Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Neem allemaal maar een beetje van mij. :wink:
Ik mag nog steeds alles eten en drinken van de dokter. :-D
Dit hoorde ik vanmorgen, een maand geleden was mijn bloeddruk aan de hoge kant, maar na een langduriger meting vorige week bleek dat het 120/60 was.
Ook was op de uitslag van het bloedonderzoek niets aan te merken, alleen het suikergehalte was aan de hoge kant, dus voortaan wat minder suiker in de koffie. :wink:
Ach, zo'n APK-keuring geeft je verder ook alleen maar garantie tot op de hoek, maar het geeft toch wel een prettig gevoel.
Over een jaar word ik opnieuw uitgenodigd voor een keuring.
De betreffende arts is pas afgestudeerd en vervangt mijn huisarts die ik nog nooit gezien heb omdat ze met zwangerschapsverlof is.
De dokter vroeg me uiteraard ook of ik rookte en wel eens alcohol gebruik. :wink:
Daar kon ik moeilijk ontkennend op antwoorden en hetgeen ik opgeef wordt dan met drie vermenigvuldigd.
Hij zat te hoesten en te proesten, had duidelijk een aankomend griepje onder de leden en ik adviseerde hem met een paar cognacjes en een warme kruik lekker onder de wol te kruipen. :)
Aan zijn eerste spontane reactie te zien was hij het daar duidelijk mee eens en hij liet zijn advies over mijn roken en drinken maar even achterwege. :wink:
Salute!

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

dus voortaan wat minder suiker in de koffie. :wink:
Heppie ook gelijk olie ververst Jos, met een beetje " anti schuim" dope d'r in??? :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

drinken we op, Jos !
Paroost !
Oost, west...ook best
wouter vos

Re: Ambuggiebar

Bericht door wouter vos »

Harry G. Hogeboom schreef:Heppie ook gelijk olie ververst Jos, met een beetje " anti schuim" dope d'r in??? :lol:
't is bijna winter, een beetje anti vries erbij? Kan ook geen kwaad.
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jaap5 »

Is dat gezuip nou nog niet afgelopen. Er moet ook weer eens gevaren worden,want ik hoor al bijna een half uur een scheepshoorn over het hele havengebied loeien. Dus wie hier niets te zoeken heeft ,svp wieberen. Dan kan ik eens rustig een pilsje vatten. En als jullie naar het schip gaan svp die zatte figuren,die van voren niet weten wat er van achter loos is,meezeulen.
louis holleman

Re: Ambuggiebar

Bericht door louis holleman »

Zeg Jaap, ga jij nou ff die 5 huizen in jouw dorp onveilig maken met je geloei, en laat ons ff lekker zatladderen.
Morgen mag ik vast ook niks meer, nou dan wil ik wel ff uitwaaien hier.
Ik doe er nog eentje bovenop, Maria! Schenken, kreng :mrgreen:
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hé, Jaap! :-D
Alles goud in Knoal?
We nemen nog maar een lekker pilsje van Sparks Louis, een échte goudgele rakker en géén malt. :wink:
Salute!
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Ambuggiebar

Bericht door Compass »

Die Jaap heeft hem al weer helemaal zitten door zijn maltverslaving. Hij heeft zich daarmee wel goed buitenspel gezet. In 'De Bruinvis' mag hij al niet meer komen.

Vooruit, ook nog een rondje van mij als vooruitloper op mijn kerstpakket :-)

Ok, ik duik weer lekker onder mijn warme biljart met zonnepanelen :-)
Grt
Bert de Boer
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Laat af van dat gezuip! Keert u af van dien beël­ze­bub!
Bekeert u nu dat nog kan!

Alweer bijna vier jaar geleden sprak ik hier over de mogelijkheid om hier in deze poel van zonde zo nu en dan op een stoel te klimmen en een gedicht te declameren, waarbij ik me terdege bewust ben van het gevaar dat iemand die stoel dan onder me uit schopt. Toch ga ik het er nu op wagen omdat ik me verplicht voel u allen te wijzen op de gevaren van Moeder Alcohol en dat dan in de vorm van een gedicht dat ik alweer lang geleden schreef en een beeld geeft van mijn eigen zondige leven van weleer. Lees en huiver ...
      • Hotel Korsakov

        Wakker wordend:
        In een vreemde kamer
        staar ik naar bloemetjesbehang
        Iemand met een hamer
        werkt driftig in mijn hoofd
        en ik hoor psalmgezang
        “De Here zij geloofd.”

        Naast me een lege plek
        een kuil, een vage geur,
        een kaal, maar schoon vertrek,
        mijn schoenen bij de deur,
        mijn kleren op een stoel,
        een wasstel, kan en kom,
        een spiegel met mijn smoel,
        ik draai me snel weer om.

        Een meisje op de gang
        is lijzig in de weer
        met dweil en dat gezang
        van Onze Lieve Heer
        Misschien is zij een engel
        maar dan een uit de hel.
        en is dat vroom gejengel
        een deel van Satans spel.

        Een trap, een hal, receptie,
        een balie met een knul,
        een deur, een stoep, een laan
        nog altijd geen benul
        wat ik hier heb gedaan,
        hoe ik hier ben verdaagd,
        met wie, met wat, wanneer,
        ‘t is allemaal vervaagd,
        ik weet het echt niet meer.

        En in de nieuwe morgen
        kijk ik eens om me heen
        en maak me toch wel zorgen
        om alles wat verdween
        Ik heb hiervan gelezen
        misschien ben ik wat sloom,
        maar zou het dit soms wezen…
        hoe heet het… dat syndroom?


        Theo Horsten, juni 2000
Nou ja, doe ermee wat je wilt. Denk er nog eens over na. Neem intussen allemaal iets van mij, maakt niet uit wat het is. Gisteren kreeg ik na een heel lange tijd weer eens een mail van een mevrouw wier man bankdirecteur in Dubai was geweest en bij zijn overlijden ettelijke miljoenen had nagelaten waar ze alleen met mijn hulp bij zou kunnen komen. We zouden de poen dan delen. Ik weet niet meer hoeveel het was, maar het steekt niet op een miljoen meer of minder. Richt dus gerust op mijn kosten een orgie aan, maar geef mij een bekertje warme chocolademelk.
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door proet »

Theo ik heb, speciaal om deze mensen te kunnen helpen, een apart rekeningnummer bij de SNS bank.
Ik reageer ook altijd op dit soort mailtjes. Ze mailen ook terug.
Ik geef ze het rekeningnummer maar ik denk dat ze dan worden getroffen door een vreselijke ziekte want er komt nooit iets binnen op die rekening.

En dat terwijl ik ze zo graag wil helpen.

Groet,

Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl


Plaats reactie