Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Oost, west...ook best

Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Grappig te zien dat anno 2018 je van alles van die Misunderstood op het web kunt vinden. Dat was anno ca 2000 effe anders. Bovendien, dan heb je nog even niet een kant en klare afspeelbare mp3, dat moet dan ook nog even anders.
Dank zij die russische site heb ik wel een hoop op mijn schijf afspeelbaar kunnen parkeren.
Miskend talent? Maybe, ze zijn later populairder dan ooit geworden, IMO :lol
En dan toch, ook al weer IMO dat nummer anno 1966 klinkt nu nog steeds stukken beter dan dat gedeng-deng-deng-deng waar elke jurk tegenwoordig hits mee scoort.
Maria, zet nog maar wat neer, want dat hoort er ook bij en bovendien moeten we "on topic" blijven :mrgreen:
Louis
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Maria, zet nog maar wat neer, want dat hoort er ook bij
Zeg Louitje......nu ik je eindelijk wat begrip voor een goed slokkie Scotch bij hep gebracht en het wat begint te dagen in het Oosten, heppie niet "toevalliger wijze" nog een flessie Dhalwinnie ergens tussen die wijnflessies in de uitverkoop staan, want zo'n enkel flessie lenzen we zo even droog fanselluf met de stripper :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Harry G. Hogeboom schreef: 15 nov 2018 00:23 nu ik je eindelijk wat begrip voor een goed slokkie Scotch bij hep gebracht
Zeg Harry, je moet nou weer niet gaan denken dat je iedereen zomaar alles leert...
Even wat feiten: ik heb inderdaad een tijdje geleden een flessie Oban gekocht, gewoon om het eens te proberen (na al die jaren, want de meeste van al die jaren moest ik niks van dat spul hebben). Vroegah, toen ik nog geen grijze/witte haren had, heb ik nog wel van alles door mijn strot laten vallen - overigens nooit wiskey - maar toen ik, laten we maar zeggen wat meer smaak begon te krijgen bleef alleen de wijn over. Niks nie rum/cola, gin, screwdrivers, bier, ook geen cognac of aanverwanten, en voor de goede orde: ook sommige "wijnen" niet, Je moet bv. niet denken dat je me met een flessie J.P. Chenet blij kunt maken. In de witte wil ik mijn zuurkool nog wel koken maar dan houdt het ook absoluut op.
Ten tweede, ik ben en blijf een echte Hollander. Denk dus niet, dat àls ik al een flessie Dalwhinnie had staan, dat je dat goejekoop kunt krijgen. Dan ruk ik je net zo makkelijk een poot uit als jij mij zou doen, niet dan?
Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik zo af en toe een vrijgevige bui heb - soms ook door de omstandigheden aangewakkerd - en dan bij Maria iets neerzet wat door anderen geconsumeerd mag worden. Profiteer daarvan, wie weet breng ik een volgende keer een flessie Dalwhinnie mee :lol: Misschien zelfs wel een flessie Bus whiskey, maar dat wordt toch niet eerder dan eind volgend jaar...
Dus tot die tied, zuunnig an met dat ressie Balvenie, hè? :mrgreen:
Louis
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

dat ik zo af en toe een vrijgevige bui heb
Louitje....Louitje...het gaat toch echt tiet word'n dat je wat milder wordt op je ouwe dag......(over mogelijk ietsie wijzer ga ik ut dus jaa nait heb'n!) :mrgreen: .......de Kerstdagen komen er aan en dan hou ik meselluf altiet een gezegde van een redelijk wijs en welbekend en gerespecteerd persoon voor.....misschien heppie d'r ook wel wat an? :roll: :
" BE the change that you want to see in the world" Mahatma Gandhi.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
ruudsijmons
Berichten: 283
Lid geworden op: 05 jan 2007 22:10
Locatie: ede

Re: Ambuggiebar

Bericht door ruudsijmons »

hey hey

wat een gelul zeg

ik ga een Boswandeling nemen kan ik ook weer beter mee kletsen en in de asbak blazen.
Maria heeft als het goed is het recept 1 deel wodka 1 deel triple sec en een paar druppels angostura
3 van deze boswandelingen en de Kalverstraat in Amsterdam is een jungle en op naar Dr Klokke
prut
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

ruudsijmons schreef: 15 nov 2018 15:51 wat een gelul zeg
Wat verwacht je dàn hier? Serieuze wereldbeschouwingen? Moeten we eerst Mr. G.B.J. Hilterman binnen zien te krijgen! :mrgreen:
Louis
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Serieuze wereldbeschouwingen?
Ik kan NU al sien Louitje dat je "recente associaties" met Single Malt Whiskey al wat resultaten gaan opleveren......DIT zijn met recht WIJZE woorden.......en DAT voor een ouwe vonkentrekker.....ik ben werkelijk onder de indruk :roll: .Sijmpie...als ouwe MAN massinist zijnde...trekt ook nog wel bij......je moet die krasse uitdrukkingen over " gelul" maar even naast je neer leggen hij is ...EN terecht...nog een beetje onder de indruk van zijn bezoek aan de Belgische WW1 herdenkingen en daaar wordt ieder zinnig mens fanselluf een beetje triest van. :(
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Amen!!!
Louis
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Ambuggiebar

Bericht door Compass »

Op verzoek van Akkie Komen plaats ik het volgende bericht. De inhoud moge duidelijk zijn.

Quote
Lieve Kombuizers,
Onze hartelijke dank voor jullie vriendschap en het medeleven tijdens Jos zijn
ziek zijn, hij heeft zo lang als mogelijk was, zijn creatie/ kindje willen bijhouden.
Wij hebben nog 10 maanden van hem mogen genieten, na dat hij met dubbele longontsteking werd opgenomen.
Hij hoopte dat Kombuis- en Scheepspraat vanuit zijn intentie zal mogen en kunnen doorgaan.
Dank jullie voor de lieve en bemoedigende berichten voor Jos en mij,
ook na zijn overlijden.

De optie om de as op zee uit te strooien, is wel Jos zijn stille wens geweest.
Als alternatief is Kop v.d. Haven of Noordzeekanaal toch ook Noordzeewater,
veel liefs en hartelijke groet,
Akkie Komen

unquote

Ik heb v+d inmiddels een email gestuurd met het verzoek eens te kijken wat de mogelijkheden zijn m.b.t. de 'Zaandam"

Groeten,
Bert de Boer

Eventuele reacties graag onder ziekte en overlijden Jos Komen ingedokt.
Plaats het hier enkel om de 'trefkans' te vergroten
n


Plaats reactie