Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
louis holleman

Re: Ambuggiebar

Bericht door louis holleman » 12 mar 2015 19:31

Tja, er is ook geen bierquotum.... Nu schijnt het melkquotum weer een probleem te gaan geven hier in Olanda.
Houdt het dan nooit op?
Ik betaal wel bij Harry, voor een vinho :lol:
Straks, wel te verstaan, want ik ga nu eerst ff naar mijn modelclub avondje, waar we in 1:87 bouwen (geen bootjes, helaas).
En dat melkquotum? Ik hoor vanavond dat het per 1 maart of zo afgeschaft zou worden en de boeren zouden per 1 maart duidelijkheid hebben. Zijn ze effe vergeten dat er nog verkiezingen zijn, dus dat moet nou ff wachten. Ze zijn veel te druk bezig elkaar af te schieten voor 18 maart.

Mart Hoogedoorn
Contacteer:

Bericht door Mart Hoogedoorn » 12 mar 2015 21:35

Pagina 666 zie ik van dit bar gebeuren...een huiveringwekkend nummer voor velen.Het nummer van de anticrist brr
las ergens op E.J.Bron vertalingen, dat OBAMA of PAPPA FRANCISCO het konden zijn.'T geet als het geet' zeg ik maar,eerst nog maar een presidentje halen in de hypermercado.Proost al vast.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook

hrobbers

Bericht door hrobbers » 12 mar 2015 23:26

Ik heb net een brief gehad van mijn Chinese vriend, ik zal hem even voorlezen;

朣楢琴执执 瑩浻牡楧硰执执獧浻牡楧敬瑦 瀰絸朣杢执獧扻捡杫潲湵 潣潬昣昸昸慢正 牧畯摮椭 慭敧敷止瑩札慲楤湥楬敮牡氬晥⁴潴敬 瑦戠瑯潴牦浯潴 捥捥捥戻捡杫潲湵浩条眭 扥楫楬敮牡 札慲楤湥潴昣昸昸攣散散戻捡杫潲 湵浩条洭穯氭湩慥牧 摡敩瑮琨灯捥捥捥 慢正牧畯摮椭慭敧 獭氭湩慥牧摡敩瑮琨灯 捥捥捥慢正牧畯摮椭慭敧楬敮牡 札散散汩整 牰杯摩慭敧牔湡晳牯楍牣 獯景牧摡敩瑮猨慴 瑲潃潬卲牴昣昸昸摮潃潬卲牴攣散散 潢摲牥 硰猠汯摩搻獩汰祡戺潬正潭潢 摲牥爭摡畩 瀲漭戭牯敤慲楤獵硰敷止瑩戭牯敤慲楤獵 硰戻牯敤慲楤獵硰执獧搴摻獩汰祡戺潬 正瀻 獯瑩潩敲 慬楴敶执獧搴筮楤灳慬湩楬敮戭潬 正漻敶晲潬朣楢琴执 执瑩浻牡楧硰执执獧 浻 牡楧敬瑦瀰絸朣杢执獧扻捡杫潲湵潣潬昣 昸昸慢正牧畯 摮椭慭敧敷止瑩札慲楤湥楬敮 牡氬晥 ⁴潴敬瑦戠瑯潴牦浯潴捥捥捥戻捡杫 潲猠汯摩搻獩汰祡 戺潬正潭潢摲牥爭摡畩 瀲漭戭牯敤慲 楤獵硰敷止瑩戭牯敤慲楤獵 硰戻牯敤慲楤獵硰执獧搴摻 獩汰祡戺潬正瀻 獯瑩潩敲慬楴敶执獧 搴筮楤灳慬湩楬敮戭潬 朣楢琴执执 瑩浻牡楧硰执执獧浻牡楧敬瑦 瀰絸朣杢执獧扻捡杫潲湵 潣潬昣昸昸慢正 牧畯摮椭 慭敧敷止瑩札慲楤湥楬敮牡氬晥⁴潴敬 瑦戠瑯潴牦浯潴 捥捥捥戻捡杫潲湵浩条眭 扥楫楬敮牡 札慲楤湥潴昣昸昸攣散散戻捡杫潲 湵浩条洭穯氭湩慥牧 摡敩瑮琨灯捥捥捥 慢正牧畯摮椭慭敧 獭氭湩慥牧摡敩瑮琨灯 捥捥捥慢正牧畯摮椭慭敧楬敮牡 札散散汩整 牰杯摩慭敧牔湡晳牯楍牣 獯景牧摡敩瑮猨慴 瑲潃潬卲牴昣昸昸摮潃潬卲牴攣散散 潢摲牥 硰猠汯摩搻獩汰祡戺潬正潭潢 摲牥爭摡畩 瀲漭戭牯敤慲楤獵硰敷止瑩戭牯敤慲楤獵 硰戻牯敤慲楤獵硰执

Vooral het gedeelte waar hij zegt '汦睯攺', moest ik bijna om huilen :shock:

Maria, geef het barretje wat van mij om van de schok te bekomen

Mart Hoogedoorn
Contacteer:

Bericht door Mart Hoogedoorn » 12 mar 2015 23:35

Ik wil hem wel even vertalen voor je Brob,waarhet op neerkomt is dat hij volgende week met een topsidetaxi naar je toekomt en via zijn looksee bigone wel naar beneden kijkt of hij al in de buurt komt :lol:

hrobbers

Bericht door hrobbers » 12 mar 2015 23:45

Nee hoor was het menu van zijn Chinese ballen tent, wat hij vertelde was dat de rijst 0,10 euro duurder wordt, en de dame er niet meer bij hoorde om gratis mijn voeten te masseren tot mijn kruin, nu doet ze het maar tot mijn wenk brouwen.
Het zijn harde tijden tegenwoordig, Maria rondje van mij nog, de laatste en ik ga me kooi op zoeken.
Mijn dag is toch al kapot.

:roll:

henk kort

Bericht door henk kort » 13 mar 2015 11:13

Hoi .

Kwam op facebook nog een foto tegen van ene Maria in een of andere bar in Santos.
Ben er zelf wel nooit geweest ,naam van de bar stond er ook bij,maar ben ik vergeten ( ouderdom).
Maar voor velen is ze denk ik wel herkenbaar.Ziet er trouwens wel gezellig uit als je een paar neuten op heb.

Groetje,en neem allemaal maar wat te drinken vann mij.
Henk
Bijlagen
maria Santos.jpeg
maria Santos.jpeg (58.65 KiB) 1360 keer bekeken
Eens op het water,en voor altijd verkocht

Jos Komen (R.I.P)
Contacteer:

Bericht door Jos Komen (R.I.P) » 13 mar 2015 14:25

Ben er zelf wel nooit geweest
Da's een gebrek aan je opvoeding, Henk. :lol:
(Of moet het zijn een gebrek in je opvoeding?) :wink:
Maar leuk dat de foto weer eens opduikt, Dick/Brazil heeft deze foto jaren geleden als eerste hier geplaatst en sindsdien circuleert de foto dus ook in de sociale media.
Ik neem een lekkere grote pils van je, Henk. :)
Salute!
Hij die nooit gevaren heeft
Weet niet hoe een zeeman leeft.

http://www.scheepspraat.nl/

Jos Komen (R.I.P)
Contacteer:

Bericht door Jos Komen (R.I.P) » 13 mar 2015 18:25

HIER staan Seamen's Bars from Around the World, daar zullen ongetwijfeld oude stamkroegen bij staan uit de tijd toen we nog jong en vrijgezel waren en nog echt konden stappen. :wink:
old_nickel_hotel_amsterdam.jpg
old_nickel_hotel_amsterdam.jpg (91.89 KiB) 1263 keer bekeken

Fluks

Bericht door Fluks » 13 mar 2015 23:33

Danny‘s Bar,Antwerpen.De gemiddelde zeeman gaat toch niet naar een homobar!! Groet,Arie.

Jos Komen (R.I.P)
Contacteer:

Bericht door Jos Komen (R.I.P) » 14 mar 2015 00:25

Wie zullen we vandaag nou eens jarig maken?
Ik neem alvast mijn laatste pilsje voor het slapen gaan "op verdacht". :)
Salute!

Mart Hoogedoorn
Contacteer:

Bericht door Mart Hoogedoorn » 14 mar 2015 15:47

Als marineklantjes met vèèl dorst en weinig poen in de buutse,kwamen we weleens ''per ongeluk/expres'' in een homobar te rotterdam, waar we veel gratis biertjes kregen aangeboden.WÈL stevig op je kruk blijven zitten ,en vooral niet naar de pisbakken gaan :mrgreen:

warbout

Bericht door warbout » 14 mar 2015 22:18

Nou Mart, dan zit jij volgens mij dichter bij de Brooklyn Bar (Als die nog bestaat) in de blikken buurt van Santos.

Ik herinner mij daar nog ene Estelita.
En de gouden buurt natuurlijk in de Sweden Bar :-)

Ik neem wel een coup a libre uit nostalgie.

Gr, Willem.W
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"

Mart Hoogedoorn
Contacteer:

Bericht door Mart Hoogedoorn » 14 mar 2015 23:53

Tja Willem, ik zit nu in de periode van doppen...hoe ging dat ook weer? Maar heb 'm inderdaad niet versleten met alleen piesen :lol: Santos? is niet zo ver van Campinas ,dacht een dikke 100 km , maar ik kom er nooit meer.Hou het dicht bij huis tegenswoordigs :wink: TOEN was het wel leuk daar ,maar nu is alles zo'n beetje verdwenen volgens Google earth.Das war einmal.Groet uit een vochtig zuid brasil.Mart....Zit een aapje in mien tuuntje zegt mijn vrouw... morgen eens gaan zoeken tshau.

Jos Komen (R.I.P)
Contacteer:

Bericht door Jos Komen (R.I.P) » 14 mar 2015 23:58

Staptenten Around the world... :wink:
In principe kwam je daar natuurlijk nooit, je probeerde eerst met snuitjeswerk een net naaimeisje te versieren. :lol:
Maar meestal lukte dit niet en kwam je op de een of andere manier toch in die kroegen terecht.
En daar was het devies meestal: "No money no honey", ondanks dat ze in Brazil toch de indruk wisten te wekken dat het snuitjeswerk was.
Maar dan kreeg je hele zielige verhalen te horen over papa en mama en bambino's en was de knip toch leeg als je terug aan boord gestrompeld was. :wink:
Ook kwam je vaak wegens tijdgebrek in deze tenten, als je slechts 8 stapuurtjes hebt gaat de tijd heel snel.
Als je ergens lang binnen lag ging je economisch stappen, aan boord de goedkope belastingvrije Cuba Libre en later aan de wal het goedkoopste pilsje en dan maar hopen op snuitjeswerk.
In Scandinavische landen had je altijd succes met zakflaconnetjes Bacardi. :)
Ach, ik heb nu net de hond uitgelaten en neem nog een pilsje voor het slapen gaan en maar hopen dat ik morgen gezond weer wakker word. :wink:
Salute!

gerard tenerife

Bericht door gerard tenerife » 15 mar 2015 01:04

Het mag dan wel laat zijn, maar ik gooi er nog even een kratje Tuborg ( in goede Baltic vaarders traditie) tegen aan om de overwinning van Wout Poels te vieren :lol:

Afbeelding

Salut Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

louis holleman

Bericht door louis holleman » 15 mar 2015 01:04

Ach ja, ik heb daar op mijn eigen website nog een heel hoofdstuk aan gewijd: De Meiden.

Kennelijk blijk ik helemaal niet zo apart te zijn geweest met "eerst snuitjeswerk, dan pas verder kijken", maar TOEN dacht ik apart te zijn.
En dat had niet eens zozeer met financien te maken.
Maar ik hoor Arie (3e stm Anco Spray) nog roepen (op de oversteek naar Baltimore en pas later gingen we naar Brasil) "Ik ga nooit naar de hoeren, ik heb altijd snuitjeswerk". Nou ja, zo noemde ie het zelf niet, maar het kwam er ongeveer op neer dat ie zo knap was, dat er altijd wel een moppie op 'm viel. Desnoods tegen bijbetaling.
Affijn, we kwamen aan in Rio op 31 december 1970, ik zal het nooit vergeten. Twee boten met meiden na de loods. Afgeladen dus. Tijdens de nieuwjaarsparty kwam Arie ook langs, met zijn scharrel. Snuitjeswerk van een werkbootje met meiden? OK, je maakte geen afspraak van "10 dollar voor een shorttime", je gaf die meiden wat geld waarvan jij vond dat het OK was. Ze waren er nog blij mee ook, en drie dagen later kwamen ze gewoon weer terug ook.
Nou had Arie ook nog het jongste snolletje van de hele zooi getrokken, volgens mij was ze 12, 13 of 14 jaar en mooi was ze ook nog. Maar snolletje was ze, want moeders was het ook en ze wist niet anders. Arie bleef het snuitjeswerk noemen. Tot zijn moppie met een groot feest in de hut van de 2e meester piemelniksje-aan op de salontafel stond te dansen en de elec, 4e wtk, 2e stm en ondergetekende beurtelings tegen haar op stonden te .... dansen ... en Arie op zijn dienstronde even door de patrijspoort naar binnen kon kijken. Oei oei oei! Wow Arie, wat heb jij toch een lekker snuitjeswerk! :mrgreen:

Maria, schenk nog maar 's iets in voor die ouwe meute!

Plaats reactie