Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Ambuggiebar

Bericht door Allen »

:mrgreen: Eén van de welpen van Vos :mrgreen:

Toelichting, toelichting. :-D
Grtn @Allen

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Ik hul mij in stilzwijgen..."a gentleman never reveals...."enz......
Maar ik geef wel toe: ik ben nog steeds zo bekend als de bonte hond onder de aald-hielpers....en er doen talrijke Anneke Dotes nog steeds hun ronde...
Zelfs onze hond Droes had nogal een reputatie wat teefjes betreft waar menig Hielper respekt voor had....
Zie ik daar 2e vanaf rechts (zo op de foto), niet Freek Gerlsma ? Die had het, met een ietwat nasale stem, vast over die 'welpen'.....
...en die met dat paarse shirt aan, lijkt me mijn leeftijdsgenoot Imke de Jong.....

Dèr lait mien juugd en haalve libben, sizzen de Hylpers den...
Zoals ik vaak zeg: "iek "bin berne ien Greenz, en wenje ien Greenz, mar iek feel mie 'n Hylper"!
Prima volk !
Oost, west...ook best
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

We zijn nog steeds tevreden rokers, maar toen ik vanmorgen dit pakkie shag kocht vond ik wel dat ze met de antirookcampagnes wel héél erg aan het doordraaien zijn. :roll:
binnenkant 001.jpg
binnenkant 001.jpg (105.28 KiB) 2795 keer bekeken
buitenkant 001.jpg
buitenkant 001.jpg (111.1 KiB) 2795 keer bekeken
Een pakkie shag kost nu bijna net zoveel als mijn doos cigarillo's, 50 stuks en daar zit een stickertje op wat ik er zo af kan halen.
Maar gelukkig mogen we hier in de Ambuggie nog wel roken, uiteraard houden we rekening met de niet-rokers, zo hoort het ook. :wink:
Salute!
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Ach ja, Jos....
Er vallen per jaar voor 60% zekerheid gerelateerd aan roken ca 5 doden....
Die vallen voor 100% zekerheid gerelateerd aan het verkeer zowat per week
Zie jij ooit een auto, of om mijn part een fiets met stickers met "Dit voertuig kan dodelijk zijn" ? Vooral fietsen zijn trouwens ook héél slecht voor het gebit :lol:
Er wordt ons allen gewoon een rad oor ogen gedraaid, en de economische factoren prevaleren...
Ikzelf rook al tientallen jaren niet meer, maar ik vind het fanatisme van de anti-rook lobby bijna te ver gaan, tenslotte bestaat hier nog (is het niet grondwettelijk ?) zoiets als 'vrije wil'.
We doen maar als Ome Joop... Doe mij maar een neut, mensen !!
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Jan, die man met dat paarse shirt aan beweerde samen met jou in een klas op een christelijke middelbare school te hebben gezeten.
Nou ja in ieder geval was het gezellig en lekker druk bij de sluis, mooi stadje Hylpen met een aantal goed bewaard gebleven mooie gebouwen.
We komen er nog over te spreken met foto's. Laten we voor de schrik maar een rondje voor de hele zaak doen :)

Jos, van roken wordt je ongetwijfeld niet gezonder maar er zijn veel zaken waar dat voor geldt. Werken kan ook heel slecht zijn en bovendien gaat daar veel tijd in zitten. Als je nou zo'n mooie tabakszak koopt in Hylpen, beschilderd en wel, dan kiep je de inhoud van dat plastic builtje daar in en weer een ergernis minder :wink:
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Ambuggiebar

Bericht door Allen »

Braand in Olst. - Woning naast 't Veerhuys

>>> http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... rettyPhoto

't Veerhuys ca. 1905.jpg
't Veerhuys ca. 1905.jpg (80.45 KiB) 2596 keer bekeken
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Heeel mooi plaatje Allen, duidelijk in de tijd toen " Het Haventje" nog niet was verzand......ook bedankt ook voor de info. :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Ambuggiebar

Bericht door Erikdepooter »

Lekker sjekkie, Jos?
Ondanks het toen nog wel stoer was en je er ook nog niet van die rare tanden van kreeg: op de Cinulia in '78 heb ik het roken opgegeven. Heeft even een sherry-kuurtje gekost, maar ook daar uiteindelijk weer van af geraakt.
Nu leef ik gezond. Mis alleen nog het varen.
Bijlagen
Echte shag.jpg
Echte shag.jpg (210.44 KiB) 2506 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
rob niezing (R.I.P.)

Re: Ambuggiebar

Bericht door rob niezing (R.I.P.) »

Môgge mannen,

Ik heb van mijn 15 jaoren tot mijn 60 incl. zeevaart scholen gevaren, en zegge en schrijve 1 haal aan een peuk gedaan.........dat was dan ook mijn laatste wat een zooi zeg :cry:

Maar een stevige pot bier ging er altijd met veel plezier in,met aan verwante drankjes :lol:
De laatste 10 jaar ben ik ook maar met dat handeltje gestopt, in een keer, geen probleem :-D alleen het varen :?

Gr. Rob
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Re: Ambuggiebar

Bericht door DennisV »

v+d schreef:Jan, die man met dat paarse shirt aan beweerde samen met jou in een klas op een christelijke middelbare school te hebben gezeten.
Die man heet Imke de Jong, zie hem bijna dagelijks, of in de leugenbank, zijn volkstuintje, of in de kroeg. Heeft nog 2 broers in Hindeloopen, Gert de Jong, binnenvaartschipper in Duitsland, Gas meen ik. En Egge de Jong.


Plaats reactie