Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jaap5 »

Jos Kijk dat bedoel ik nou!!!!

Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Ambuggiebar

Bericht door Cor Leliard »

goed idee,
proost Jos
gr Cor
Il parle Il a parle
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ik stel voor om dat hier in de "Split Crow" te organiseren. :lol:
en als we dan toch bezig zijn gaan we maar gelijk in Bedford en ook in Antigonish kijken in dezelfde kroeg :lol: :mrgreen:

http://www.splitcrow.com/

On July 17th, 1749, Governor Cornwallis granted a license to sell beer and liquor to a Mr. John Shippey. This was the first liquor license to be issued in New Scotland (now Nova Scotia).

John Shippey named his tavern ‘The Spread Eagle’, as its sign was taken from the German coat of arms – The Double Eagle. Shortly after opening, the tavern became affectionately known as ‘The Split Crow’.

John Shippey’s ‘Split Crow’, located at the southwest corner of Salter and Water Street, quickly became a second home for sailors, mariners and travelers. It was there that they could expect comfortable lodgings, hearty platters of food and generous mugs of grog. In the tradition of the day, music was played, ladies entertained, politics were discussed and, inevitably, fights broke out. One of these fights resulted in the first ever murder charge in Nova Scotia.

More than 250 years later, although in a different location, the Halifax-based Split Crow is expanding. Now with locations across Nova Scotia, the Split Crow continues to proudly serve mariners and travelers from around the world and nearby. A welcoming smile, great food, generous mugs of grog and, of course, great music . . . the tradition continues.
Bijlagen
The split crow.jpg
The split crow.jpg (170.05 KiB) 4035 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Doe me maar een motortje met zijspan. :wink:
"Me" kan eigenlijk niet meer, het schijnt tegeswoordig het lelijkste woord te zijn. :twisted:
Ach, het zal me vedder an me reet roesten. :lol:
Nu moet het zijn: "het zal mij aan mijn anus oxideren."
Maar het wordt nog erger:
Negers, hottentotten, eskimo's en indianen: zij komen straks niet meer voor in de omschrijving van de collectie van het Rijksmuseum..
Hoe moet je in jezusnaam iemand die niet blank is straks omschrijven????
Iemand blank noemen mag dan natuurlijk ook niet, want dan laat je merken dat je onderscheid maakt met de gekleurde of licht getinte medemens.
Ik heb inmiddels me kopstootje op, doet me nog maar een stelletje en neem zelf ook maar wat. :wink:
Salute!
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Ik heb toch een aardig poosje in Korea rondgescharreld. Als wij met de mannen, die zo'n fabriekje optrokken, pikheet hielden, dan hadden we de grootste lol met elkaar uitmaken voor van alles en nog wat.
Onderling hadden de Koreanen prachtige bijnamen gevonden voor de onuitspreekbare Nederlandse namen, dat ging van "dikke bleekscheet" tot "rode garnaal" en alles wat er tussen ligt. Onze tolk noemden ze "Overloper". Geen mens die er zich aan stoorde! Sommige mensen hebben te veel tijd en verzinnen de gekste dingen. Heb je een Spanjaard wel eens een Hollander horen uitschelden?
Wat achter ons ligt is geschiedenis, dat verander je niet met een andere woordkeus. Doe maar een rondje koffie met iets sterks Maria en geef die Eskimo's in de diepvries maar een vaatje anti-vries :lol:
Gebruikersavatar
Henk van der Moolen
Berichten: 1214
Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
Locatie: Amsterdam

Re: Ambuggiebar

Bericht door Henk van der Moolen »

Er valt natuurlijk nog een hoop te doen op dit gebied Jos.
Als we klaar zijn met Eskimo ( ijshol bewoner), neger (omgekeerde blanke) en indiaan ( veren verkrachter)
wat dan met Belg (dom), Duitser ( mof), Engelsman (Limey) enz. enz, :roll:
En wat dan met Rotterdammer ( het woord rot is toch politiek volkomen onterecht). :evil:
De oplossing daar is natuurlijk dit te veranderen in Amsterdammer, daar is werkelijk niets op aan te merken. :mrgreen:

vr gr Henk
Beleg je geld verstandig,
Bij de slijter krijg je 41%.
Harry Bernd (R.I.P.)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

What is in a name? Ik las laatst een stukje van een Indiaan die stelde dat ze nog geluk hadden gehad dat Colombus op zoek was naar India en niet naar Turkeije anders hadden ze nu Turkey's geheten.
Amsterdammer? Ammenooitniet.
Harry
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Ambuggiebar

Bericht door K.Brouwer »

Tja Harry, dat zeg je nu wel maar vergeet niet dat 020 een stuk meer waard is dan 010... :mrgreen:

Groeten, K.Brouwer
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jaap5 »

Mensen neen gauw een rondje van mij. Dan kunnen jullie al die moeilijke en vieze woorden wegspoelen. Maar liever een rotte Rotterdammer dan een goeie Amsterdammer. Trouwens bestaan die wel?
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Ambuggiebar

Bericht door Compass »

Ha, lekker. Een jonkie voor mij op rekening Jaap5 :-)

Maar verklaar dan wel even waarom je in 'de Bruinvis' constant een Amsterdammertje in je knuistje had! ;-) Of wlde je die koud maken?

Grt
Bert de Boer


Plaats reactie