Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Heren, heren....
Niet zo voorbarig, ik ben morgen pas jarig! :wink:
Heb net een paar dure maanden achter de rug, dus vanaf 01 augustus 00.00 uur kan eenieder gratis innemen. :wink:
Salute alvast!

Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Ambuggiebar

Bericht door Compass »

Nog 5 minuten en het is zover. Maria, schenk alvasr maar een rijtje borrels in. En voor de anderen ook wat! Jos zijn verjaardag mag wat gaan kosten want het wisselgeld van het bankstel heeft hij stiekum achter gehouden :-D

Jammer dat je een beetje laat bent Jan want de antimagnetische kompasstellerspet heb ik sinds een kleine 2 jaar aan de wilgen gehangen. Moet ook eens afgelopen zijn. Gewerkt t/m mijn 69e dus voldoe ruimschoots aan de 'nieuwe normen' :?
Maar dat betekent ook weer een andere tijdsindeling en het verschuiven van prioriteiten en daarmee ook minder aanwezig op het forum. Bovendien laatste tijd wat ongemakken gehad maar die zijn weer achter de kim.

Overigens heb ik nog wel een aas in de mouw. 4 tm 9 sept ga ik de Schotse wateren onveilig maken op de VIC 32. Een originele clydepuffer en daarvan hoop ik uitgebreid verslag te doen (internet permitting !)
Route wordt Vanaf Fort William (westkust) naar Inverness (oostkust) via Caledonian Canal en Loch Ness
Kolengestookte compound dus ik ga onder stoom !

Grt
Bert de Boer
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Ambuggiebar

Bericht door K.Brouwer »

Hallo Maria,

Geef mij maar een Planters Punch en geef de rekening maar aan Jos, die is tenslotte jarig :-D .

Ben nieuwsgierig naar je verslag als je op die clydepuffer zit Bert. Ik heb n.l. lang geleden een film gezien
waar een Amerikaan zo'n boot huurde om zijn badkuipen mee te vervoeren. Hij ging mee als passagier. Ook gingen zij toen door het Caledonian Canal. Daar gingen tijdens de vaart twee bemanningsleden via de laadboom aan land om fazanten te schieten. Daar was de landeigenaar het niet mee eens en ging op hun lopen schieten. Via de grote verdwijntruc met de laadboom zijn ze weer aan boord van die varende clydepuffer gekomen met de geschoten fazanten. Was een leuke film. Weet jammer genoeg de naam van die film niet meer.

Groeten, K.Brouwer
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Proost, mannen !
Dat Jos ze nog jarenlang weg mag kunnen geven !

Jammer, Bert. Maar gefeliciteerd met je verdiende pensioen.
En gefeliciteerd met je reis ! Een prachtig vooruitzicht, en ik hoop op hoopies verhalen en foto's !

En Koert, die film zou een goede naam hebben gehad aan "Bathtub with bathtubs" . Zoekopdrachtje wellicht ??? Misschien staan er wel stukkies van op Joetjoep....Zoals die fazantenjagers: niet geschoten is altijd mis :lol:
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Voor het geval die zeelieden Maria los hebben gemaakt van alles wat drinkbaar is en was, vanwege de tweedaagse verjaardag van de stuurman. Er is drank onderweg. Proost :)
DSC05262terug naar woudsend (1).JPG
DSC05262terug naar woudsend (1).JPG (354.74 KiB) 4539 keer bekeken
paul
Berichten: 356
Lid geworden op: 24 jan 2008 17:16
Locatie: den hoorn
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door paul »

Tijdens Dordt in stoom, ben ik op de Vic 96 geweest.
Leuk scheepje. Gaat een leuk reisje worden.
Gr Paul.

Zou het bijna vergeten.
Jos nog vele gezonde jaren toegewenst.
koop een boot en heb plezier tot je dood
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Wij schrijven zelfs wel eens stukkies terwijl de fles naast de tekstverwerker staat: vol als het scherm leeg is, leeg als het scherm vol is.

Rob Hoogland, de Telegraaf. :wink:

Salute!
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

:lol: :lol: :lol:
Prachtige uitspraak !
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Ambuggiebar

Bericht door Erikdepooter »

Zou die Yuri van Gelder naar de Hamburg bar in Santos zijn geweest?? :-D
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Ambuggiebar

Bericht door Cor Leliard »

Nee , de ABC is zijn stamkroeg
gr Cor
Il parle Il a parle


Plaats reactie