Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

door een 350 kw elektromotor op te starten en het hele spul vast te laten lopen etc.etc.
Dat klinkt mij als " WRAAK op klompen" in de oren Jan :lol: en doet me denken aan een "bijna akkefietje" nu alweer vele jaren geleden. Ik kreeg het een beetje "aan de stok" met een stel riggers en behoorlijk taaie klere-kasten met een ouwe Aussie style werf-vakbonds instelling van heppik jou daar en slechts door mijn lengte, lange poten EN grote bek ( als het MOET!) had ik op een haar na een klap voor m'n snufferd voorkomen. Dit zijn door de bank genomen wel personen waar " het recht van de sterkste meestal geld" en dan doe ik in feite niet ECHT mee. Dus dan moet de "inventiviteit" het redden.DUS had ik de volgende dag een grote geel geschilderde klomp mee genomen in m'n tas en die zo opvallend mogelijk op de hoek van mijn buro gezet.Kon natuurlijk niet missen dat de eerste knakker uit de fabriek die m'n kantoor binnen kwam die ochtend gelijk vroeg " Wat die klomp daar moest?".....waarop ik op stond, de klomp bij de hak beet pakte en zei:" Kijk, ik ben blij dat je me dat vraagt, want de meeste mensen hier in Canada denken dat Hollanders klompen hebben om OP te lopen....maaar da's een toeristen fabeltje en helemaal niet waar...dit is ECHT om ongezellige personen een ontiegelijke klap mee voor de hersens te geven. En ik heb geleerd om daar mee om te gaan toen we vroegaah van " The public school" naar de Katholieke School gingen om die Roomsen op de donder te slaan"........is er verder nog iets waar ik je mee kan helpen?? :roll: ....dat ging natuurlijk als een lopend vuurtje rond en "ze" konden daar de humor EN de onderliggende instelling wel van waarderen en had toch wel het gewenste effect zonder die klomp ooit te gebruiken. :mrgreen:
In een keilewinkel wordt alleen maar slap geluld.
Wordt gelijk duidelijk dat die Breeze nooit op d'n Langen Omvaart is geweest. :lol: dit keilewinkeltje is maar kinderspel, we beginnen net even wat warm te draaien.
en toen ik voorzichtig uit trachtte te leggen dat veel van die stoere Amerikanen toch echt ... en wellicht Duitse wortels
Ook DAT komt weer knappies boven drijven bij die "onder de 48e breedtegraad" klanten, ze hebben nu zelfs hun baassie in het Witte Huissie. Het is alweer een mooi pikheetje geleden dat de toenmalige "aspirant Canadezen" dat handeltje daar in de brand staken.......wie weet " mot ut t'r maaar weer eeens fan kommen" :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Gwoon "Down the Mississippi to the gulf of Mexico..." Verder gaat helaas niet: daar zijn ze toch een beloofde muur aan 't bouwen ?
Woont er bij jou in de buurt geen nazaat van een Jackson en een Hickory ?
Hut-fore !
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Maar dat mag ik helemaal niet drinken van Harry en Jan.
Ben je aan het sparen voor een flessie goie Whiskey Adri....of zijn alle drankwinkels langs de diek geslooot'n? Hier zijn ze op Zondag nog open ook :roll: :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Ambuggiebar

Bericht door Breeze »

Huh, wist wel dat er een vreemd tijdsverschil was met Newfie-land, maar in NS is het toch 5 uur vroeger en niet 2 dagen? Het is hier gewoon dinsdag en alle winkels zijn open tot acht uur. En bij de Appie supermarkt hebben ze een keurig afgescheiden hok waar ze vuurwater verkopen. Zal morgen eens langs gaan en een lijstje meenemen. Misschien zien ze me dan wel aan voor een echte kenner.

Ben trouwens geen voorstander van die nieuwerwetse zondagsopeningen van winkels. Hier in de bijbelgordel hebben ze zulke rare fratsen niet en is het des zondags heerlijk rustig en tijd voor familie en diepe gedachten.

Adri
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Ambuggiebar

Bericht door Allen »

Whisky (Schots/Canadees)
Whiskey (Iers/Amerikaans)


@Adri, tis geen 'vuurwater' maar 'levenswater'. :-D

'diepe gedachten'

Ik heb vele malen geprobeerd in de krochten van m'n geheugen 'diepe gedachten' te vinden.
Is me tot nu toe niet gelukt, met of zonder vuurwater/levenswater. :?
Doe mij nog maar een glassie gedistileerd, met of zonder e, maakt me niet uit, :mrgreen:
en nemen jullie ook een versnapering met of zonder.
Grtn @Allen
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Hoe gaat het met Allen? Ergens hoorde ik dat je nog revaliderende bent, dat doet vermoeden dat het met geduld en hard werken goed komt.
Enfin als je al weer naar de kroeg kunt op eigen gelegenheid zit er schot in.
Blij dat je even aankomt, Maria had geen moer te doen, de hele meute is Walker halen bij een discounter op aanraden van Jos.
Waar ze die grote flessen gaan leeg lurken geen idee, Maria heeft een geladen buks achter de tap staan en heeft gezegd dat ze die grote fles aan barrels zal schieten zo gauw er een stiekem op tafel komt. Hier wordt geen mee gebrachte drank genuttigd, meegebrachte dames overigens ook niet.
Ooit moest ik eens een kerstboomvuurtje aansteken, daar is dat Walkerspul prima geschikt voor.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

En bij de Appie supermarkt hebben ze een keurig afgescheiden hok waar ze vuurwater verkopen.
Adri...je staat helegaar op het verkeerde been..." Appie en Vuurwater" in een afgescheiden hok, dat zijn van die " Gezinsflessen aangelengde Jantje de Wandelaar verkopers"....DAT wordt niet wat. Erruggens daar in die polders tussen de iepenbomen in de weilanden langs een dijkie moet toch wel een fatsoenlijke slijter te vinden zijn :roll: ....iemand die verstand van zaken heeft en niet gelijk met de oogies begint te knipperen als je over " Single Malt Whiskey" begint :lol:
Kijk bij zo'n slijter heppie dan ook kans dat je wel een flessie of wat " The Ultimate" op de kurk kunt tikken....kost een paar centen maar een kniesoor die daaaar op let :roll:
" The Ultimate" is van origine een " Highland Park" maar dan eentje die 16 jaar lang in eiken vaten heb liggen meuren.The Ultimate Whiskey Company is een Nederlands kluppie waar een paar lieden van de hoed en de Whiskey rand weten en die kopen dan als hun de smaak bevalt...b.v. een mooi zooitje vaten Highland Park -en-of andere goeie Single Malt Whiskey?-wat ze dan ook nog speciaal filteren- als ik het nog goed herinner- en dan doen ze dat IN Schotland voor die Jan kazen in een flessie...en die lieden verdienen er dan vanzelf een paar mooie stuivers aan. ZOooo kon het dus gebeurn dat ik hier nog een flessie van dat soort edele " Piss of the Angels" in m'n whiskey kassie heb staan...origineel gestookt op 17 Juni 1985...dan die hele speciale vaten affaire- dan pas op 4 Maart 2002 in een flessie met een kurk....mijn flessie is # 122 van vat # 2900. Ik pikte dat flessie op in November 2005 en d'r zitten nog een stuk of 5 flinke slokkies in en dan is dat ook weer achter de knopen.
Kijk nou zijn er ook wel Speciale Hollandse Ouwe Jenever flessies die good 'Ol Wijnand Focking het schaamrood op de kaken zou jagen.....maaaar dat spul is ooook heel duur EN zoooo dicht bij whiskey , dat je net zo goed " een goeie borrel" kan drinken.Ik hoor het wel wanneer ik Jan uut Warken moet waarschuwen om je dat dan eens goed voor te doen.......WANT " Goed voorgaan doet goed volgen" in deze :lol:

Ik kom niet meer "om de klip klap" in Nederland en als armzalig gepensioneerd oud massinissie kan ik me dit soort luxe flessies niet meer veroorloven en ben dus bezig om " langzaam maar zeker" mijn Whiskey verzameling-voorraad achter de knopen te werken, anders zuipen m'n nazaten het op als ik onverwachts op de Lange Reis ga bij de NCBL. Zodoende heppik even weer bij die Ultimate jongens uit Amersfoort gekeken.....hoopies goeie flessies.....hou het maar bij die Highland Park om mee te beginnen OF natuurlijk The Balvenie zoals gezegd.....als je dat spul niet lust, moet je niet bij de slijter maar bij de praktiserende dorps Shaman/medicijnman zijn :roll:

PS.je. Mocht het nou toevallig zo zijn dat je EN naar gratis advies luisterd EN bij die slijter daar in de weilanden een flessie Ultimate Highland Park- 12 jaar gemeurd in een Sherry vat- gestookt 19-Mei 1988 en in de fles op 29 January 2001 uit vat # 10542.....dan kun je daar ook niet verkeerd mee gaan. Ik zie hier net tot mijn grote verbazing dat er in mijn flessie van 17 November 2001 warempel nog anderhalve borrel zit en dan is dat ook weer sloes met dat flessie.Trouwens misschien bewaar ik het slokkie ook wel...for the memoriiiieees...gekocht op ut darp ( in Olst hebben ze een zeer competente slijterse in de slijterij EN ook hoopies Ultimate flessies...heppie toevallig FF niks te doen ga d'r eens bij langs en doe dat meissie daar de hartelijke groeten van Harry uut Canada :lol: ) vlak voor ik toen terug ging naar Canada, m'n moeder was de dag ervoor jarig.
http://www.ultimatewhisky.com/

http://www.ultimatewhisky.com/
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik zie hier net tot mijn grote verbazing dat er in mijn flessie van 17 November 2001 warempel nog anderhalve borrel zit
En blijf je daar nou weer jaren lang naar kijken? :lol:
Zou niks voor mij zijn, die ouwe meuk... :wink:
Maar ik ben meer een bierdrinker, hoogstens een Red Label in de Irish Coffee na een eenvoudig doch voedzaam maal. :)
Salute!
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Ambuggiebar

Bericht door Breeze »

Breeze schreef: 13 sep 2018 14:35Die Merc-trucks waren trouwens toch een fenomeen. Ik spreek nu over eind zeventiger jaren. Je zag ze regelmatig in de woestijn langs de weg staan, in min of meer staat van ontbinding. Als 40 tons tandem-assers werden ze consequent geladen met 80 t en dat ging altijd goed tot er b.v. een as brak.
Dit schreef ik vorige week en toevallig kwam ik dit tegen in Wiki:
The L-series, torpedofront (Kurzhaube), together with the Kenworth 953 became the two trucks which were synonymous with the oil exploration boom in Arabia throughout the 1960s. Many roads throughout Arabia were not surfaced until the early Eighties and there were no weight or length limitations on road haulage. This meant that the trucks carried heavier loads than for which they were designed, in some instances three times the maximum designed loaded weight, and in carrying these loads, the L-series gained a reputation for toughness and reliability.
Dus ik heb de Saudi-chauffeurs onderschat, ze laadden wel 3 keer het maximum gewicht wat ze in Stuttgart hadden bedacht en berekend. En bovendien kenden ze maar 2 standen van het gaspedaal.

Adri
Gebruikersavatar
Henk van der Moolen
Berichten: 1214
Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
Locatie: Amsterdam

Re: Ambuggiebar

Bericht door Henk van der Moolen »

Jos Komen schreef: 19 sep 2018 12:05
Ik zie hier net tot mijn grote verbazing dat er in mijn flessie van 17 November 2001 warempel nog anderhalve borrel zit
En blijf je daar nou weer jaren lang naar kijken? :lol:
Zou niks voor mij zijn, die ouwe meuk... :wink:
Maar ik ben meer een bierdrinker, hoogstens een Red Label in de Irish Coffee na een eenvoudig doch voedzaam maal. :)
Salute!
Goede list jonge vriend
Beleg je geld verstandig,
Bij de slijter krijg je 41%.


Plaats reactie