Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Dat gaat dan met zo'n Hakkiepullekie iets sneller en makkelijker etc.
Maaaar oook met een miniatuur eigengemaakte Hakkiepullukie moet je dan wel zorgen dat er "toevallig" iemand met een "sterke rug en grote klauwen" in de buurt is :lol: Mijn gevoelige massinisten handjes kunnen slechts aan hydrauliek hendeltjes trekken :roll:
Of een vers harinkje halen
Ik ga d'r bekant van kwijlen Jan :roll:
Bijlagen
FallRiver-Clean-up-Febr-2014 (23).JPG
FallRiver-Clean-up-Febr-2014 (23).JPG (201.85 KiB) 2435 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Openlucht dancing zonder muziek, rare jongens, die Engelsen. :wink:
De pubs waren zeker nog dicht...
Doe me maar een Pint Guinness, zonder schuim.
Krijg ik opeens trek in.
Salute!


Blackpool Central Pier.jpg
Blackpool Central Pier.jpg (186.04 KiB) 2324 keer bekeken
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Aan stuurboord is een zakkenroller bezig.
Doe mij maar een cognac, het was koud vandaag :wink:
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

ZONDER muziek, Jos? Weet je dat wel zeker?
Stonden de muzikanten niet vooraan, net buiten beeld? Want je wilt me toch niet wijsmaken dat al die Limeys dansten met oordoppen in met het geluid uit hun mobieltjes komend?

Doe mij dan maar een Vinho Tinto, Maria, want bier zonder schuim en dan ook nog lauw? Yechh!
Louis
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Ambuggiebar

Bericht door Martinus »

U gelooft het misschien niet maar het is echt waar, de tango was in het begin een dans voor MANNEN!
tangocartaz_homens_copia2.jpg
tangocartaz_homens_copia2.jpg (64.79 KiB) 2182 keer bekeken
Al in de periode 1890-1900, toen ook de eerste tangomuziek van betekenis in Buenos Aires ontstond, gingen mensen 's avonds naar zaaltjes, cafés of bordelen, of gewoon naar een hoek van twee kruisende straten, om te dansen. In die begintijd waren het vooral de mannen die samen bepaalde danspassen bedachten en uitprobeerden, in stijlen die orillero of canyengue werden genoemd. Zij werden hierbij slechts begeleid door twee muzikanten met een gitaar, fluit of viool. Niet zelden leidde een tango tot ruzie en messentrekkerij.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Argentijnse_tango
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Als er maar een aanleiding tot een partijtje matten is, waarom komt mij dat nu zo bekend voor?
Ook toen er al lang gemengd gedanst werd moesten we wel eens rennen voor ons leven, vooral als er zo'n blauw bootje of zo'n schip met zo'n enorme blauwe schoorsteen afgemeerd lag. De kunst was eigenlijk vóór zo'n matpartij weer ongeschonden aan boord te komen.
Overigens, ook in die beroemde Hamburgse tent met die grote bierpullen en - borsten kon het daverend uit de hand lopen.
Bij vertrek kwam er een olieman bij mij op wacht die zodanig in elkaar geslagen was dat we hem de hele kustreis verder maar verlof gegeven hebben.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

die zodanig in elkaar geslagen was dat we hem de hele kustreis etc.
Toevallig?? kwam een massinistenschool klasgenoot ook op de Reuzen van H. terecht.Terwijl hij "wat lengte betrof" veel minder bedeeld was dan ik, was hij wat " DE spirit" betrof veeel en ik bedoel dus Veeeel beter uitegerust dan ik.( Ik maakte er toendertijd geen geheim van dat ik mijn lange poten vooral gebruikte om te maken dat ik weg kwam bij linke situaties!!)En zo kon het gebeuren dat ik al met verlof was en hij " met verlof kwam" en ik hem bij zijn ouders opzocht.Hij had z'n rechteroog NOG zwart en bekaaant dicht, maar gebaarde reeds voooor ik uit m'n ouwe Renaultje stapte dat het " mondje dicht was" en tijdens het bakkie leut hoorde ik dat dit in de MK was gebeurd toen hij tegen dat "rottakel aan was gekleund met slecht weer" hetgeen ik fanselluf volmondig beaaamde...dat was mij ook al eens gebeurd!!!; de ware toedracht kreeg ik niet uit hem toen! Vele jaren later voer ik met iemand die ontiegelijk hard begon te lachen toen hij begreep dat ik met de persoon in kwestie "op school had gezeten" en kwam er een verhaal over een toko in Punta Cardon waar mijn ouwe schoolmaat " in de Spirit(s)" :roll: een ontiegelijk grote klerekast van een Neger eens eventjes PRECIES had verteld waar het " volgens de wet van Bartje" op STOND!De maten hadden gezamenlijk "in ge gegrepen" om te voorkomen dat hij zijn familie en vaderland waarschijnlijk nooooit meer zou zien etc. etc. De verdere details laat ik aan het voorstellingsvermogen van de lezers over, ik was er nait bie en heb slechts " het uiteindelijke resultaat gesien" :lol: ......het was reeds bekend dat er bij aankomst Duitsland aflossers zouden verschijnen en tijdens de thuisreis werd ALLE a/b aanwezige medische kennis uit de kast gehaald en werd " met man en macht" aan hem gesleuteld om de zaak weer ietwat toonbaar te maken. :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

PS.je
Nou zou ik graag nog even in de kroeg blijven hangen in de wellicht ijdele hoop dat Adrie met een flessie The Balvenie aankomt.......maaaar ik heb FF geen tiet want ik heb net de rookkast opgestart en daar gaat zo gelijk een fraaai stukkie zalm in dat al een nachie heb liggen meuren in een bakkie prut en ik moet daar zelf met een slokkie 15 jaar ouwe Dalwhinnie voor blijven zitten om te kijken of de rook er wel goed uit komt en om te proeven " of het al goed is".....ik weet het 'tis nog geen 12 uur hier......but damn the torpedoes! :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Ja, over gerookte visjes. Wij waren ooit met de camper in Noorwegen ( Ovre Eidfjord) waar de camperuitbater zelf gevangen moten zalm rookte.
Daar kunnen die harinkjes niet aan tippen.
Enfin, wij zouden dat zelf ook eens doen, paling gestroopt in de beek, rook-ton gemaakt al met al en bult werk want er moesten ook nog eikenhoutensnippers komen. Er werd een oude deur aan snippers geschaafd en een vuurtje gestookt in de ton.
Bij drank zaten we in de schemering in het weiland te wachten op het resultaat van het roken, riep er iemand: "Verrek al die palingen liggen onder in de ton" Typisch geval van jammer, door het niet goed afdichten van het deksel, na inspectie van de rook, was er trek ontstaan en de palingen verbrand. Voor alles is ervaring of kennis nodig :wink:
Die avond was het nog niet gedaan met de tegenslag, de honger moest gestild worden met een gang naar de snackbar.
Dat deden we terwijl de zeilboot met aanhanger nog achter de auto hing, een te kort genomen bochtje gaf weer reparatiewerk.
Nou doe nog maar een rondje vocht, op Adri wachten we niet die heeft pech met dat Franse blik denk ik :lol:
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Ambuggiebar

Bericht door Breeze »

Zoals ik al zei, de Xant is de beste en betrouwbaarste Cit die ik ooit heb gehad en dat wil wat zeggen. Nee het ligt anders. Eerlijk gezegd was ik wat van slag de laatste dagen en dat kwam doordat er ineens een prachtige 15/6 op mijn pad kwam. Toen ik uit echte belangstelling naar de prijs ervan vroeg, dacht Allen dat ik een oneerbaar voorstel had gedaan ...
En ik voel me toch al zo kwetsbaar als walslurp tussen al deze fijnbesnaarde zeebonken.
En daar komt nog bij dat ik als een berg opzie tegen het weer in de mond moeten nemen van dat goudgele spul, want dat heb ik al zo vaak gedaan en steeds was het weer een deceptie met allemaal mensen om me heen met die volslagen onbegrijpelijke blik in hun ogen.

Zo, nu weten jullie alles.

Adri


Plaats reactie