subsided and the sun broke through the clouds for the first time it was found that my bearings were not so bad after all, on the contrary. However, no comments were made.
Gelukkig hadden we daar nog ruimte over......

http://www.xs4all.nl/~eeuwen/amstelkroon.htm

Ferry

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chris.dus en 7 gasten