Mooie ouwe tijd op de Christina

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
jack winter

Bericht door jack winter »

ik hebt niks meer van die tijd alleen mooie schilderij van tineke hebt laten maken in rusland voor de rest niks meer me vrouw hebt alles laten verdwijnen groetjes van jack :lol:

Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Bericht door Albert »

Ja Jack, :)

Als de schoonmaak en/of opruimwoede toeslaat, hebben wij kerels geen zak meer in te brengen. :cry:

Vr. gr. Albert :wink:
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

Afbeelding


Afbeelding


Te water als TINEKE.
In 1990 naar Seatrade, zelfde naam.
In 1997 naar Samama, Willemstad, zelfde naam.(PJOX)
In 2004 daar geregistreerd.

Foto's en tekst van Jelle van www.groningerkustvaart.nl

Anne
Chris G

Bericht door Chris G »

La Ceiba, de lange pier waar je bij verkeerde wind constant lag te rollen en grote rubber fenders het schip moesten beschermen.
Maar wat een haven. Na Belize werd er door de KNSM met grote regelmaat La Ceiba aangedaan, wat door de gehele bemanning van te voren al met gejuich werd begroet. La Ceiba en Puerto Barrios waren wat dat betreft de favorieten in de jaren zestig en zeventig.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Porte Cortes, Honduras was ook zeker een populaire bestemming. Goede morgen, wat was ik daar verlieft zeg !. Of heet dat gewoon anders..........

m.v.g. Roy
Bram

Bericht door Bram »

:D Nee hoor Roy ,het was liefde op het eerste gezicht,alleen het verstand zat in de verkeerde kop. :wink:
Groets Bram :D
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Bericht door K.Brouwer »

Tja ..dat waren mooie havens.

Als we van Pto. Barrios naar Matias de Galvez moesten ( 2 mijl varen
en in dezelfde baai en land!) kwamen ze ons eerst uitklaren...vertrokken met volle tassen en wij ontmeren en tien minuten varen en weer meren
en kwamen dezelfde heren nu met lege tassen weer a/b om ons in te klaren......Tja..dat waren "gouden tijden". Ben daar zo rond '93-'94 nog
voor het laatst geweest maar vond het toen niet zo gezellig meer als halverwege de '60-er jaren. Als je toen in Pto. Cortes voor de kant moest
stond er een met een vlag aan de kant te zwaaien,dan ging je anker op
en langs de kant. Een loods was er niet. Die kwam pas begin '70-er jaren
dat was een ex-KNSM-er die het daar leuker vond en daar maar gebleven was. Tja...mooie tijden waren dat.

Groeten,K.Brouwer.
jack winter

Bericht door jack winter »

ik weet dat ik me vrouw daar onmoet daar in la ceiba en ik ben nog steeks getrouwt met haar al 17jr kom er vaak in la ceiba als we naar honduras gaan gaan we altijd daar heen lekker vis eten groetjes van jack :roll:
Chris G

Bericht door Chris G »

Klopt. Mathias de Galvez. Daar was een soort strandje wat afgezet was in zee met wat palen en gaas zodat je daar kon zwemmen zonder al te veel last te hebben van de haaien. Heerlijk zwemmen daar en na afloop met een taxi naar Puerto Barrios. :lol: :lol:
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Chris,

Ik meende dat dat plaatsje met gaas in het water St. Thomas de Castilla heette. Het lag in iedergeval tegenover Porto Barrios.

m.v.g. Roy


Plaats reactie