Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
henk kort
Berichten: 773
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:19
Locatie: vlissingen

Re: Ambuggiebar

Bericht door henk kort »

Hoi .

Kwam op facebook nog een foto tegen van ene Maria in een of andere bar in Santos.
Ben er zelf wel nooit geweest ,naam van de bar stond er ook bij,maar ben ik vergeten ( ouderdom).
Maar voor velen is ze denk ik wel herkenbaar.Ziet er trouwens wel gezellig uit als je een paar neuten op heb.

Groetje,en neem allemaal maar wat te drinken vann mij.
Henk
Bijlagen
maria Santos.jpeg
maria Santos.jpeg (58.65 KiB) 2756 keer bekeken
Eens op het water,en voor altijd verkocht

Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ben er zelf wel nooit geweest
Da's een gebrek aan je opvoeding, Henk. :lol:
(Of moet het zijn een gebrek in je opvoeding?) :wink:
Maar leuk dat de foto weer eens opduikt, Dick/Brazil heeft deze foto jaren geleden als eerste hier geplaatst en sindsdien circuleert de foto dus ook in de sociale media.
Ik neem een lekkere grote pils van je, Henk. :)
Salute!
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

HIER staan Seamen's Bars from Around the World, daar zullen ongetwijfeld oude stamkroegen bij staan uit de tijd toen we nog jong en vrijgezel waren en nog echt konden stappen. :wink:
old_nickel_hotel_amsterdam.jpg
old_nickel_hotel_amsterdam.jpg (91.89 KiB) 2616 keer bekeken
Fluks
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 apr 2012 12:12
Locatie: Dordrecht

Re: Ambuggiebar

Bericht door Fluks »

Danny‘s Bar,Antwerpen.De gemiddelde zeeman gaat toch niet naar een homobar!! Groet,Arie.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Wie zullen we vandaag nou eens jarig maken?
Ik neem alvast mijn laatste pilsje voor het slapen gaan "op verdacht". :)
Salute!
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Ambuggiebar

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Als marineklantjes met vèèl dorst en weinig poen in de buutse,kwamen we weleens ''per ongeluk/expres'' in een homobar te rotterdam, waar we veel gratis biertjes kregen aangeboden.WÈL stevig op je kruk blijven zitten ,en vooral niet naar de pisbakken gaan :mrgreen:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
warbout
Berichten: 593
Lid geworden op: 19 jul 2012 23:11
Locatie: Rhoon

Re: Ambuggiebar

Bericht door warbout »

Nou Mart, dan zit jij volgens mij dichter bij de Brooklyn Bar (Als die nog bestaat) in de blikken buurt van Santos.

Ik herinner mij daar nog ene Estelita.
En de gouden buurt natuurlijk in de Sweden Bar :-)

Ik neem wel een coup a libre uit nostalgie.

Gr, Willem.W
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Ambuggiebar

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Tja Willem, ik zit nu in de periode van doppen...hoe ging dat ook weer? Maar heb 'm inderdaad niet versleten met alleen piesen :lol: Santos? is niet zo ver van Campinas ,dacht een dikke 100 km , maar ik kom er nooit meer.Hou het dicht bij huis tegenswoordigs :wink: TOEN was het wel leuk daar ,maar nu is alles zo'n beetje verdwenen volgens Google earth.Das war einmal.Groet uit een vochtig zuid brasil.Mart....Zit een aapje in mien tuuntje zegt mijn vrouw... morgen eens gaan zoeken tshau.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Staptenten Around the world... :wink:
In principe kwam je daar natuurlijk nooit, je probeerde eerst met snuitjeswerk een net naaimeisje te versieren. :lol:
Maar meestal lukte dit niet en kwam je op de een of andere manier toch in die kroegen terecht.
En daar was het devies meestal: "No money no honey", ondanks dat ze in Brazil toch de indruk wisten te wekken dat het snuitjeswerk was.
Maar dan kreeg je hele zielige verhalen te horen over papa en mama en bambino's en was de knip toch leeg als je terug aan boord gestrompeld was. :wink:
Ook kwam je vaak wegens tijdgebrek in deze tenten, als je slechts 8 stapuurtjes hebt gaat de tijd heel snel.
Als je ergens lang binnen lag ging je economisch stappen, aan boord de goedkope belastingvrije Cuba Libre en later aan de wal het goedkoopste pilsje en dan maar hopen op snuitjeswerk.
In Scandinavische landen had je altijd succes met zakflaconnetjes Bacardi. :)
Ach, ik heb nu net de hond uitgelaten en neem nog een pilsje voor het slapen gaan en maar hopen dat ik morgen gezond weer wakker word. :wink:
Salute!
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Ambuggiebar

Bericht door gerard tenerife »

Het mag dan wel laat zijn, maar ik gooi er nog even een kratje Tuborg ( in goede Baltic vaarders traditie) tegen aan om de overwinning van Wout Poels te vieren :lol:

Afbeelding

Salut Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.


Plaats reactie